Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)"— Sunum transkripti:

1

2 Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
Üretim ve Operasyon Yönetimi 1: Operasyonun Stratejik Önemi

3 OPERASYON Ürün ve Hizmet Yaratma, Üretme ve Teslim Etme Aktiviteleri Zinciri Operasyonlar süreçlerden oluşur 3

4 POM Nedir? FİRMA Girdiler: Ham Maddeler İş Gücü Üretim Sermaye
Süreçleri FİRMA Girdiler: Ham Maddeler İş Gücü Sermaye Teknoloji Enerji …… Çıktılar: Mallar Hizmetler POM = üretim süreçlerinin tasarım ve yönetimi

5 Yaptığımız her şeyin arkasında Bir “süreç” vardır
İç Süreçler için Dış Müşteriler için Operasyonel Süreçler İdari Süreçler Bazen bu süreçlere biraz dikkat etmek büyük kazançlar ortaya çıkarır

6 ? Süreç müsteri için deger artırmak üzerine mi tasarlanmıstır?
Iyi bir baslangıç sorusu: Süreç müsteri için deger artırmak üzerine mi tasarlanmıstır? Müşteri için değer ? Süreç tasarlama ve yönetme Pek çok olay için cevap “Tam Olarak Degil!” 6

7 Daha fazla soru? … Maliyet Kalite Hizmet Esneklik
Müşterilerinizi rakibiniz yerine sizden almaya iten nedir? Maliyet Kalite Hizmet Esneklik

8 Operasyon İçin Tipik Performans Ölçekleri
Maliyet (Etkinlik) Birim başı maliyet, İş gücü üretkenliği, Kapasite kullanımı, … Kalite Spepisifikasyonlara uygumnluk, reddedilmeler, yeniden işlemeler, … Hizmet (Bağımlılık) Teslimatın Güvenilirliği, Erişilebilirlik, Öngörülebilirilik, …. Esneklik Teslim hızı, özelleştirme yetkinliği, Min. Sipariş miktarları, … Tabi ki Güvenliğin yanı sıra diğer çevresel ölçekler ve iyi bakım ölçümleri

9 Müşteri süreçten ne ister?
Maliyet Kalite Hizmet Esneklik “kabul görebilecek olanlar” ile “sipariş kazananlar” arasındaki farklı tanımla

10 Basit görünür ama kolay değildir!
Her zaman kontrol et, tekrar kontrol et ve “uydur” Müşteri için değer “siparis kazananlar” ve “kabul görecek olanlar” belirtilmis mi? (güncelleniyor mu? Maliyet Kalite Zaman Esneklik “siparis kazananlar” ı artırmaya mı yoksa kabul görecek olanlar için kabul edilebilirlik seviyelerini karsılamaya mı odaklanılmalıdır? Süreç Tasarım ve Yönetimi Basit görünür ama kolay değildir!

11 Operasyonel Süreçler Farklı Market Segmentlerine Göre Mi Ayarlanmıştır?
İş Yapılan Market Segmentleri ? Operasyonel Süreçler

12 Yönetimsel Kararlar Bu süreçlerin ardındaki Operasyonel Süreçler
Üretim kapasitelerinibulun Sistemi şekillendir ve geliştir Kaynakları planla ve yerleştir 12

13 Kapasiteleri Bulun Ne? Tesisler, ekipman, insanlar
Mülkiyet? Dikey entegrasyon Ne kadar? En yoğun zaman için ve normal yükleme için?... Ne zaman? Öncü Talep? Sonraki talep?... Nerede? Merkezi ya da merkezi olmayan?...

14 Şekillendir ve Geliştir
Oryantasyon? İş Atölyesi, küme, akış Atölyesi İş Organizasyonu? Fonksiyonel, hücresel,… Aşağı ve yukarı doğru bağlantılar? R&D ile uyum? Kilit Performans Göstergeleri?

15 Planla & Yerleştir Maliyet etkinliği, kalite, esneklik ve güvenilirlik için… Akışlar, Stoklar, ve sıralar? Siparişler ve Kapasite kullanımı? Sürekli Gelisim?

16 Arz ve talepte her zaman değişkenlik
vardır Ve bu operasyon yönetimindeki önemli problemlerden biridir

17 Bir Sistem olarak İş OPERATIONS ACT FIN MKT OB Operasyon & Lojistik

18 BAĞLANTILAR Maliyetler Programlar Esneklik Yüksek Kalite Fiyat
Rol: Mal ve Hizmet Üretimi Rol: Talebi araştırmak ve dağıtım zincirini kurmak Organizasyonun Üst Yönetimi Operasyon Pazarlama BAĞLANTILAR Maliyetler Programlar Esneklik Yüksek Kalite Fiyat Teslim Sözü Model Sayısı Tekrar Satışlar

19 Üreticinin Bakış Açısı
Operasyon DÖNÜŞÜM SÜREÇLERİ GİRDİLER Mallar &Hzmt ÇIKTILAR Malze. İş gücü $$$

20 Müşterinin Bakış Açısı
Sipariş Girişi TALEP Lojistik BAĞLANTI SÜREÇLERİ Teslim& Hizmet ARZ

21 Maliyet Hizmet Kalitesi Esnekliği Sipariş Girişi Malze İş Gücü $$$
ÜRETKENLİK Malze İş Gücü $$$ Operasyon & Lojistik Mallar & Hzmt Teslim& Hizmt Maliyet Kalitesi Hizmet Esnekliği HİZMET SEVİYESİ

22 Maliyet Yüksek kalitede ürün Maliyet Standart ürün Kalite /Performans Kalite

23 Wilson Spor Ürünleri Yılda 96 milyon golf topu!!
* 2% den 18% e çıkan Pazar payı * Fabrika çapında % 21 oranında üretkenlik Maliyet: Toplam envanter % 67 oranında düşürüldü (6.5‘tan 85’e çıkan envanter geri dönüşleri) * Esneklik: 1 düzineden düzineye çıkan siparişler * Hizmet: % 99.9 zamanında teslim, Normal teslim süresi = 10 gün * Kalite: % 67 oranında azaltılan hurda (kalite maliyetinde 9.5 milyon$) * Sürekli Gelişim, Kuruma bağlılık, TQM, JIT, “En Düşük Toplam Maliyet” ile üretim

24 İş Portföyü Muhtemel Kazanç ? Kazanç havuzu ? PAZAR ÇEKİCİLİĞİ DÜŞÜK
YÜKSEK BAK / KORU YATIRIM YAP / BÜYÜT GÜÇLÜ ZAY I F Kazanç havuzu ? Muhtemel Kazanç ? REKABETÇİ POZİSYON HARVEST/ DIVEST GELİŞTİR YA DA GERİ ÇEK

25 Pazarlama / Finansal Çerçeve
KAPASİTE YATIRIM PAZAR POTANSİYELİ PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ PAZAR SATIŞLAR R.O.I. PENETRASYONU PAZAR PAYI KAZANÇLAR iŞ/ ÜRETİM PORTFÖYÜ FİYAT KAR M/P I/G MARJI H/D D/W MALİYET

26 Büyüme Fırsat Matriksi
ESKİ YENİ PAZARLAR Ü R N L E Y İ S K Çeşitlendirme Pazar Gelişimi Ürün Geliştirme Performans

27 Operasyon Stratejisinin Elemanları
1. İş Gücü 2. Süreç Teknolojisi 3. Kapasite 4. Üretim Planlama Ve Kontrol 5. Tedarik Zinciri 6. Yeni Ürün & Süreç Geliştirme 7. Tesisler 8. Organizasyon 9. Performans Ölçümleri

28 Ürün / Süreç Spektrumu

29 Amaç: İş Atölyesinden to Akış Atölyesine İş Atölyesi Küme akışı
Şunlar arasındaki farklılıkları anlamak: İş Atölyesi Küme akışı Hat akışı Akış Atölyesi

30 Örnek: Araba Yıkama GİRİŞ ÇIKIŞ Otomatik Yıkama 2.5 dak / araba İç
Temizlik 3 dak / araba Sıra 1 Sıra 2 Let us look at an example. You go to the car wash, what does the process look like? There are two stages in the process: automatic wash and interior cleaning. The first stage is capital intensive: it is performed by a relatively expensive machine. The second stage is labor intensive as it is performed by an employee. The cycle time for the automatic wash is the time spent to wash each car. It is 2.5 min for each car. Therefore it can wash 1 divided by 2.5 cars per minute, that is 0.4 cars per minute or 24 cars per hour. This is the capacity of this machine. Capacity provides a measure of the potential rate of production. The cycle time for the interior cleaning is 3 minutes, therefore the interior cleaning capacity is 20 cars per hour. Even though the automatic wash can clean 24 cars per hour, the capacity of the total process is 20 cars, due to the capacity at the interior cleaning section. In this process, interior cleaning is the limiting resource, or the bottleneck resource. WE have mentioned about variability in the last session. First of all the customers arrival time are random, that is, there is demand variability. Second, the processing times are variable, especially at the interior cleaning section. As a result, from time to time, we see a queue build –up in front of the processes. At other times, the washer and the cleaner may stay idle.

31 Süreç Spektrumu İş Karmaşık Benzer gruplar ekipmanlar birlikte Atö
İşler farklı hatlarda akar Küme Akışı Bağlantısız Hat akışı Benzer gruplar ekipmanlar birlikte Kümeler belli bir standardizasyon sağlar. Hat Akışı Montaj Hattı akışı Ekipmanlar parçaların montaj sırasına göre yerleştirilir. İşçi ya da makine bazlı akış. Akış Atö Sürekli akış Ekipmanlar süreç sırasına göre yerleştirilir. Pahalı ekipmanlar kullanılır fakat kullanım Oranları yüksektir.

32 Süreç Tipleri Hacim İş Atö Küme Akışı Ürün Çeşitliliği Hat Akışı Akış
Yüksek İş Atö Küme Akışı Ürün Çeşitliliği Hat Akışı Akış Atö Düşük Düşük Hacim Yüksek

33 Job Shop vs Flow Shop İş Atölyesi: Üretim sistemi özelleştirilmiş ürün ve hizmetlerin düşük hacimlerde üretilmesi üzerine tasarlanmıştır. Akış Atölyesi: Üretim sistemleri standartlaşmış ürünlerin yüksek hacimlerde üretilmesi yönünde tasarlanmıştır.

34 Job Shops Flow Shops Ürünler Çeşitli Standart Ekipman Genel kullanım
Özel Materyal akışları Karışık Lineer Planlama & Programlama Karmaşık Basit Kapasite Kullanımı Dalgalı Yüksek Stoklar WIP Kayıtsız Hesaplama İş maliyeti Süreç maliyeti Bilgi akışı Yapılandırılmış Basit Direk iş gücü Vasıflı Az vasıflı Yönetimsel odak Denetim Planlama Rekabetçi Meydan Okuma Esneklik, cevap Fiyat, tedarik

35 Üretim Süreç Tipleri İş Atölyesi Akış Atölyesi Proje Kümeleme Süreci
Montaj Hattı Sürekli Akış İş Atölyesi Akış Atölyesi Artan Hacim Artan Çeşit

36 Ürün Spektrumu Bir cins ürün çeşidi Uydular Çok farklı ürünler
Yüksek Bir cins ürün çeşidi Uydular Çok farklı ürünler için kümeler Kıyafet Ürün Çeşitliliği Bir tema üzerine çeşitlilik Oto Hafif lambalar Standart ürün Düşük Düşük Yüksek Hacim

37 Ürün Yaşam Döngüsü Başlangıç Büyüme Olgunlaşma Düşüş talep zaman

38 Ürün X Süreç X X Ürün yaşam Döngüsü Yüksek Özelleştirilmiş Düşük Hacim
Yüksek Standardizasyon Yüksek hacim İş Atölyesi X Süreç X Akış Atölyesi X Ürün yaşam Döngüsü Giriş Büyüme Olgunlaşma

39 Ürün Süreç Matriksi Rekabetçi Modlar Uydular Kıyafet
Özel Tasarım marjı Kalite, Hizmet marjı Std, Tasarımlar erişilebilirlik Dikey, Ölçek ekonomileri maliyet Araştırma ve iş takibi, İş zemin kontrolü Uydular STD geliştirme, Süreç glştrm. Envanter Yntm. Kıyafet İdari Sorumluluklar Hat dengeleme, Süreç geliştirme Personel yntm. Oto Light bulbs Sermaye artırımı Etkin sürüş Materyal yntm.

40 Matriks içi gerilim İş Atölyesi Akış Atölyesi Ürün Çeşitlilği Hacim
Yüksek İş Atölyesi Esneklik Ürün Çeşitlilği Maliyet yeterliliği Akış Atölyesi Düşük Düşük Yüksek Hacim

41 Notlar Her firma bir süreçler bütünüdür.
Operasyonel Performans ölçekleri: Maliyet, esneklik, kalite ve hizmet Süreci tasarlarken , yeterlilik ve esneklik arasında bir değiş tokuşa maruz kalabilirsiniz. Süreçleri rekabet öncelikleriyle eşleştirmek gerekir


"Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları