Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uludağ İhracatçı Birlikleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uludağ İhracatçı Birlikleri"— Sunum transkripti:

1 Uludağ İhracatçı Birlikleri
E-TICARET Tamer SAYLEM Uludağ İhracatçı Birlikleri 15 Nisan 2010

2 GÜNDEM E-Ticaretin Teorisi ve Pratiği E-Ticaret Stratejisi
E-Ticaret İş Modelleri İçerik Yönetimi Vergi Güvenlik Türkiye'de E-Ticaret ve E-Ticaretin Geleceği Dış Ticarete Yön Veren E-Ticaret Siteleri E-Ticaret Teşvikleri Soru ve Yanıt.

3 Paradigma! Ya online olursunuz ya da yok olursunuz !

4 INTERNET NE İŞE YARAR? Bilgiye erişimi, bilgiyi paylaşmayı kolaylaştırır. İnsanları bir araya getirir. İletişim maliyetlerini “inanılmaz boyutlarda” azaltır. İşlemlerin online yapılmasını sağlar. Rekabet avantajı yaratır. Küreselleşmeyi kolaylaştırır. “Aracı” kavramını ortadan kaldırır. Fırsat eşitliği sağlar. Aracı olanalarımız varsa hemen bu konumdan çıksınlar. Doğrudan satıcı ve alıcı durumuna geçsinler.

5 INTERNET’TEN PARA KAZANILIR MI?
E-TİCARET Siteleri: 16 milyon ürünü satıyor yılında 4 milyar $ satış yaptı. İşinizi Internet tabanlı kurarak DAHA ETKİN YAPABİLİRSİNİZ: MALİYET TASARRUFU, VERİMLİLİK ve HIZ sağlanabilir. REKLAM GELİRİ ALABİLECEK SİTELER YAPILABİLİR. Şirketler için yeni bir Pazar, yeni iş stratejileri,.. ……

6 12 Milyar $ Bedelle Borsaya Arz Edildi.

7 E-Ticaret Nedir? WTO - Mal ve hizmetlerin üretim, reklam, satış ve dağıtımlarının telekomünikasyon ağları üzerinden yapılmasıdır.OECD - Sayısallaştırılmış yazılı metin, ses ve görüntünün işlenmesi ve iletilmesine dayanan kişileri ve kurumları ilgilendiren tüm ticari işlemlerdir. UN - CEFACT - İş, yönetim ve tüketim faaliyetlerinin yürütülmesi için yapılanmış ve yapılanmamış iş bilgilerinin, üreticiler, tüketiciler ve kamu kurumları ile diğer organizasyonlar arasında elektronik araçlar (Elektronik posta ve mesajlar, elektronik bülten panoları, www teknolojisi, akıllı kartlar, elektronik fon transferi, elektronik veri değişimi vb.) üzerinden paylaşılmasıdır. Elektronik ticaret, çeşitli uluslararası kuruluşlarca çeşitli şekillerce tanımlanmıştır. Bu tanımlardan yola çıkarak, elektronik ticaret, “bilgisayar ağları aracılığı ile ürünlerin üretilmesi, tanıtımının, satışının, ödemesinin ve dağıtımının yapılması” olarak tanımlanabilir. Yapılan işlemler, sayısal biçime dönüştürülmüş yazılı metin, ses ve video görüntülerinin işlenmesi ve iletilmesini içerir.

8 E-Ticaret Neleri Kapsar?
Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi, Firmaların elektronik ortamda buluşması, Ödeme sürecinin yerine getirilmesi, Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi, Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi.

9 E-Ticaret Nedir? Ürün satmak için bir kanal (Gittigidiyor.com)
Ek bir kanal ( Teknik destek ( Sipariş işleme(

10 TARİH OLACAKLAR Şirket Broşürleri Şirket Filmleri Kağıt Formlar
Nüfus Cüzdanı Suretleri Veri Dairelerindeki Kuyruklar …..

11 Zaten Yaptığımız Ticareti Internet’e mi aktaracağız?
Hayır!. Bir e-Ticaret stratejisi gerektirir. Şirket içindeki bilgi akışını değiştirir. Müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir boyut getirir. Global Pazar? Farklı davranışlar gösteren bir bir tüketici kitlesi. “dene ve al”, iade ve güvenli satış teknikleri gerekebilir. Web pazarlama, pazarlaması gibi teknikleri bilmek gerekir. En önemli şey; kişiye iyi hizmeti (özel olarak) verebilmektir. Ücretsiz içerik ve promosyonu vermek. Genç bir kullanıcı kitlesi vardır. İstatistikleri iyi takip etmek gerekir. Reklam almak ve vermek ile ilgili işlemler farklıdır. Çapraz satış gibi teknikleri gerekebilir.

12 E-Ticaret’in Boyutları
1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. Bugün dünyaya yayıldı. OECD ve IDC verilerine göre şu anda yıllık 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşmıştır.) 1 Milyar 500 bin Kişi Internet Kullanıyor (2009 yılında Internet üzerinde 1 milyar 500 bin kullanıcı var.) Kaynak:

13 Toplam Internet Kullanıcısı
Kaynak: Compiled by: Nua Internet Surveys (

14 Internet Kullanıcıları-Coğrafik Dağılım

15 Internet Üzerindeki İş Fırsatları
1- Şubeniz.. 2- Dünya Pazarı 3- Doğrudan Satış 4- Dört mevsim, 7 gün 24 saat satış. 5- Ağ (şirketler için bütünleşme) 6- Bölünlenmiş Pazar (Demografik olarak parçalara bölünmüş bir pazar, arama motorlarında aramaya göre link çıkması gibi. 7- Rekabet Üstünlüğü Yaratmak

16 Elektronik Ticaret Türleri
Firma (b) Tüketici (c) devlet Firma (b)

17 B2B (Business to Business) Firmadan Firmaya Satış
B2B e-ticaret modelinde oyuncular piyasadaki bütün alıcı ve satıcı olan işletmelerdir. B2B e-ticareti işletmelere; dağıtıcıları, tedarikçileri ve iş ortakları ile elektronik ilişkiler kurma imkanı veren geniş bir pazarı kapsamaktadır. Tedarik zinciri yönetimini kolaylaştırır.

18 B2C (Business to Consumer) Firmadan Tüketiciye
B2C modelinde anahtar oyuncular bireysel alıcılar, satıcı işletmeler, elektronik aracılık hizmetleri sağlayan kuruluşlar ve devlettir. Müşteriye odaklanmıştır ve müşteriye doğru yer ve zamanda yüksek kaliteli ürün sunmayı amaçlamaktadır.

19 B2E (Business to Enterprise) Firmadan Çalışana
Kurum içerisinde üretilen bilgilerin ve bu bilgilerin yönetiminin çalışanlarla paylaşılmasıdır. Firmalar böylelikle kendi çalışanlarıyla aralarındaki bilgi alış-verişlerini yönetebilmektedir. B2E uygulamaları ayrıca, firmaların kurum kültürünü oluşturmasında ve çalışanlar ile firma arasındaki ilişkinin kuvvetlendirilmesinde rol oynar.

20 B2G (Business to Government) Firmadan Devlete
B2G e-ticareti satıcı işletmeler ve alıcı durumunda olan kamu (devlet) kuruluşlarından oluşur. B2G modelinin oyuncuları, satıcı işletmeler, alıcı kamu kuruluşları, elektronik aracılık hizmeti veren kuruluşlardır.

21 B2M (Business to Mobile) Firmadan Mobil Cihaz Kullanıcısına
B2M modeli satıcı işletmeler ve alıcı durumunda olan mobil cihaz kullanıcılarından oluşur. Kısaca; firma ile mobil cihazlar arasındaki ilişki kurma optimasyonudur. Örnek verecek olursak A üretici firmasının teslimat bölümündeki personelin her hangi bir yerde mobil cihazla sisteme online olup teslimat işleminin merkezde bulunan veritabanı sistemine aktarılması olarak düşünülebilir.

22 Firmadan-Tüketiciye (B to C)

23 Firmadan Firmaya (B to B)

24 E-devlet uygulamaları

25 Neden Elektronik Ticaret?
Fırsat! Önce gerçekleştiren, pazar payını artırır: Düşük sermaye, küçük bir yatırımla E-ticaret yapılabilir. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Satış maliyetlerini azaltır. Rekabet edebilmek?

26 Neden Elektronik Ticaret?
Birebir görüşme gerektirmez. Süreçleri otomatikleştirir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. 24 saat satış. “Müşteri İlişkileri Yönetimi” uygulanabilir. Alıcının davranışları takip edilebilir.

27 Neden Elektronik Ticaret?
Yeni müşteriler kazanmak için reklam ve pazarlama çabalarınızı çok düşük bir maliyetle Internet üzerinden yapabilirsiniz. Müşteriniz web sayfanızdan siparişlerini takip edebilir veya ürün özelliklerinizi inceleyebilir. Internet üzerinde reklam yapabileceğiniz ve ürünlerinizi direkt olarak satışa sunabileceğiniz için müşteri hedeflediğiniz her lokasyonda bir ofise sahip olmanız gerekmez. Müşterileriniz Internet üzerinde alış-veriş yapabilir ve ödemelerini elektronik olarak gerçekleştirebilir. Böylece stok maliyetinizi azaltabilirsiniz. Tüm bu işleri istediğiniz yerden, hatta evinizden çıkmadan bile yönetebilirsiniz.

28 Neden Elektronik Ticaret?
Bir ülkeden bir ülkeye yapılan sevkiyat sırasında ortalama 50 adet belge düzenlenmekte ve belgelerin 360 kadar kopyası çıkarılmaktadır. Örneğin batılı bir şirketin Çinli bir şirket ile bir ticaret sözleşmesi imzalaması en az üç ay olabilmektedir. Bazen malın ihracatı üretiminden uzun olabilmektedir. Ticari işlem maliyetlerinin ticaret hacminin %7-10 arasında bir maliyeti oluşmaktadır. Kaynak: Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu, Elektronik Ticaret Koordinasyon Kurulu (ETKK).

29 Neden Elektronik Ticaret?
İş ortaklarınız, bayileriniz, tedarikçi ve dağıtımcılarınız ile ilgili işlemleri her aşamasında kolayca takip edebilirsiniz. Entegre yazılımlar sayesinde bir işlem için birden fazla yere tek tek kayıt girmeniz gerekmez, tek bir işlemle tüm bilgileriniz güncellenir. E-Ticaret sayesinde postalama, iletişim ve kırtasiye maliyetleri büyük ölçüde düşer. Müşterileriniz bir sipariş verdiğinde arka işlemler tümüyle otomatik hale getirilebilir. ….

30 Neden Elektronik Ticaret?
Hem maliyetlerinizi hissedilir ölçüde düşürür, hem zaman kazandırır: Telefon ve kurye masrafları düşer. Reklam ve pazarlama masraflarınızı azaltır. Yeni müşterilere ulaşmamızı sağlar. Mevcut müşterilerinizin memnuniyetini arttırır. Sipariş ve sipariş sonrası işlemlerin otomatikleşmesini sağlar.

31 Neden Elektronik Ticaret?
Mevcut iş imkanları büyüyecektir, Halen pazarlanan ürünlerin satışı daha kolaylaşacak ve reklam, ürün tanıtım, satış öncesi ve sonrası destek ve benzeri kanallar tamamen elektronik ortamda daha efektif kullanılabilecektir. İş verimlilik analizleri ve planlamalar daha kolay yapılacaktır, Uluslararası pazarlara kolayca ulaşabilme imkanı olacaktır.

32 Neden Elektronik Ticaret?
Alıcılar daha kolay satın alabiliyor. Satıcıları daha kolay karşılaştırabiliyor. Fiyatları ve ürünleri karşılaştırabiliyor. Müşteri ile birebir ilişkiye girilebiliyor. Alıcıya daha fazla ve güncel bilgi verilebiliyor ya da alıcı alabiliyor. Müşterinin kendi özel isteklerini üreticiye daha kolay ulaştırabiliyor. Otomobil, mücevher vb. Müşteri motivasyonu geleneksel tekniklere göre daha etkin biçimde sağlanır.

33 E-Ticaret ve Geleneksel Ticaret

34 Dükkan

35 Fırsatlar Fırsatlar Yeni pazarlar, yeni müşteriler
Hızlı, kişiye özel pazarlama ve satış Pazarlama ve satış maliyetlerinin düşmesi 24x7 Haftanın her günü, günün her saati erişilebilir olması Müşteri memnuniyetinin artması  Rekabet üstünlüğü  Tedarikten satışa kadar olan zincirin tüm aşmalarına değer katması Tekrarlanan süreçlerin ortadan kalkması ve verimliliğin artması Envanter yönetimine sağladığı yararlar

36 Tehditler Yasal sorunlar
Değerlendirilmeyen, yararlanılmayan her bir fırsat bir tehdit unsuru olabilir Rekabet edememe veya varsa rekabet avantajını kaybetme tehlikesi Güvenlik ile ilgili tehditler Bilgisayar korsanları Kredi kartı yolsuzlukları Bilginin gizliliği ve bütünlüğünü tehdit eden tüm unsurlar Teknik bilgi ve tecrübe eksikliği Yapısal problemler Şirket sahibinin veya üst yönetimin desteklememesi  Yavaş erişim ve yavaş işlem  

37 Temel Sektörler Eğlence İletişim Yayın Perakendecilik/Ürün satışı
Eğitim Donanım ve yazılım Kamu

38 Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir
Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir. Müşterilerin istekleri daha çabuk yönlendirilir. Şirket Satıcı müşteriler satıcılar Şirket müşteriler

39 Nasıl? Kitap satmak için bir E-ticaret sitesi yapmak belki mantıklı ama, bir mobilya mağazası ya da bir fabrika için E-ticaret nasıl olacak? Yanıt: Rakipleri yapıyor olabilir? Tüm dünyaya (global pazara) hitap etmek istenebilir. Yeni bir e-iş stratejisi geliştirebilir. İşletmeden-işletmeye bilgi alışverişi ya da ticaret yapılabilir. İşletmeden-tüketiciye bilgi alışverişi ya da ticaret yapılabilir.

40 Nasıl Başlanacak? 1) Elektronik Ticaret Stratejisi Geliştirilecek
2) Web Sitesi Yapılacak 3) Web Pazarlama Teknikleri Uygulanacak

41 Nasıl Başlanacak? Müşteriniz kim? Hedef Pazar? Rakipleriniz Kim?
Eylem Planı Yapılacak

42

43

44

45 Eylem Planı Planlama Tasarım Geliştirme Dağıtım Tanıtım Bakım

46 Önce Karar Verin 1- Hazır e-ticaret çözümü alabilirsiniz
2- Mevcut bir platformda mağaza kiralayabilirsiniz 3-Baştan bir sistem oluşturabilirsiniz

47 Eğer E-Ticaret Çözümü Satın Alacaksanız
1 – Sipariş İşleme 2 – Vergi ve Nakliye 3 – Ödeme Altyapısı 4 – Kimlik Doğrulama 5 – Maliyet

48 Bir Web Sitesi Yapmak, Elektronik Ticaret Değildir!
Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Online satış. Müşteri İlişkileri yönetimi, Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.

49 Jenerik İş Stratejileri
Elektronik Pazarda Yer Almak Etkin Müşteri İlişkileri Yönetimi Elektronik Ticaret Tedarik Ağı Yönetimi Envanter Yönetimi

50 E-Ticarette Başarı Hedefi Koyma ve Takibi
Dönüşüm Oranı Ortalama Sepet Tutarı Sitede Geçirilen Süre Ziyaretçi Sadakati Tamamlanan Alışveriş Oranı Rekabet

51 Akıllı Alışveriş Sepeti Oluşturma
Ürünlerin küçük resimlerini ekleyin Bedava kargo opsiyonunu verin Bir alana bir bedava opsiyonunu verin Kargo fiyatını ayrı gösterin Teslimat süresini belirtin Alternatif kargo sunun Çapraz satış için alternatifleri sunun Daha uygununu önerin Ürün sayfasına link verin Özellikleri karşılaştırın Sepet adımlarını yan tarafta gösterin Butonlar tamamlayıcı ve yönlendirici olsun. Alışverişi kolaylaştırın.

52 Akıllı Alışveriş Sepeti Oluşturma
13. Her aşamada sepeti gösterin. Mümkünse yan tarafta olsun. 14. Hızlı Al opsiyonunu bir tarafta butonla sağlayarak müşteriye vakit kaybettirmeyin 15. İptal varsa durumu müşteriye bildirin 16. Stokunuzu müşteri de görsün 17. “Bunu alanlar bunu da aldı” gibi pazarlama yöntemlerini kullanın. 18. Canlı yardım mekanizması bulunsun. 19.Destek numaraları görünür bir yerde olsun 20. Ödeme alternatiflerinizden haberdar edin

53 Akıllı Alışveriş Sepeti Oluşturma
21. Sepetteki ürünün fiyat değişikliğinden haberdar edin 22. Alışveriş sepetini kaydedin 23. Güvenlik ve gizlilik politikalarınızla müşterileri haberdar edin 24. İade ve iptal koşullarını yazınız

54 Vergi Durumu 1998 yılında yapılan Ottawa Konferansı ile çifte vergilendirmeyi önlemek için niyet beyanında bulunulmuştur.

55 GÜVENLİK SSL network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür

56 Mastercard E-Ticaret Firmaları Değerlendirme Kriterleri
1 – Güvenlik Yönetimi 2 – Erişim Kontrolü 3 – Operasyonel Güvenlik 4 – Başvuru ve Sistem Geliştirme 5 – Ağ Güvenliği 6 – Fiziksel Güvenlik

57 GÜVENLİK SET (secure Electronic Transaction), elektronik ticarette, internet üzerinde güvenli bilgi aktarımını sağlamak amacıyla aralarında VISA, MasterCard ve IBM'in de olduğu kuruluşlar tarafından geliştirilen bir protokoldür. SET, özellikle on-line (gerçek zamanda) kredi kartı bilgileri iletimi için geliştirilmiş bir standarttır. SET, kredi kartı ile yapılan online ödemelerde, bilgilerin internet üzerinden aktarımında gizlilik ve güvenlik entegrasyonunu sağlar. SET protokolü sadece müşteri (ürün siparişi veren kredi kartı sahibi) ile sanal dükkan (e-dükkan) ve kredi kartı şirketi arasındaki ödeme fazını şifreler.

58 GÜVENLİK

59 DÜNYADA E-TİCARET VE GELECEĞİ

60 TÜRKİYE’DE E-TİCARET VE GELECEĞİ

61 ARAMA MOTORU OPTİMİZASTONU İÇİN 4 NOKTAYA DİKKAT 1-Anahtar Kelime (Tag) kullanımı

62 ARAMA MOTORU OPTİMİZASTONU İÇİN 4 NOKTAYA DİKKAT 2 – Sayfa Özellikleri

63 ARAMA MOTORU OPTİMİZASTONU İÇİN 4 NOKTAYA DİKKAT 3 – Site (Domain) Özellikleri

64 ARAMA MOTORU OPTİMİZASTONU İÇİN 4 NOKTAYA DİKKAT 4 – İç Linklerin Özellikleri

65 Kampanya Örnekleri Kampanya Yapmaktan Daha Önemlisi KAMPANYAYI DUYURMAK
Meta Etiketler yoluyla Adwords E-Posta kanalıyla Haberdar et ile üyeleri bilgilendirerek Kamapanyayı yayan diğer siteler prim vererek Facebook Netlog Yonja Friendfeed Twitter gibi kanallarla Anasayfada Özel kategori oluşturarak Ürün sayfaları içinde Bedava kargoya 10 TL kaldı gibi mesajları havuç olarak kullanarak

66 E-Ticaret Teşvikleri


"Uludağ İhracatçı Birlikleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları