Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri"— Sunum transkripti:

1

2 Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri
Lojistik ve Tedarik Zincirinde üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM) Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri 3. 3PL Tedarikçi Seçimi

3 Üçüncü Şahıs Lojistiği Tedarikçi Seçimi

4 Tasarım ürünü (P) Portföyü
Çağrı Merkezleri Sipariş Yönetimi Tahmin Kolleksiyonlar Faktöring Müşteri Hizmetleri & Talepleri Yönetimi Network yönetimi Şirket içi nakliye Tedarikçi konsolidasyonu Stoklama Sipariş karşılama Şirket dışı nakliye Karşı lojistik Tedarikçi yönetimi Satın alma Finans

5 Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz?
Silaha sarılma!! Ön planlama çok kritiktir, kendinize sorun…. “Dış kaynak kullanarak neye ulaşmayı umuyorsunuz? “3 PL tedarikçisi probleminize bir çözüm bulabilir mi? “Başka alternatif çözüm var mı”? “Üçüncü şahıs bizim için doğru bir yönelim midir”? “Ekspertiz yapmalı mıyız, fırsat maliyeti nedir ve ne kadar sermaye gerekir?

6 Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz?
Ön planlama çok kritiktir, kendinize sorun…. “Hangi özel fonksiyonları dışarıdan almak faydalı olur? “Bu aktiviteyi şirket içinde yaparsam bana ne kadara mal olur? “Müşterim üçüncü şahısla olan ilişkiler konusunda ne düşünür”? “Lojistik sürecinizdeki eksiklikler nelerdir’’?

7 Bir 3PL Tedarikçisini nasıl Seçeriz?
Bir İş Vakası geliştirin Neden? Ne? Ne zaman? Nerede? Nasıl? Kim?

8 “Ön planlama Analizi” Örnek
Kriterler Yeniden yapılandırma Çim Biçme Karşı Lojistik Ekspertiz? Muhtemelen evet Muhtemelen hayır Belki Diğer fonksiyonel alanlara konuşlandırılan kaynaklar Fırsat maliyeti? Eğlence, aile ile zaman geçirme, ev işleri Sabit / Değişken maliyet? Evet, çim biçme makinesi, gaz,yağ, bakım Evet, araçlar, bilgisayar donanımları Evet, aktarma merkezi tesisleri, nakliye, BT F(ücret kriterleri, hedefler, Performans ve hizmet göstergeleri) Dış Kaynak Kullanımı? Ekonomik Katma Değerin Belirlenmesi (EVA)

9 “3 PL Sağlayıcısı Seçiminde 7 Adım”
“Ön planlama Analizi” Hedef ve Seçim Kriterleri Belirleme Nitelikli Tedarikçileri Belirleme Tedarikçilerden gelen güvenli RFI/RFQ’lar

10 “3 PL Sağlayıcısı Seçiminde 7 Adım”
Yanıtları Değerlendirme Site Ziyaretleri Uygulama Sözleşme müzakereleri Seçim

11 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Alliances (ortaklıklar) Balance (denge) Culture (kültür)

12 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Delivery!! (Teslim) Entrepreneurial Spirit (Antrenör ruhu) Financial Position (Mali Durum)

13 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Gain-sharing ( kazanç paylaşımı) Hierarchical Structure (hiyerarşik yapı) Information Integration (bilgi entegrasyonu)

14 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Just-in-time capabilities (zamanındalık becerileri) Key performance measurements (kilit performans ölçütleri) Legal Implications (hukuki suçlamalar)

15 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Management expertise (yönetim ekspertizi) Niche player (mevki oyuncusu) One-stop shopping (tek duraklı alışveriş)

16 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Process capability (süreç yetkinliği) Quality certification (kalite sertifikasyonu) References (referanslar)

17 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Solutions (çözümler) Technology (teknoloji) Understanding (anlayış)

18 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Vision (vizyon) Willingness (heves) X-pertise (x-pertiz)

19 Tedarikçi Seçiminde ABC’ ler
Y ask Why - Always!! (Neden hep neden diye sorarız) Zero Sum Game - No!! ( sıfır işlem oyunu - hayır)

20 RFI/RFQ Unsurları şirket profili
Şirketiniz ne zamandan beri müşterilerine üçüncü şahıs hizmetleri sunuyor? Şirketinizin hangi belirgin özellikleri üçüncü şahıs lojistiği alanında size bir rekabet avantajı sağlıyor? Şirketiniz hangi piyasa sektörlerine katılıyor?

21 RFI/RFQ Unsurları Stratejik Yönelim
Şirketinizin hedefleri nelerdir? Sonraki üç yıl için en önemli hedefleriniz nelerdir? İş stratejileriniz nelerdir ve ilerisi için ne gibi değişiklikler öngörüyorsunuz?

22 RFI/RFQ Unsurları Müşteri baz Profili
İlk sıradaki, ilk 5 sıradaki ve ilk 20 sırdaki müşterilerinize satış oranlarınızı belirleyin Geçen yıl içinde birlikte iş yaptığınız eski müşterilerinizle temas kurun İşiniz ne kadar bir satış yüzdesini temsil ediyor?

23 RFI/RFQ Unsurları Yönetim Becerileri
Organizasyondaki üst düzey yöneticilerin görevde kalma süreleri nedir? Gelirinizin yüzde kaçı alışanların eğitimine ayrılmış durumdadır? Tüm operasyonlarınızda sürekli süreç geliştirme kriterini nasıl yerine getiriyorsunuz?

24 RFI/RFQ Unsurları Finans
Üretkenlik ve yatırım geri dönüşü için eski trendleriniz nelerdir? Daha büyük bir şirketin parçası mısınız? Eğer öyleyse size ne derece bir destek sağlıyorlar? En büyük üç rakibiniz kim?

25 RFI/RFQ Unsurları Kalite Profesyonelliği
Şirketin kalite sorumluluğu çalışanlara nasıl aktarılıyor? Şu anda ISO Sertifikanız var mı? Eğer yoksa, almaya çalışıyor musunuz? Planınızı detaylandırın. Kalite sistemleriyle bağlantı sağlamak için kalite maliyetlerini ve kalite denetimlerini kullanıyor musunuz?

26 RFI/RFQ Unsurları Müşteri Hizmet Politikası
Karşılık verme’ yi nasıl tanımlarsınız? Müşteri sorularına cevap verme süresi standardınız nedir? ( siparişin durumu, gönderim onayı vb...) Müşteri hizmet standartları iyi belgelendirilmiş ve dağıtılmış durumda mı?

27 RFI/RFQ Unsurları Muhasebe Yönetimi
Muhasebe için bağımsız temas noktası kim olacak? Uygulama için çapraz fonksiyonel takımlar toplanacak mı? Muhasebe yönetimi ve program uyumunun nasıl sağlanacağını belirtin.

28 RFI/RFQ Unsurları Teknoloji
Ana yazılım ve donanım platformları ve operasyon ortamı dahil olmak üzere tüm bilgi sistem ağınızın taslağını çıkarın Yazılım uygulamaları şirket içinde mi geliştirildi? Acil durum planınız nedir?

29 RFI/RFQ Unsurları Lojistik Ağ
Lojistik ağınızın boyut ve kapsamlarına ait detayları belirleyin Müşterilerinize “katma değerli hizmetler” sağlama becerilerinizi anlatın Depo ve nakliye yönetimi ekspertizlerinizi gösteren örneklerden bahsedin

30 RFI/RFQ Unsurları Ücret Yapısı
Fiyatlandırma politikanız ve metodolojiniz nedir? Şirketiniz “açık kitap” fiyatlandırma yöntemini kullanıyor mu? Fiyatlandırma senaryolarında yansıtılan başlangıç maliyetleri nelerdir?

31 Üçüncü Şahıs Lojistiği RFI/RFQ Unsurları
Şirket Profili Stratejik Eğilim Müşteri Baz Profili Yönetim Becerileri Finans Kalite Profesyonelliği Müşteri Hizmet Politikası Muhasebe Yönetimi Teknoloji Lojistik Ağ Ücret Yapısı

32 3 PL’ler neden değerli? Müşteri Motivasyonu
Sistem Becerileri Kazanın/Teknoloji Benchmarking Sağlayın Değişime İzin verin İş Gücü Problemlerinden kaçının Yönetmelik maliyetlerinden kaçının (OSHA) Üretkenliği / Verimliliği artırın Dünya çapında Pazar girişi kazanın

33 Dış Kaynak Kullanımı İçin Stratejik Rasyoneller
İş Odağını Geliştirin Dışarıdan gelen uzmanların çeşitli operasyonel detaylarla ilgilenmelerini sağlayarak, şirketin daha önemli iş konularına odaklanmasına izin verin Dünya çapındaki Becerilere Erişim sağlayın Dış kaynak sağlayıcılarının uzmanlaşmış kaynakları, dünya çapındaki uygulamaların bir dizi süreç dahilinde şirketlere ulaşmasını sağlar İş Yeniden yapılandırma kazançlarını Artırın Yeniden yapılandırmanın faydalarına, dışarıdan gelen ve dünya çapındaki standartlara çoktan ulaşmış olan uzmanları sürece dahil ederek daha çabuk erişin Riski Paylaşın Reduces investment requirements and makes firm more flexible, dynamic and better able to adapt to changing opportunities Free Resources for Other Purposes Permits firm to redirect efforts from non-core activities toward those that serve customers more effectively 67

34 3 PL’ ler neden değerli? 3PL Tedarikçi Motivasyonu
Artan Gelir Gelir Tutma İstikrar Hareket ölçeği Artan kar ve azalan maliyet

35 Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir?
Stratejik Gözle görünür bir avantajı yok İç baskılar / politika Güvenilir bir 3 PL tedarikçisinin olmaması Yeni ilişki kurmada zorluk çekilmesi

36 Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir?
Stratejik 3PL tedarikçisinin değer ve çözüm sunmaması 3 PL ‘ e ilişkin sınırlı geçmiş deneyim Kapsamlı ve entegre 3 PL bilgi sistemlerinin olmaması 3PL Tedarikçileri “konuşurlar” fakat “harekete de geçerler mi?” (fazla satış düşük teslimat seviyesi)

37 Şirketler Neden Dış Kaynak Kullanımı Konusunda İsteksizdir?
Taktiksel Kontrolü kaybetme korkusu İş kaybetme korkusu Yetersizliğin kabulü Değişim korkusu Negatif algılanan müşteri memnuniyeti

38 3 PL’ ler için Yeni Roller ve Riskler
3 PL varlığı yeni bir şey değildir ve 3 PL’ lerin bugün sunduğu değer yelpazesi önemli bir biçimde değişmiştir: Endüstride bir dereceye kadar özelleştirme oluşturmaya çalışırken, çeşitli coğrafya ve hizmet alanlarında ölçek ekonomisi sağlamak için Global Endüstri Konsolidasyonu (örn., UPS ve Fritz) Kendi İş süreçlerini müşterilerinkiyle daha doğrudan bağdaştırmak için Technology Integration Bazı endüstriyel ihtiyaçları karşılamak için endüstride özelleştirme meydana getirmek Daha global kapsamlı ve çok bileşimli hizmet sunum potansiyeli yaratmak için Endüstri Ortaklık Ağları Kurmak (örn, FedExp ve USPS) Supply Chain Management Review, Sept. - Oct. 2001

39 Tedarikçi Bakış Açısı Ryder, USCO Varlık Taşıyıcı, Depo Varlık olmayan
Tip Örnekler Piyasa Odağı Ryder, USCO Varlık Taşıyıcı, Depo Varlık olmayan Aracılar, sevkiyatçılar Intral (ex Gillette) Bilgi/Yntm. BT, Navlun Ödemeleri GEIS, IBM, Cass Lojistik UPS Tearik Zinciri Çözümleri, Exel Lojistik, DHL Danzas Entegre Tedarik Zinciri Yntm. 4PL Accenture, Cap Gemini Ernst & Young

40 Tedarikçi Bakış Açısı Farklılaştırma unsurları
Endüstriyel Uzmanlaşma (yemek/ bakkaliye, otomotiv) Mod Ayrımı (kamyon, tren, okyanus) Coğrafi Ayrım (yerel, bölgesel, ulusal, uluslar arası)

41 Tedarkçi bakış açısı Farklılaştırma unsurları
Hizmet becerileri (TL, LTL, deniz, hava, tren) Teknoloji olanakları (bilgi sistemleri, uydu yayınları, EDI) İlave faktörler (ithalat/ ihracat/ gümrük, ISO 9000 sertifikası, süreci yeniden yapılandırma)

42 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Tedarik Zinciri Entegrecileri (Endüstri becerisi)
Caliber Lojisitk Customized Transportation Inc. Exel Lojistik J.B. Hunt Lojistik Logix Menlo Lojistik Ryder Entegre Lojistik Schneider Lojistik

43 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Depolama & Ulusal dağıtım Zinciri
DSC Lojistik Exel Lojistik GATX Lojistik Tibbett & Britten

44 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Yüksek değerli mallar (Varlık Bazlı)
Airborne Lojistik Hizmetleri Associated Dağıtım Hizmetleri BAX Global Lojistik Emery Worldwide Global Lojistik FedEX LEC&C Skyway Navlun Sistemleri UPS Worldwide Lojisitik

45 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Yüksek değerli mallar (Varlık Bazlı değil)
AEI Circle International Expeditors International Fritz Companies Inc.

46 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Özel Sözleşmeli Taşıyıcılar
Builders Transport Caliber Lojistik J.B. Hunt Lojisitik Penske Lojistik Rollins Lojistik Ryder Integrated Lojistik Schneider Lojistik Werner Logjistik

47 3 PL’ lerin Güçlü Yönleri Intermodal Taşıyıcılar
Hub Logistics Mark VII Logistics

48 3 PL tarafından Sunulan Hizmetler
Gönderim Konsolidasyonu Lojistik Bilgi Sistemleri Ürün Geri Dönüşleri Depo Yönetimi/Operasyonlar Stok Yönetimi Taşıyıcı Seçimi Sipariş Gerçekleştirme Oran Müzakereleri Sipariş Takibi Filo Yönetimi /Operasyonlar Ürün Toplama Müşteriye ait yedek parçalar Tedarikçi Seçimi Satın alma

49 Gönderim Konsolidasyonu …

50 Hizmetlerin 3 PL tarafından sınıflandırılması
Fiziksel Hizmetler Yönetim Hizmetleri Karmaşıklık ve Özelleştirme Düşük Yüksek Source: J.M. Africk and C.S. Calkins (Transportation and Distribution, 1994) Fiziksel Sözleşme Lojistik Hizmetler Özel Sözleşmeli Taşıyıcı Özel Depolama Entegre Sözleşme Lojistiği Entegre Depolama ve nakliye Entegre taşıyıcı yönetimi ve nakliye Temel Hizmetler Genel taşıma Genel depolama Yönetim Sözleşmesi Lojisitk Hizmetler Trafik Yönetimi Depo Yönetimi İthalat / İhracat Yönetimi

51 Ne zaman Lojistik Sözleşmesi yapmalısınız?
Düşük Düşük Şirket İhtiyaçları Somut Değer Yapın! Yüksek Yüksek Tedarikçi Yetkinliği Yönetim Sorumluluğu Düşük Düşük Hayır Evet Hayır Source: H.L. Randall, The Logistics Handbook, 1994

52 3 PL tarafından Sunulan Hizmetler

53 Bana değeri Gösterin! Değer = ai Xi +  bjYj
Xi = Somut parametre i (örn., maliyet) Xi = Xi parametresi için BAZ VAKA’ dan sapma ai = Somut Xi parametresinin ağırlığı Yj = Potansiyel parametre j (örn., yeni piyasa) Yj = Yj parametresi için BAZ VAKA’ dan sapma bj = Potansiyel Yj parametresinin ağırlığı

54 Bana değeri Gösterin! Lojisitk şirketin temel yetkinliği olmayabilir
3PL’ ler tedarik zinciri koordinasyonunu artırabilirler: - risk havuzu - BT alt yapısı - planlama ve kontrol sistemleri - depo yönetim sistemleri Dış kaynaklar performans standartlarının kabul ettirilmesi için kullanılabilir 3PL’ ler akışların birden fazla müşteriye entegre edilmesiyle daha etkin hale getirilebilirler: - FTL nakliyesi - ortak depolar - geri çekişin artırılmsı

55 Dış kaynak Kullanımının On Kuralı
Bir dış kaynak kullanım stratejisi oluşturun Özenli bir tedarikçi seçim süreci oluşturun Beklentilerinizi net bir biçimde belirtin İyi temas kurun Sağlam politikalar ve prosedürler kurun Potansiyel anlaşmazlık noktalarını belirleyin ve bunlardan kaçının Lojistik ortağınızla etkin iletişim kurun Performansı ölçün, sonuçları paylaşın Tedarikçileri motive edin ve ödüllendirin İyi bir ortak olun Logistics Outsourcing: A Management Guide


"Tedarik Zinciri & Lojistik Dış Kaynak Kullanım Projeleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları