Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Etkili İletişim ve İnsan İlişkileri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Etkili İletişim ve İnsan İlişkileri"— Sunum transkripti:

1 Etkili İletişim ve İnsan İlişkileri
Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN

2 İletişimin Temel İlkeleri ve Temel Basamakları
Kalpten çıkan söz kalbe gider, Ağızdan çıkan söz kulağa gider. Akıllı insanın ağzı kalbinde, Akılsız insanın kalbi ise ağzındadır. Konuşma Dili Beden Dili Gönül Dili “Gönlü ve sözü bir olmayan kimsenin, yüz dili bile olsa o, yine dilsiz sayılır.” (Mevlana)

3 “Aynı dili konuşanlar değil; aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilirler
Mevlana KONUŞMA DİLİ (SÖZ) BEDEN DİLİ (YÜZ) GÖNÜL DİLİ (GÖZ)

4 Bir bakış bir bakışa, neler neler anlatır
Bir bakış bir bakışa, neler neler anlatır. Bir bakış bir aşığı, saatlerce ağlatır. Bir bakışın manası, hiçbir lisanda yoktur. Bir bakış bazen şifa, bazen zehirli oktur.

5 Bakış ile insanın ruh hali arasındaki ilişki:
Dosdoğru bakışta; saffet Yan gözle bakışta; hıyanet Yukarıdan aşağıya bakışta; kibir ve azamet Aşağıdan yukarıya bakışta; kin ve husumet.

6 Yalnız bilgili olmak mı adam olmak,
“Yunus Emre der hoca, Gerekse bin var hacca, Hepisinden eyice, Bir gönüle girmektir.” Yunus Emre Yalnız bilgili olmak mı adam olmak, Vefalı mı, değil mi insan, ona bak, Yücelerin yücesine yükselirsin, Halka verdiğin sözün eri olarak. Ömer Hayyam “Ne söylerse söylesin dilin, Yüzünden bellidir her halin.” (Ertuğrul YAMAN)

7 İsveç Atasözü “Bin kitap söz yazarız kalbi uslandırmak için,
Kafidir bir acı söz, bin kalbi kırmak için.” Bahtiyar VAHAPZADE “Her zaman doğruyu söylerseniz; nerede, ne zaman, neyi söylediğinizi hatırlamak zorunda kalmazsınız.” Mark TWAIN “Kalp ne ile doluysa, dudaklardan o dökülür “ Goethe “Soğuk bir kalpten sıcak bir söz çıkmaz” İsveç Atasözü

8 Etkili Bir İletişimin Öncelikleri
İçtenlik “Samimiyetin lisanı yoktur.Samimiyet kabili izah değildir. O, gözlerden ve nasiyelerden anlaşılır.” Atatürk Alçakgönüllülük “Dolu başaklar olgunlaştıkça boyunlarını bükerler; boş başaklar ise dimdik durur.” Montaigne Ön yargısızlık “Bir insan hakkında hüküm vermeden önce, onun ayaklarıyla kırk gün gezin.” Kızılderili Atasözü “Ne hazin bir çağda yaşıyoruz. Bir ön yargıyı yıkmak, atomu parçalamaktan daha zor.” -Albert Einstein

9 Etkili Bir İletişimin Öncelikleri
Öz güven Saygı ve Nezaket Sevgi dili (siz dili) Sevecenlik (sempatiklik) Empatik davranma(diğergamlık) İnandırıcılık (ikna kabiliyeti) Anlayış ve Hoşgörü Tutarlılık Erdemlilik Kendisiyle barışıklık

10 İyi Bir İletişim İçin; İnsana değer ver İlk saniye ve isme dikkat!
Gülümse Sıkı tokalaş İnsanları olduğu gibi kabul et Farklılıkları hoş gör Benzerlikleri ön plana çıkar Eleştirme ve suçlama Sakin ol!

11 İyi Bir İletişim İçin; Duyma, dinle!! Bilgi % 12.5 İyi ilişki % 87.5
“Kibir bele bağlanan taş gibidir; onunla ne yüzülür, ne de uçulur...” Hacı Bayramı Veli Duyma, dinle!! Bilgi % 12.5 İyi ilişki % 87.5

12 Dış Özellikler % 55 Göz % 38 Ses % 7 Konuşma
“İnsanın süsü, yüz; yüzün süsü göz; aklın süsü, dil; dilin süsü, sözdür.” Yusuf Has Hacib

13 Dış Özellikler Beden Dili Kılık Kıyafet ve Dış Görünüş Duruş Şekilleri
Dil yoluyla 40 bin sinyal Beden dili 750 bin sinyal Kılık Kıyafet ve Dış Görünüş Duruş Şekilleri Jest ve Mimikler

14 Etkili İletişimin Yararları
İç huzuru Öz güven Duygusal tatmin Psikolojik rahatlama Etkileyicilik Samimiyet İkna kabiliyeti

15 Etkili İletişimin Yararları
Hoşgörü Sevecenlik Tutarlılık Erdemlilik Saygınlık Toplumsal Statü Mevki ve Makam Geniş bir çevre Huzur, Mutluluk ve Başarı...

16 Üslup Özellikleri İçtenlik Duruluk Akıcılık Özgünlük Açıklık Coşkunluk
Duygusallık İncelik “Söz ola kese savaşı Söz ola bitire başı Söz ola ağulu aşı Bal ile yağ ede bir söz” Yunus Emre

17 Karşılıklı Konuşmalar
● Selamlaş ! ● Hatır Sor ! ● Söze Başla ! “Herkesle arkadaşlık yapın. Ama sadece erdemlilerle dost olun!” Konfüçyus ● Takdim Et / Tanıştır ! “Bir insan hakkında hüküm vermeden önce, onun ayaklarıyla kırk gün gezin.” Kızılderili Atasözü ● Özür Dileme(!)

18 Karşılıklı Konuşmalar
● Teşekkür Et ! “Yapılan iyiliği takdir etmek, minnet duymak bir terbiye ve kültür meselesidir. İnce hisler kaba insanlarda bulunmaz.” ● Kutla ! ● Telefonla Konuşma(!)

19 Kendini yenile !!! Sosyal olarak (tanışma) Zihinsel olarak (kitap oku)
Fiziksel olarak (sağlıklı) Sosyal olarak (tanışma) Zihinsel olarak (kitap oku) Ruhsal olarak (şükret)

20 Huzur ve Mutluluk için?! 1. Kendine güven, inan
2. Olumlu düşün, davran 3. Planlı ol, sıkı çalış 4. Zamanı iyi kullan 5. Yoğunlaş 6. Ümidini kaybetme

21 her şeyini kaybedersin.
Ümidini kaybedersen her şeyini kaybedersin. Sabırlı, ümitli ve gayretli ol !!! “Dostların sevinciyle sevinirsen, bu cihan sana bir gül bahçesi gibi görünür.” Hz. Ali

22 Biliyorsan konuş ibret alsınlar,
Bilmiyorsan sus adam sansınlar. (?) “Çocuklarınıza susmayı öğretin, onlar konuşmayı nasıl olsa öğrenirler.” Benjamin Franklin “İki şey ruhumuzu karartır; konuşacakken susmak, susacakken konuşmak.” Sadi-i Şirazi

23 “İnsani kemalat olmadan,
Cümleler doğrudur sen doğru isen, Doğruluk bulunmaz sen eğri isen. Yunus Emre Sözün Özü: “İnsani kemalat olmadan, Lisani kemalat olmaz!”

24 İlginiz ve sabrınız için;
Teşekkürler... Prof. Dr.Ertuğrul YAMAN


"Etkili İletişim ve İnsan İlişkileri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları