Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ERASMUS PROGRAMI Tanıtım ve Genel Değerlendirme
Yrd. Doç. Dr. Nesrin Kenar SAÜ Erasmus Kurum Koordinatörü
2
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI ( ULUSAL AJANS )
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI Erasmus-Comenius-Grundtvig-Leonardo GENÇLİK PROGRAMLARI
3
ERASMUS: ÜNİVERSİTELERDE YAPILANMA
ÜNİVERSİTE REKTÖRÜ DIŞ İLİŞKİLERDEN SORUMLU REKTÖR YARDIMCISI ERASMUS KURUM KOORDİNATÖRÜ ERASMUS FAKÜLTE/ENSTİTÜ/YÜKSEK OKUL/MYO ve BÖLÜM KOORDİNATÖRLERİ DIŞ İLİŞKİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
5
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI ( LLP )
Comenius (Üniversite öncesi okul eğitimi ) Erasmus (Yükseköğretim) Grundtvig (Yetişkin eğitimi) Leonardo ( Mesleki Eğitim )
6
ERASMUS ULUSAL AJANS MERKEZLİ FAALİYETLER
KOMİSYON MERKEZLİ FAALİYETLER
7
ERASMUS - ULUSAL AJANS MERKEZLİ FAALİYETLER
A. ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ Öğrenim Hareketliliği Staj Hareketliliği B. PERSONEL HAREKETLİLİĞİ Ders Verme Hareketliliği Personel Eğitimi Hareketliliği C. ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI D. YOĞUN PROGRAMLAR E. HAZIRLIK ZİYARETLERİ
8
ERASMUS - KOMİSYON MERKEZLİ FAALİYETLER
Müfredat geliştirme projeleri Yükseköğretim kurumları ve işletmeler arasında işbirliği Yükseköğretimin modernizasyonu Sanal kampüsler Ağ projeleri Destekleyici faaliyetler
9
ERASMUS PROGRAMI Genel Tanıtım
A. ÖGRENCİ HAREKETLİLİGİ 1. Öğrenim Hareketliliği 2. Staj Hareketliliği B. PERSONEL HAREKETLİLİGİ 1. Ders Verme Amaçlı ( Akademik Personel ) 2. Eğitim Amaçlı ( Akademik ve İdari Personel ) C. YOĞUN PROGRAMLAR ( Workshop & Yaz Okulu ) D. HAZIRLIK ZİYARETLERİ
10
ERASMUS PROGRAMI Genel Tanıtım
SÖZLEŞME DÖNEMİ : 1 HAZİRAN EYLÜL 2009 “ ERASMUS UYGULAMA EL KİTABI”NDA UYGULAMAYA İLİŞKİN BÜTÜN KURALLAR YAZILIDIR
11
A. ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ 1.Öğrenci Öğrenim Hareketliliği
AYLIK ERASMUS HİBELERİ AKADEMİK YIL BAŞLAMADAN ÖNCE ULUSAL ÖNCELİK VE KRİTERLERE GÖRE ULUSAL AJANS TARAFINDAN BELİRLENMEKTEDİR. 2008 / 2009 AKADEMİK YILINDA 27 AB ÜYESİ ÜLKE YAŞAM STANDARTLARINA GÖRE DÖRT FARKLI GRUBA AYRILARAK, HER BİR KATEGORİDEKİ ÜLKELER İÇİN AŞAĞIDAKİ TABLODA GÖSTERİLEN HİBE TUTARLARININ VERİLMESİ UYGUN BULUNMUŞTUR.
12
2008-2009 ERASMUS ÖĞRENCİ HİBELERİ ( AYLIK )
Aylık hibe, yaşam standartlarına göre 27 AB ülkesi 4 farklı gruba ayrılarak belirlenmiştir: 1. Grup ( 300 €) Letonya, Litvanya, Polonya, Slovenya, G.Kıbrıs Rum Yönetimi, Estonya, Bulgaristan, Romanya 2. Grup ( 400 €) Çek Cum.,Slovakya, Macaristan, Malta, Portekiz, Yunanistan 3. Grup ( 500 €) Lüksemburg, İtalya, İspanya, Belçika, Fransa, Almanya, Avusturya, Hollanda 4. Grup ( 600 €) Finlandiya, İsveç, Danimarka, İrlanda, Büyük Britanya
13
ERASMUS ÖĞRENCİLERE NELER KAZANDIRIYOR?
KARİYER PLANLAMA OLANAĞI ÇOK KÜLTÜRLÜ ORTAMDA DERS ALMA YABANCI DİLİ GELİŞTİRME EĞİTİM SONRASI İŞ-MESLEKİ BAĞLANTILAR DEĞİŞİK KÜLTÜRLERİ TANIMA ULUSLARARASI ARKADAŞLIKLAR ÖZGÜVEN KAZANMA
14
SAÜ- 2009-2010- ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ
TOPLAM BAŞVURU : 1713 YERLEŞTİRİLEN : 358
15
ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ SORUNLAR
DERSLERİN TANINMASINA İLİŞKİN SORUNLAR BÖLÜM VE FAKÜLTE KOORDİNATÖRLÜKLERİNE İLİŞKİN SORUNLAR GELEN ERASMUS ÖĞRENCİLERİNE DERS AÇILMASINA İLİŞKİN SORUNLAR
16
A. ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ 2. Öğrenci Staj Hareketliliği
ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ BİR ÖĞRENCİNİN BAŞKA BİR ÜLKEDE BİR İŞLETME VEYA ORGANİZASYON BÜNYESİNDE MESLEKİ EĞİTİM ALMA VE/VEYA ÇALIŞMA DENEYİMİ KAZANMA SÜRECİDİR. LİSANS/Y.LİSANS/DOKTORA ; EN AZ 3 AY / EN FAZLA 12 AY ÖNLİSANS : EN AZ 2 HAFTA / EN FAZLA 12 AY
17
B. PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
2008/2009 AKADEMİK YILINDA ERASMUS KAPSAMINDA PERSONEL HAREKETLİLİĞİNDEN FAYDALANACAK OLAN PERSONELE VERİLECEK OLAN HARCIRAH MİKTARI AŞAĞIDA BELİRTİLEN ÜLKE KATEGORİLERİ GÖZ ÖNÜNE ALINARAK HESAPLANACAKTIR.
18
2008-2009 ERASMUS PERSONEL HİBELERİ ( HAFTALIK )
Aylık hibe, yaşam standartlarına göre 27 AB ülkesi 4 farklı gruba ayrılarak belirlenmiştir: 1. Grup ( 670 €) Letonya, Litvanya, Polonya, G.Kıbrıs Rum Yönetimi, Estonya, Bulgaristan, Romanya, Macaristan, 2. Grup ( 890 €) Çek Cum.,Slovakya, Malta, Portekiz, Yunanistan, Slovenya, 3. Grup ( 1045 €) Lüksemburg, İtalya, İspanya, Belçika, Fransa, Almanya, Avusturya, Hollanda 4. Grup ( 1200 €) Finlandiya, İsveç, Danimarka, İrlanda, Büyük Britanya
19
ÜLKE GRUPLARI
20
PERSONEL HİBELERİ
21
ERASMUS: ÖĞRETİM ELEMANLARINA NELER KAZANDIRIR?
BELLİ BİR SÜRE YURTDIŞINDA ANLAŞMALI ÜNİVERSİTELERDEN BİRİNDE DERS VERME, İŞBİRLİĞİ YAPILAN ORTAKLARLA AKADEMİK ÇALIŞMA VE ORTAK DERSLER GELİŞTİRMEYE KATILIM, ORTAKLARLA YOĞUN KURS PROGRAMLARI DÜZENLEME , BİR ANABİLİM DALI ETRAFINDA AKADEMİK UZMANLIK AĞLARI OLUŞTURMA OLANAKLARI SUNAR.
22
SAÜ- 2008-2009- DERS VERME HAREKETLİLİĞİ
TOPLAM BAŞVURU : 144 YARARLANAN : 94
23
YOĞUN PROGRAMLAR (INTENSİVE PROGRAMMES -IP)
YOĞUN PROGRAMLAR (IP) EN AZ 3 ÜLKEDEN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARININ BİR ARAYA GELDİĞİ; EN AZ 10 GÜN EN FAZLA 6 HAFTA SÜREN; HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMINA KATILAN ÜLKELERİN BİRİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLECEK KISA SÜRELİ YOĞUN BİR EĞİTİM PROGRAMIDIR. ÖRNEK: EĞİTİM FAKÜLTESİ -INTIMETES
24
ERASMUS MUNDUS Erasmus Mundus programı yükseköğretim kurumlarına ve bu kurumların düzenlediği ve aşağıda belirtilen faaliyetlere katılan kişilere maddi destek sağlamaktadır. Erasmus Mundus programı kapsamında yer alan faaliyet türlerinden an yaygın olanı ortak master ve doktora programları düzenlenmesidir.
25
ERASMUS MUNDUS Deadline: 13 March 2009
26
HAZIRLIK ZİYARETLERİ POTANSİYEL ORTAKLARI İLE ÖĞRENCİ VE PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE , KURUMLARARASI YENİ ANLAŞMALAR YAPABİLMELERİ (ANLAŞMALARI YENİLEMELERİ İÇİN DEĞİL), ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE YENİ ORTAKLAR BULABİLMELERİ, ERASMUS YOĞUN PROGRAM PROJELERİ İÇİN POTANSİYEL PROJE ORTAKLARINI DAHA YAKINDAN TANIMALARI İÇİN SAĞLANAN BİR İMKANDIR.
27
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ VE ERASMUS PROGRAMI
28
ERASMUS VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ HİBE MİKTARLARI
Öğrenci öğrenim staj Ders Verme Eğitim Alma Yoğun Program Toplam 8.370 - 1.000 13.724,0 8.920 ,0 ,0 53.885 21.265 ,0 1,238,261 90,217 98,159 62,455 31.900 ,0 1,031,550 28,400 55,200 11,450 ? ,0 TOPLAM 95.170 ,0
29
ERASMUS VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ DEĞİŞİM MİKTARLARI
Giden Öğrenci- öğrenim staj Giden öğretim elemanı Giden idari personel 3 - 1 30 11 171 125 360 21 121 17 326 23 94 52 274 12 36 8 TOPLAM 1164 55 388 77
30
DİPLOMA SUPPLEMENT LABEL
Awarded to the Sakarya University by EC Brussels, 8 May 2009
31
DİPLOMA SUPPLEMENT LABEL ( 2009-2014 )
Bilkent Üniversitesi Ege Üniversitesi Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Karadeniz Teknik Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sabancı Üniversitesi Sakarya Üniversitesi
32
DİPLOMA SUPPLEMENT LABEL BAŞVURULARI 2009
Afyon Kocatepe Üniversitesi ( 2005 ) Anadolu Üniversitesi ( + ) Bilkent Üniversitesi ( 2005 ) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ( 2005 ) Çukurova Üniversitesi ( 2005 ) ( + ) Ege Üniversitesi Erciyes Üniversitesi Fatih Üniversitesi ( 2005 ) Gaziantep Üniversitesi ( + ) Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Hacettepe Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü ( 2005 ) ( + ) Karadeniz Teknik Üniversitesi Koç Üniversitesi Marmara Üniversitesi Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ( + ) Orta Doğu Teknik Üniversitesi ( 2005 ) ( + ) Sabancı Üniversitesi ( + ) Sakarya Üniversitesi Süleyman Demirel Üniversitesi ( 2005 )
33
AVRUPA’DA BAŞARI DURUMU
ECTS Label: 22/63 DS Label: 52/161
34
TÜRKİYE’DE BAŞARI DURUMU
Türkiye’den ECTS Label alan kurum yok. Türkiye için durum şudur: ECTS Label: 0/9 DS Label: 7/21
35
YILI
38
2004-2005- GİDEN ÖĞRETİM ELEMANI
45
FAKÜLTE DAĞILIMI
50
BÖLÜM DAĞILIMI
52
SONUÇ / SORUN ! ERASMUS KAYNAKLARI AYNI KALIRKEN TALEP HER GECEN YIL KATLANMAKTADIR. 2008‘DE TALEBİ KARŞILAMA ORANI % 45’E DÜŞMÜŞTÜR. ERASMUS KAPASİTEMİZ MEVCUT TALEBİ ARTIK KARŞILAYAMAMAKTADIR !!!
53
ÇÖZÜM REKABET ÇATIŞMAYA DÖNÜŞMEDEN YENİ AÇILIMLARDA BULUNMALIYIZ…
54
YENİ AÇILIMLAR A. GRUNDTVIG PROGRAMI B. COMENIUS PROGRAMI
C. GENÇLİK PROGRAMLARI
55
A. GRUNDTVİG PROGRAMI SAÜ Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Osman Titrek
GRUNDTVİG, MESLEKİ EĞİTİM DIŞINDA HER ÇEŞİT YETİŞKİN VE YAYGIN EĞİTİM ÜZERİNE ODAKLANIR. YAYGIN EĞİTİM İÇİNDEKİ ÖĞRENİCİ, ÖĞRETMEN, EĞİTMEN VE DİĞER PERSONELLE YETİŞKİN EĞİTİM ALANINDAKİ EĞİTİM KURUMLARI VE BU TÜR EĞİTİM FIRSATLARI SUNAN KURULUŞLARI HEDEFLER. GRUNDTVİG PROGRAMINDA YAŞI NE OLURSA OLSUN ÖRGÜN EĞİTİMİN DIŞINDAKİ HERKES “YETİŞKİN” OLARAK TANIMLANMAKTADIR.
56
GRUNDTVİG FAALİYET TÜRLERİ
GRUNDTVIG PROJELERİ GRUNDTVIG ÖĞRENME ORTAKLIKLARI PROJELERİ GRUNDTVIG GÖNÜLLÜ PROJELERİ GRUNDTVIG ÇALIŞMA GRUPLARI GRUNDTVIG HİZMETİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ GRUNDTVIG ZİYARET VE DEĞİŞİMLERİ GRUNDTVIG ASİSTANLIĞI GRUNDTVIG İRTİBAT SEMİNERLERİ GRUNDTVIG HAZIRLIK ZİYARETLERİ TÜRKİYE'DE GRUNDTVIG HİZMETİÇİ KURSU DÜZENLENMESİ
57
GRUNDTVIG KURS VERİ TABANI
58
BAŞVURU TARİHLERİ Round 1: Deadline 15/01/2009 (for training starting between 1 March 2009 – 30 June 2009) Round 2: Deadline 15/05/2009 (for training starting between 1 July 2009 – 31 October 2009) Round 3: Deadline 15/09/2009 (for training starting between 1 November 2009 – 28 February 2010)
59
B. COMENİUS PROGRAMI BU PROGRAM, OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKÖĞRETİM
ORTAÖĞRETİM ALANLARINI KAPSAMAKTADIR.
60
DESTEKLENEN COMENİUS FAALİYETLERİ
Comenius Okul Ortaklıkları (2008’den itibaren Bölgesel Comenius ve Bireysel Öğrenci Hareketliliği) Bireysel Hareketlilik: Hizmet içi Eğitim, Comenius Asistanlığı, (2008 itibariyle Ortaöğretim öğrencilerine yönelik Bireysel Öğrenci Hareketliliği ) Comenius Asistanlığı Comenius Çoktaraflı Projeleri Comenius Ağları E-Eşleştirme Destekleyici Faaliyetler
61
COMENİUS ASİSTANLIĞI “Öğretmen Adayları İçin Yeni Bir Seçenek”
HAYATBOYU OĞRENME PROGRAMI (LLP) ALTINDA YER ALAN COMENİUS PROGRAMI BUNYESİNDEKİ COMENİUS ASİSTANLIĞI, OĞRETMEN ADAYLARININ AVRUPA’DAKİ EĞİTİM KURUMLARINDA YAPTIKLARI BİR FAALİYETTİR.
62
KİMLER YARARLANABİLİR?
ÜNİVERSİTE 3. VEYA 4.SINIF OĞRENCİLERİ YA DA MEZUNLARI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN ÖĞRETMEN OLARAK ATANABİLME KRİTERLERİNİ TAŞIYANLAR DAHA ÖNCE ÖĞRETMENLİK YAPMAYANLAR DAHA ÖNCE COMENİUS ASİSTANI OLMAMIŞ KİŞİLER.
63
COMENİUS ASİSTANLARI HAFTADA TOPLAM 12-16 SAAT EĞİTİM VE OĞRETİM
FAALİYETLERİNDE BULUNURLAR. ASİSTANLIK SÜRESİ HAFTA ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR.
64
C. GENÇLİK PROGRAMLARI Bütün Gençler için Yaygın Eğitim
Youth in Action 64
65
GENÇLİK PROGRAMLARI EYLEM 1 – Avrupa için Gençlik
Eylem 1.1 Gençlik Değişimleri, Eylem 1.2 Gençlik Girişimleri, Eylem 1.3 Gençlik Demokrasi Projeleri, EYLEM 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti EYLEM 3 – Dünya Gençliği Eylem 3.1 AB Komşu Ülkeleriyle İşbirliği, EYLEM 4 – Gençlik destek sistemleri Eylem 4.3 Gençlik Çalışanları ve Gençlik Kuruluşları İçin Eğitim ve Ağ Kurma EYLEM 5 – Gençlik Alanında Avrupa İşbirliği için Destek EYLEM 5.1 Gençler ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanlar İçin Toplantılar.
66
KİMLER YARARLANABİLİR
13-30 yaş arasındaki gençler Sivil Toplum Kuruluşları Gençlik çalışanları Gençlik liderleri Yerel yönetimler Gençlik Politikaları Belirleyicileri 66
67
SÜREÇ www.genclik.gov.tr Yılda 5 başvuru dönemi:
1 Şubat, 1 Nisan, 1 Haziran, 1 Eylül, 1 Kasım 67
68
Eylem 1.1 – Gençlik Değişimleri
BERGAMA - İZMİR SU İÇİN(DE) ALLIANOI Allianoi kenti örneğinde kültürel miras kavramının tartışılmasını sağlamak amacıyla toplantılar, çeşitli kültürel aktiviteler düzenlenmiştir. 9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ MEZUNLAR DERNEĞİ TÜRKİYE, YUNANİSTAN İSPANYA, MACARİSTAN, ROMANYA HİBE: € Süre: 9 Gün Proje Adı:
69
Eylem 1.2 – Gençlik Girişimleri
GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ PROJENİN ADI: YOK OLAN BİR MESLEĞİN SON TEMSİLCİLERİ – LÜLETAŞI PROJESİ BAŞVURUYU YAPAN GRUP/KURULUŞ: Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Kulübü Projenin temel amacı yitirilmekte olan lületaşı mesleğini geleceğe taşımaktır. Proje kapsamında Eskişehir’de yeni ustalar yetiştirmek amaçlı atölye çalışmaları düzenlenmiştir. Lületaşı, üç yüz yıl boyunca Avusturya’ya ham olarak ihraç edilmiştir. Dolayısıyla Avusturya ile kültürel ve ekonomik bağları bulunmaktadır. PROJENİN BÜTÇESİ: € (Program Desteği: €, Sponsor: €) ORTAKLAR: Avusturya FH Salzburg Fachhochschulgesellschaft Üniversitesi SÜRE : 3,5 Ay
70
GENÇ ADIMLARLA DEMOKRASİYE DİYARBAKIR YEREL GÜNDEM 21 GENÇLİK MECLİSİ
Eylem 1.3 – Gençlik Demokrasi Projeleri GENÇ ADIMLARLA DEMOKRASİYE DİYARBAKIR YEREL GÜNDEM 21 GENÇLİK MECLİSİ Proje Adı: TÜRKİYE-FRANSA Ortaklığında gerçekleştirildi. Gençlerin STK kavramı ve yereldeki STK çalışmalar hakkında bilgilendirilmesi, STK’ların kent yaşamına aktif katılımlarının sağlanması hedeflenmiştir. Hedeflerine yönelik projelere başvurmak yoluyla karar alma mekanizmalarında yer almalarının sağlanması, “Gençlik Haklarını” öğrenmelerini sağlayarak kentte iyi bir “yönetişim” oluşturulmasına katkıda bulunmaları hedeflendi. 20 kişilik gruba “Eğitici Eğitimi” verildi. 5 pilot mahallede eğitim yapıldı. “Gençlik ve Demokrasi Günleri” ve uluslararası paneller düzenlendi.
71
GENÇ ADIMLARLA DEMOKRASİYE
Eylem 1.3 – Gençlik Demokrasi Projeleri GENÇ ADIMLARLA DEMOKRASİYE
72
18-30 YAŞ ARASINDAKİ GENÇLERE BİR AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKESİNDE
Eylem 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti 18-30 YAŞ ARASINDAKİ GENÇLERE BİR AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKESİNDE 2-12 AY ARASINDA HİÇ ÜCRET ÖDEMEDEN GÖNÜLLÜ HİZMETTE BULUNMA İMKANI
73
Eylem 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti
Proje Adı: TÜRKİYE, FRANSA LİTVANYA SOSYAL YAŞAM İÇİNDE ÇOCUKLAR VE GENÇLER Eylem 2 Ev Sahibi Kuruluş Projesi HİBE: € Engelli ve kimsesiz çocukların rehabilitasyonu ANTALYA GENÇLİK VE EĞİTİM DERNEĞİ Gönüllü Arnoldas Kubilius (Litvanya) Gönüllü Karin Petit (Fransa)
74
EYLEM 3 – DÜNYA GENÇLİĞİ - Avrupa Birliği Komşu Ülkeleriyle işbirliği (Gençlik Değişimleri, Eğitim ve Ağ Kurma Projeleri) 74
75
Eylem 5 – Gençlik Alanında Avrupa İşbirliği için destek
- Gençler ve gençlik politikalarından sorumlu kişiler için toplantılar (Ulusal ve uluslararası seminerler) 75
76
***********************
**** TEŞEKKÜR **** Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Durman Rektör Yardımcılarımız ve Genel Sekreterlik Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü Dekanlarımız/Enstitü/Yüksekokul ve MYO Müdürlerimiz Fakülte/Yüksekokul/Enstitü /MYO ve Bölüm Erasmus Koordinatörlerimiz İnanan ve çaba harcayan öğretim elemanlarımız Destek veren idari personelimiz Erasmus Ofisi çalışanlarımız Öğrencilerimiz ***********************
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.