Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama Dr. Jennifer G. Beasley.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama Dr. Jennifer G. Beasley."— Sunum transkripti:

1 Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama
Dr. Jennifer G. Beasley

2 50 DÜŞÜNÜR - Yaratıcı fikirleriyle iş dünyasında çığır açan 50 düşünür
6 Düşünme Şapkası ® Edward de Bono 50 DÜŞÜNÜR - Yaratıcı fikirleriyle iş dünyasında çığır açan 50 düşünür Doktor (felsefe, tıp ve psikoloji) Düşünme dünyasında dünyanın en önde gelen otoritesi 35 dile çevrilmiş 60’dan fazla kitabın yazarı

3 Altı Şapka ® Bu Teknik İş Dünyası için Bir Araç Olarak Uygulanmaya Başlandı
DuPont, Prudential Life Insurance, IBM, British Airways, Siemens ve 100 uluslararası firma Altı Şapka Tekniğini şu sebeplerle kullanmaktadır: Toplantıların ve iletişimin daha düzenli ve sistematik bir şekilde yürütülmesi Takım çalışmasının geliştirilmesi Verimliliğin ve karın artması

4 Beyaz Şapka Gerçekler Veriler Bilgi, Kim, Ne, Ne zaman, Nerede?
Ne bilmek istiyorsunuz? Gerçekler

5 Kırmızı Şapka duygular Güçlü hisler sezgiler

6 Siyah Şapka tedbir riskler Özlü sözler

7 Sarı Şapka faydalar değer İçindeki iyi İyimserlik optimism

8 Yeşil Şapka yaratıcılık olasılıklar alternatifler Yeni fikirler

9 Mavi Şapka Düşünme ile ilgili düşünme Özetleme üst biliş düzenleme
süreç Bir başka bakış açısı Özetleme üst biliş Sonuç odaklı düzenleme

10 Farklılaştırma Üzerine Düşünmek
Sınıfta farklılaştırma uygulaması ile ilgili duygu ve düşünceleriniz nelerdir?  Sınıfınızda farklılaştırma uygulaması ile kazanılan menfaatler nelerdir? Sizin kazandıklarınız? Öğrencilerinizin kazandıkları? Farklılaştırılmış bir sınıfa doğru ilerlerken hangi adımları atacaksınız? Önce ne yapmak istiyorsunuz? Sonra ne? Farklılaştırmayla ilgili kelimeler hangileridir? Bu felsefe hakkındaki hala soru(larınız) var mı? Farklılaştırma ile ilgili gördüğünüz problemler var mı? Farklılaştırmayla ilgili hoşunuza giden, “hah, tamam” dediğiniz şeyler nelerdir? Kendinizi öğrencileriniz için anlamlı dersler yaratırken nasıl görüyorsunuz?

11 Farklılaştırma Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili
to Öğretmenin karşılığıdır Öğrenen Farklılıkları Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili yönlendirilir Etkin Farklılaştırmanın İlerleme Zihniyeti ve Prensipleri Kaliteli Ders Programı Devamlı Değerlendirme Esnek Gruplama Stratejileri Bireysel Farklılıkların Gözetildiği ve Zorlayıcı Görevler Olumlu Sınıf Topluluğu uygulanır Ders Programının ve Eğitimin Unsurları İçerik Süreç Ürünler Duyuşsal Çevre Eğitim stratejilerinin kullanımı ile… Jarvis & Tomlinson, 2008

12 Farklılaştırılmış Sınıfı Destekleyecek Sınıf İçi Rutinler Oluşturmak

13 Farklılaştırılmış Eğitim proaktif olarak planlanmış, aşağıdakilerle belirlenmiş birbirinden bağımsız bir sistemdir. Olumlu Öğrenenler Topluluğu Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı Devamlı Değerlendirme Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevler Esnek Eğitim Düzenlemeleri

14 “Bu ihtiyaçları karşılamak için biz ortaklaşa nasıl çalışabiliriz?”
Genellikle “sınıf yönetimini” “kontrol”ün eş anlamlısı gibi düşünürüz. O zaman da öğretmeni, öğrencilerin sesiz ve sakin kalmasını sağlayan kişi olarak görürüz. Öğrencinin isteklerinin yerine öğretmenin isteklerinin geçmesini gerektiren durumlar – isteklerin savaşı Böyle bir yaklaşımda esas olan varsayım öğrenenlerin güvenilmezliğidir. Bir Başka Yaklaşım ise… Şunları sormaktır… “Çocukların ihtiyacı olan ne? “Bu ihtiyaçları karşılamak için biz ortaklaşa nasıl çalışabiliriz?”

15 Öğrencilerin şunlara ihtiyacı vardır…
Kabul edilmek Anlayış Saygı Ait olma Katılım Zorlanmak Destek

16 John Dewey Deneyim ve Eğitim
Eğitimin nihai hedefi irade gücünü yaratmaktır.

17 Bir öğretmende başarının en büyük göstergesi…
Şunu söyleyebilmesidir… “Öğrenciler şu anda sanki ben yokmuşum gibi çalışıyorlar.” -Maria Montessori

18 Farklılaştırılmış Bir Sınıfı İdare Ederken Görülen Bazı Zorluklar
Gruplara sorunsuz başlamak. Çoklu görevlerde yönerge vermek. Başıboş hareketleri en aza indirgemek Bir derse başlamak ya da dersi bitirmek “Geçiş zamanını” verimli kullanmak Öğrencilerin görev esnasındaki davranışlarını düzenlemek ‘Bitirmek” ve “ilerlemek” ihtiyacı Grupların etkin bir şekilde çalışmasına yardımcı olmak Mobilyaları sorunsuz bir şekilde yeniden düzenlemek Sınıf içinde gürültüyü kontrol altında tutmak Kimin ne öğrendiğini takip etmek Günlük ödevleri / görevleri notlandırmak İş teslim etmek Devam eden evrak işlerini yetiştirmek

19 Başlarken: Bir Senaryo Lütfen dosyanızda bulunan senaryoyu okuyun ve sonra etrafınızda benzer sınıf seviyelerinde ders veren meslektaş / meslektaşlarınızla beraber senaryodaki öğretmene ne tür tavsiyeler vereceğiniz konusunda çalışın. Bayan Crone öğretmeyi ve öğrencilerini çok sever ve sınıfında değişiklikler yapmaktan çekinmez çünkü değişikliklerin daha çok öğrenene hitap etmesine ve verdiği eğitimin daha etkin olmasına sebep olduğunu bilir. Ancak, çoğu zaman sınıfta neyin işe yarayacağı, neyin yaramayacağı konusunda karar vermekte zorlanır. Önümüzdeki hafta işlemeyi planladığı ders için de bu zorluğu yaşamaktadır. Farklı gruplara farklı görevler verme yöntemini daha önce hiç denememiş ama sınıfında o kadar çok değişik hazır bulunuşluk seviyesi var ki bunu uygulamak iyi bir fikre benziyor. Öğrencileri Pazartesi derse geldiğinde onlara birkaç farklı faaliyet üzerinde çalışacaklarını söyleyecek. Şu anda henüz kimin hangi grupta çalışacağına tam olarak karar vermiş değil. Belki öğrencilere kendi seçimlerini yaptıracak. Tüm sınıfa bütün faaliyetleri açıklayacak böylece hepsi diğer gruplarda neler olduğunu ve yönergeleri anlayacak. Bu aşamada , öğrencilerin isimlerini okuyarak hangi grupta kiminle çalışacaklarını onlara bildirmeyi planlıyor. Her öğrencinin o gruba verilen görevi tamamlaması gerekecek ancak Bn. Crone öğrencilerin ortaklaşa, işbirliği içinde çalışmasını istiyor. Gruptakilere birisini gönderip yazılı yönergeleri aldırmalarını söyleyecek. Bu yönergeler kendi öğrenme hedeflerine uygun malzemeleri almaları gerektiğini belirtecek. Öğrencilere ihtiyaçları olursa gelip ondan yardım isteyebileceklerini söyleyecek. Öğrenciler çalışmalarını bitirdiklerinde Bn. Crone’a getirecekler. Bn. Crone gece bu çalışmaları değerlendirecek böylece öğrenciler durumlarını öğrenecekler. Bir öğrenci ya da grup çalışmasını bitiremese de, çalışmayı bitmemiş haliyle teslim edecektir.

20 Acaba ben nasıl.....? Grup çalışması için yönerge verebilirim?
Gruplar oluşturabilirim? Çalışma sırasında sorularla başa çıkabilirim? Evrak işlerini halletmek için rutinler oluşturabilirim? Yumuşak geçişleri sağlayabilirim? “Geçiş” zamanı için rutinleri sağlayabilirim?

21 Bu sınıfta şunlara bakın:
Farklılaştırılmış Bir Sınıfın İçinde Bu sınıfta şunlara bakın: Öğretmenlerin esnek öğretme ve öğrenmeyi destekleyen sınıflar yaratmak için dikkat ettikleri ana unsurlar.

22 Acaba ben nasıl.....? Grup çalışması için yönerge verebilirim?
Gruplar oluşturabilirim? Çalışma sırasında sorularla başa çıkabilirim? Evrak işlerini halletmek için rutinler oluşturabilirim? Yumuşak geçişleri sağlayabilirim? “Geçiş” zamanı için rutinleri sağlayabilirim?

23 Grup Çalışması İçin Yönerge Vermek
Tüm sınıf aynı çalışmayı yapıyorsa yönergeleri tüm sınıfa verin. Tüm sınıfa çoklu görev yönergeleri vermeyin. Küçük grup çalışmaları için yönergeleri kaydedin, böylece öğrencileriniz yönergelerinizi defalarca dinleyebilirler. Küçük gruplara yönerge verirken görev kartları dağıtın. Yönergeleri grup üyelerinden birine bir gün önceden verin. Genel bir kural olarak öğretmen yönergeleri verdikten sonra, küçük bir grupla çalışırken, öğrenciler onun çalışmasını bölemez. “Sor Bana” Vizörleri Günün Uzmanı Danışmanlar Kitap sorumluları back

24 Gruplar Oluşturmak Öğrencilere belli bir görev verdiklerinde giysilerine öğrencilerin isimlerinin yazılı olduğu kartlar iliştirmek. Öğrencileri renk kodlarına göre belli gruplara ayırmak (öğrenci isimlerini bu kodlara göre farklı renkte yazmak da gayet iyi bir yöntemdir). Önceden belirlenmiş gruplar Hazır bulunuşluk, ilgi, öğrenme profili, öğrencinin seçimi, öğretmenin seçimi, rastgele, homojen, heterojen gruplar elde ettiğinizden emin olun.

25 Tarih: 2 Şubat Pazartesi
Esnek Gruplama Şeması Bilgisayar Davetiyeler Beceriler Öğretmen Tarih: 2 Şubat Pazartesi Not: Bu öğretmen “davetiyeler” terimini içinde öğrencilerine onların hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme stillerine göre belirleyerek verdiği ödevlerin bulunduğu kalıcı dosyalar için kullanmaktadır.

26 Önceden Belirlenmiş “Sabit Gruplar”
Saat 10 Grupları Saat 11 Grupları İlgi/Güçlü Yanlar Dörtlü Karışık Hazır Bulunuşluk Dörtlü Saate Göre Gruplama Saat 1 Grupları Saat 2 Grupları Benzer Hazır Bulunuşluk, Seçilmiş Dörtlü Öğrenciler Üçlü back

27 Çalışma Esnasında Sorulan Sorularla Baş Etmek

28 Siz bir grupla çalışırken diğer öğrencilerinizin bir sonraki aşama ile ilgili size soru sorması gerekirse... Öncelikle sizin anlattıklarınızı HATIRLAMAK için gerçekten çaba sarf etmeliler. Bu işe yaramıyorsa, gözlerini kapatıp sizin konuştuğunuzu hayal etmeli, pratik zekalarını kullanıp bu ödev için verilen yönergelerin neler olabileceğini GÖZLERİNDE CANLANDIRMALIDIRLAR. Bu da işe yaramazsa, sınıf arkadaşlarından birine SORABİLİRLER (aynı ödevi yapan, aynı masada ya da yakında olan birine). Bunu fısıltıyla yapmalıdırlar. Bu da işe yaramazsa, önceden belirlenmiş olan GÜNÜN UZMANINA gitmelidirler. Bu kişinin danışmanlık verecek becerileri vardır. UZMAN da kendi işini yapmaya devam etmelidir, bir başkasına ancak o kişi çok zor durumda kalırsa yardım etmelidir. (Tomlinson, 1999, s. 102) *** Bunların hiç biri işe yaramazsa öğretmeniniz sizinle ilgilenene kadar bir “pekiştirme” çalışmasıyla idare edin.

29 Matematik ödevimle ilgili araştırma yapıyorum.
Bir Pekiştirme Faaliyeti üzerinde çalışıyorum. Matematik Proje Grubumla buluşuyorum. Öğretmenimle buluşmaya hazırım. Hockett, 2007

30 GRUPLARI YÖNETİRKEN RENKLİ BARDAK KULLANIMI
Yeşil = Gayet iyi durumdayız! Sarı = Size burada ihtiyacımız var ama çalışmaya devam edebiliyoruz! Görev esnasında ters duracak Kırmızı = İMDAT!Size hemen ihtiyacımız var, bu işin içinden çıkamadık! GRUPLARI YÖNETİRKEN RENKLİ BARDAK KULLANIMI Sınıfta öğrencilerinizin bu sistemi öğrenmesi için bunun gibi bir poster hazırlayıp duvara asabilirsiniz. Ders başlamadan önce öğrencilere grup çalışması yapacaklarının ipucunu vermek için bardakları sıralara yerleştirin. Görev tamamlandığında düz duracak Hockett, 2007

31 “Bilgisayarım “Beklenmedik Hata-10 diyor”
Yardım Kartları Bu kartlar, “çalıştaylarda” öğretmen öğrencilere bireysel olarak yada küçük gruplar halinde yardım ederken ve diğer öğrenciler de kendi başlarına çalışırken çok işe yarar. Kartları aynı yerde tutun ve bir rutin oluşturabilmek için öğrencilerin kullanımını izleyin Daha çok kart seti = daha fazla öğrencinin bir seferde erişimi Dizüstü Bilgisayar Kullanırken Öğrencilere Yardımcı olacak Teknik İpuçları Halka Ataç “Bilgisayarım “Beklenmedik Hata-10 diyor” 1. Adım : Kütüphaneye gidip teknoloji uzmanı Bn. Thome’dan yardım iste. Dizüstü bilgisayarını da yanında götür. “Çıktı alamıyorum!” 1. Adım : Apple Talk’a bağlı mısın? (Bağlı değilsen ve nasıl bağlanacağını bilmiyorsan “Apple Talk’a nasıl bağlanırım?” kartına bak) 2. Adım : Seçiciye git. 216 nolu odanın yazıcısına bağlı mısın? 3. Adım : 1. ve 2. adım işe yaramazsa bir başka öğrenciden yardım iste. 4. Adım : Benden yardım iste Hockett, 2007

32 Kıyaslama ve karşılaştırma için kullanılan ajandalar
İpucu Kartları Kara Tahta (İçinde destek malzemeler olan dosyalar) “Kendi kendine yardım” ve grup ya da bireysel çalışmalar için hatırlatmalar Her ünitede değişebilir yada farklı ünitelerde benzer amaçlar için kullanılabilir Kıyaslama ve karşılaştırma için kullanılan ajandalar Sembol nedir? Kulpa, 2007

33

34

35

36 GÖSTERİM Bölümler Nitelikler Giriş
Konuşmacının adı ve özgeçmişini içerir • gösterimin ana amacını açıklar Sunum Gösterimin ilk birkaç dakikası içinde izleyiciyi de dâhil eder • sürecin tüm bölümlerini sırasıyla sunar • her adımdan sonar anlaşılıp anlaşılmadığını sorar • izleyiciye cana yakın ve saygılı davranır Diyalog/Tartışma Sunum boyunca soru-cevap bölümlerine zaman ayırır • diğerlerini dinlerken sabır gösterir • cesur cevaplar verir Sonuç Gösterimdeki ana adımları değerlendirir • izleyicilere teşekkür eder Vücut dili Öz güvenli • hareketleri kısıtlı Ses Açık• coşkulu • yüksek sesli Görseller/nesneller (isteğe bağlı) Gösterimle uyumlu • tüm çocukların rahatlıkla görebileceği

37 Evrak İşlerini Halletme Rutinleri
Renk kodu olan dosyalar Portfolyolar Her alan yada ders saati için farklı sepetler Dosyalama Dolabı Tüm bu düzenleyici modellerin en önemli noktası çocukların kendi çalışmalarına ulaşabiliyor olması ve bir görevi başarıyla tamamlamak için nasıl dosyalama yapmaları gerektiğini ve/veya neye ihtiyaçları olduğunu bilmeleridir.

38 Geçişler Geçişlerde yönergeler net ve acil bir şekilde verilmelidir
Geçiş için zaman kısıtlaması Kabul edilebilir gürültü seviyesini belirtmek Prova Geçişler esnasında kurucu olun

39 Farklılaştırılmış Bir Sınıf Oluşturmak için Fikirler

40 Konuşma Paraları Grup Tartışma Kuralları
Her öğrenci belli bir miktarda para alır (örn.3 adet.) 1 para=1 sıra (konuşma sırası, derse katılım sırası, yazma sırası) Grup lideri ya da öğretmen tartışmayı/ödevleri izler ve önceden belirtilmemiş kurallara ya da yönergelere göre paraları yeniden dağıtır. Konuşma Paraları Grup Tartışma Kuralları Teker teker konuşun. Size sıra geldiğinde bir para bırakın. Eğer sıra gelmeden konuşursanız 1 para kaybedersiniz. Tartışmaya katılan diğer grup üyelerine doğrudan hitap edin – üçüncü şahsı kullanarak değil. (örn: “Rob, ben senin söylediğin şeye katılamayacağımı belirtmeliyim” ama “Rob’un söylediğine katılmıyorum” değil). Daldan dala konmalı hoştur ama önce tartışmanın mevcut odak noktasına yada bir önceki odak noktasına bağlantı yaparak başlayın. Hockett, 2007

41 Yapılacak İşler İçin Kullanılacak İzin Kartları
Haber Odası 109 İş İzin Kartı Bn. Hoffman, Yazı İşleri Müdürü Bu kartları kullanarak, Haber Odası saatinde Bn. Hoffman’dan ayrıca izin almadan aşağıdaki işleri yapabilirsiniz: Randevunuz olan bir kaynakla röportaj yapmak. Koridorda bir başka muhabirle görüşmek Ofisten malzeme almak 8. sınıf toplantı odasını kullanmak. İş izin kartları rutinlerin ve beklentilerin düzenli olduğu varsayılarak verilir. Hockett, 2007

42 Seminer Formatı Küçük Grup Formatı Tartışma Formatı
Müzakere Formatı Tartışma Formatı Hockett, 2007

43 “Kızıl Haç Acil Durum” Sistemi
Üzerinde her öğrencinin isminin yazılı olduğu ahşap çubuklar yeşil bir kupanın içinde durur. Bu kupanın yanında üzerinde kızıl haç işareti olan beyaz bir kupa durur. Öğrenciler, acil yardıma ihtiyaç duyduklarında adlarının yazılı çubuğu bu kupaya koyarlar. Öğretmen sınıf içinde öğrencilere yardım etmek için dolaşacağı zaman önce bu kupaya bakar, kimin ihtiyacı varsa onun yanına gider.

44 Takip etmek ... Öğrencilerin asıl konuya hakim olup olmadıklarını nasıl takip edebilirim?

45 “Göster Bana” Panoları
Matematik dersinde soruları yanıtlarken “Göster Bana” panolarını kullanarak sınıftaki öğrencilerin dersle ilgili becerileri ya da kavramaları konusunda ne durumda olduklarıyla ilgili çabucak bir fikre sahip olunabilir. Öğretmen Öğrenci “2+3 kaç eder?” Öğrenci cevabı sırasından göstermek için kendi “göster bana” panosunda çalışır. Sonra öğretmen bir iki öğrenciden cevabı göstermesini ister. Şimdi sınıftaki öğrencilerin gösterilen cevaplara bakarak varsa kendi yanlışlarını düzeltme fırsatı vardır. “Şimdi HERKES göstersin bana!” Tüm öğrenciler kendi “göster bana” panolarını havaya kaldırır ve doğru cevabı gösterir. 5 “HERKES göstersin bana!” * Daha büyük öğrencilerin sıralarında harf ya da sayı cevap kartları olabilir. Öğretmen kimin bu kartlara sahip olduğunu görmek için sınıfa şöyle bir bakar.”

46

47

48 Size kim yardım edecek ya da destek olacak?
Nerden Başlayacağım? Ufak ufak başlayın – ama başlayın! İlk Adımlar Sonraki Adımlar Size kim yardım edecek ya da destek olacak?

49 Farklılaştırılmış Sınıflar için Planlama Yaparken Kullanılacak
Bazı Pratik Hususlar Bir felsefeyle çalışın ve bunu çocuklarınızla paylaşın (felsefeyi beraber oluşturun). Üzerinde düşünülmüş Yönergeler Verin. Rutinler Oluşturun. Farkındalığınızı ve Düzeninizi Koruyun. Başlangıç ve Bitiş (toparlama) Süreçleri Oluşturun. Öğrencilerinize Kaliteli İşler Çıkarmak İçin Çalışmayı Öğretin. Çocuklardan Bilgi Alın ve Sorunlarını Giderin. Onların İşbirliği Yapmasını Sağlayın.

50 Kahve Molası! Bana Göre #61
Dünyada görmek istediğiniz değişikliğin ta kendisi siz olmasınız. -Gandhi

51 Uygulamaya Koymak 5. Bölüm: Pekiştirme Çalışmaları

52 Pekiştirme Çalışmaları ETKİN PEKİŞTİRME FAALİYETLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Verilen görev bittiğinde öğrencinin otomatik olarak başladığı görevlerdir. ETKİN PEKİŞTİRME FAALİYETLERİNİN ÖZELLİKLERİ Önemli – Esas bilgi, kavrama ve becerilerle ilgilidir. İlginç – Öğrencinin merakı, ilgisi ve öğrenme tercihine hitap eder. Seçim Hakkı Veren – Öğrenciler bir çok seçenek arasından seçim yapabilirler. Net Rutinler ve Beklentiler – Öğrenciler ne yapacaklarını, nasıl yapacaklarını ve kayıtlarını nasıl tutacaklarını bilirler. Nadiren Notlandırılan – Öğretmen sınıf içerisinde yapılan çalışmaları gözlemlemelidir. Öğrenciler öğretmenden geri bildirim almak için çalışmalarını ona teslim edebilirler. Etkin çalışmalarından ötürü bir not da alabilirler ancak nadiren yaptıkları çalışmanın kendisi notlandırılır. Buradaki motivasyon ilgi ya da artan başarıdır.

53 Olası Pekiştirme Faaliyeti Örnekleri
Bilgisayarda beceri geliştirme. Tamamlayıcı kaynakları okuma Matematik uygulamalarını tamamlama Ürünlerin son halleri üzerinde çalışma Serbest okuma Anı defteri yazma Durum analizi yapma ya da onları yazma Kelime dağarcığını geliştirme Önemli düşüncelerin ardındaki kişiler hakkında bilgi edinme Dünya üzerinde işe yarayan önemli düşünceler hakkında bilgi edinme Bağımsız çalışmalar Gündemdeki olayları okuma Gerçek olmayan fen deneylerini tasarlama ya da tamamlama İlgili ajandalar geliştirme ya da tamamlama Bir gelişme, bir icat ya da yenilik için bir fikir üretme vs Genellikle ev ödevi kabul edilebilir bir pekiştirme faaliyeti değildir – pekiştirme faaliyetleri bireysel olarak tamamlanır.

54 Pekiştirme Faaliyetlerine Başlamak
Bir ana pekiştirme faaliyetini tüm sınıfa dikkatli bir şekilde öğretin. Daha sonra bu faaliyet diğer pekiştirme faaliyetleri için bir çıkış noktası görevini görür. Mantığını açıklayın. Öğrencilerinize bu faaliyetlerin onlar için yardımcı ve/veya ilginç olmasını istediğinizi söyleyin. Verimli çalışmaların neden önemli olduğunu anlamalarını sağlayın. Yönergelerin net ve ulaşılabilir olduğundan, malzemelerin hazır olduğundan ve çalışma koşullarının başarıyı desteklediğinden emin olun. Bir ya da iki pekiştirme faaliyeti seçeneği ile başlamayı ve sonra öğrenciler ustalaştıkça bu seçenekleri arttırmayı düşünün. Bu faaliyetlerde öğrencilerin etkinliğini gözlemleyin ve öğrencilerinizin bunlardan nasıl faydalandığını inceleyin. Öğrencileriniz pekiştirme faaliyeti seçenekleri sunmaları için yüreklendirin. Unutmayın, pekiştirme faaliyetleri olumlu öğrenen topluluğu oluşturmaktan doğar ve bunun bir parçasıdır.

55 Mikro organizma Menüsü Başlangıçlar Tatlılar
İsim: Sınıf: Başlangıçlar Her zaman üzerinde çalışılanlar Çorbalar/Salatalar Ödev Ana Yemek Zorunlu Tatlı Zorluklar Üzerinde her zaman çalışabileceğim bir şey Kavramları pekiştiren ödevlerdir. Terimler/Tanımlar Kelime Aramaları Düşünce Haritaları Uyumlu Çalışma kağıtları Mikroorganizmayı/hücreyi etiketle Tatlılar Bunlar tamamlanmalı ve notlandırılmak üzere teslim edilmelidir. Muazzam E Kapsama odaklan Göl Suyu Kültürü Senin Seçimin 8. Konudan Test Ev Ödevleri Tüm ev ödevler tamamlanmalı ve notlandırılmak üzere teslim edilmelidir. Şeffaflık #13 Şeffaflık #16 Çalışma Kılavuzu 8.1 Çalışma Kılavuzu 8.2 Çalışma Kılavuzu 8.3 Kendi Kendime Meydan Okumak İçin Yapabileceğim Şeyler Bunlar özel yönerge verilmeden yapılması zorunlu olmayan şeylerdir. . Film Notları Slayt Hazırlama Bir Hastalığı Tahmin Etme Bir Mektup Yazma Mikrop Gizemleri Meri Lyn Stark tarafından yapılmıştır. Park City Okul Bölgesi İlköğretim Fen Koordinatörü

56 BİNGO Tarif Teşekkür Notu Editöre Mektup Yol Tarifi
Bu ay bir ya da daha fazla BINGO denemesi yapın. Unutmayın, yazma deneyimi için gerçek bir nedeniniz olmalı! Ürününüzü postalar veya e-posta ile gönderirseniz, onu önce bana okutun ve paraflatın. Çalışmanıza yardımcı olması açısından, yazma amaçlarınızı ve sınıfla ilgili notlandırma kurallarımızı kullanmaya dikkat edin. Tarif Teşekkür Notu Editöre Mektup Yol Tarifi Bir Oyunun Kuralları Davetiye Bilgi için e-posta ile istek Bir mektup arkadaşı, arkadaş y ada akrabaya mektup Skeç ya da oyun Röportaj Gazete Makalesi Kısa Öykü SERBEST Kendiniz seçebilirsiniz Alışveriş Listesi Çalışma Planınız Reklam Karikatür Şiir Yönergeler Tebrik Kartı Öğretmenize mektup Gelişim Teklif Bir haftalık günlük Web sitesi tasarımı Kitaplarla ilgili Sesli Düşünme

57 Pekiştirme Çalışmalarının Planlanması
Pekiştirme çalışmasının adı ve tanımı: Eğitici Görev: Bütün öğrencilerin birbirinden bağımsız olarak pekiştirme çalışmaları yapması için sizin ne yapmanız gerekiyor? Gerekli Malzemeler: Giriş: Öğrencilere çalışmayı ne zaman ve nasıl sunacağım?

58 Farklılaştırılmış Bir Ünitenin Tasarlanması
Sonu Düşünerek Planlama Yapmak

59 3. Sınıf Elmalar Ünitesi Her sonbahar 2 hafta boyunca 3. sınıf öğrenciler elmalarla ilgili bir ünite üzerinde çalışırlar. Öğrenciler bu konuyla ilgili çeşitli çalışmalar katılırlar. Dil dersinde Johnny Appleseed (elma tohumu) adlı öyküyü okur ve bu öykünün illüstrasyonlarından hazırlanmış kısa filmi izlerler. İçinde elma olan yaratıcı bir öykü yazarlar ve sonra boya kalemleri kullanarak öykülerinin illüstrasyonlarını yaparlar. Sanat dersinde, öğrenciler yakınlardaki yabani elma ağaçlarından topladıkları yapraklarla dev bir kolaj hazırlayarak 3. sınıfların olduğu koridordaki panoda sergilerler. Müzik öğretmeni öğrencilerine elma ile ilgili şarkılar öğretir. Fen dersinde, duyularını kullanarak farklı elma çeşitlerini inceler ve farklı elma çeşitlerinin özelliklerini tartışırlar. Matematik dersinde ise, öğretmen bir elma sosu tarifinin tüm 3. sınıf öğrencilerine yetecek şekilde nasıl arttırılacağını öğretir. Bu ünitenin en keyifli faaliyetlerinden biri yerel bir elma bahçesine ziyarettir; bu elma bahçesinde öğrenciler elma suyunun nasıl yapıldığını öğrenir ve saman arabasıyla dolaşırlar. Ünitenin sonunda 3. sınıf Elma Festivali yapılır, bu festivalde gönüllü veliler elma kılığına girer, öğrenciler çeşitli istasyonlardaki – elma sosu yapımı, elma kelimesi avı oyunu, elma vurma oyunu, elmalarla ilgili problemler çözme oyunu vs. faaliyetlere katılarak hem eğlenir, hem öğrenir. Festival sonunda seçilen birkaç öğrenci öyküler okurken, öğrencilerin geri kalan kısmı onlar için hazırlanan elma şekerlerinin tadını çıkarır. Wiggins & McTighe, 1998, s. 1-2

60 Ünite BKB Örneği 1: Bitki Yaşamı Hakkındaki Temel Ünite
Amaç: Ünitenin amacı nedir? Bu ünite yaşam süreçleri ilei lgili bir dizi dersten biridir. Öğrenciler, ders programı içinde ilerledikçe daha karmaşık yaşam biçimi etkileşimlerine yoğunlaşırken ünitedeki temel fikirleri kendi K-12 deneyimleri yoluyla yeniden değerlendirirler. Standart(lar): Bu ünite hangi standartları öğretir veya pekiştirir? Tüm canlılarda ortak olan yaşam süreçlerini tanımlama. Belli bitki ve hayvanların yaşam döngülerindeki ana evreleri tanımlama. Bitkilerin ve insanlar da dahil olmak üzere hayvanların birbirlerine ve cansız varlıklara nasıl bağımlı olduklarını açıklama. Strickland, ASCD 2007

61 Ünite BKB Örneği 1: Bitki Yaşamı Hakkındaki Temel Ünite
BKB: Öğrencilerin neleri bilmelerini, kavramalarını ve ne tür beceriler kazanmalarını istiyorum? Bilgi (gerçeklikler, tarihler, tanımlar, kurallar, insanlar, yerler): Bitkinin tanımı Bitkinin bölümleri Bitkinin sağlıklı olması için ihtiyaç duyduğu şeyler Bitkinin yaşam döngüsü İnsanların bitkileri kullanma nedenleri ve şekilleri Kavrama (prensipler, genellemeler, “temel fikir”): Canlılar birbirleri ile benzerlikler ve farklılıklar gösterirler Bitkinin her bölümünün belirli bir işlevi vardır Bitkinin tüm bölümleri sağlıklı olmalıdır Canlılar önceden belirlenmiş bir büyüme döngüsü izlerler İnsanlar da dahil olmak üzere birçok hayvan beslenme bakımından bitkilere bağımlıdır Beceri (okuma-yazma, sayılar, düşünme, iletişim, planlama, üretim becerileri, vb.. Tanımla,açıkla, göster gibi bir sözcükle başlar): Bitki ve hayvan arasındaki f arkları açıklama Bitkinin bölümlerini işaretleme Bitkinin her bölümünün amacını veya işlevini açıklama Bitkinin yaşam döngüsünü açıklama Bitkiyi sağlıklı tutmanın yollarını ve bunu yapmayı neden isteyeceğimizi anlatma Strickland, ASCD 2007

62 Geriye Doğru Tasarımın 3 Aşaması
Arzu Edilen Sonuçları Belirlemek 2. Kabul Edilebilir Kanıtları Saptamak 3. Öğrenme Deneyimlerini ve Dersi Planlamak

63 GERİYE DOĞRU TASARIM: 1. AŞAMA

64 Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı
BİLGİ - Gerçekler - Terimler - Tanımlar - Tarihler -Algoritmalar KAVRAMA - Prensipler - Genellemeler - Bir disiplinle ilgili önemli fikirler - Kavramsal fikirler BECERİ Süreçler Bir disipline dair beceriler, temel beceriler, üretim becerileri, özgürlük becerileri Zihnin alışkanlıkları

65 GERİYE DOĞRU TASARIM: 2. AŞAMA

66 (İzleme Amaçlı) Değerlendirme Düzey Belirleme Amaçlı Değerlendirme
Geri Bildirim ve Hedef Koyma Ön Değerlendirme Devam Eden (İzleme Amaçlı) Değerlendirme Düzey Belirleme Amaçlı Değerlendirme (Öğrenmek) (Takip ve Kontrol Etmek) (Emin Olmak) Ön-test Envanter KWL Kontrol listesi Gözlem Öz Değerlendirme Sorgulama Konferans Seçme Akranların değerlendirmesi, Portfolyo Kontrolü 3-dakika mola Küçük sınav(Quiz) Gözlem Günlük Girdisi Öz Değerlendirme Sorgulama Tartışma Çıkış Kartı Laboratuar Ünite Testi Performans Ödevi Ürün/Ortaya koymak Gösterim Portfolyo Değerlendirmesi Komposizyon

67 GERİYE DOĞRU TASARIM: 3. AŞAMA

68 ARZU EDİLEN SONUÇLAR Hangi öğretme ve öğrenme deneyimleri öğrencilerin hedefledikleri kavrama seviyesini göstermelerini sağlar?

69 Kahve Molası! Bana Göre #283
Bir başkası bizim içimizde var olan, değerli olan, dinlenmeye değer olan, güvenimize değer olan, bizim için kutsal olanı ortaya çıkarana kadar kendimize inanmayız. Kendi kendimize inandıktan sonra merakı, mucizeyi, içten gelen zevki ya da insan ruhunu ortaya koyan herhangi bir deneyimi riske edebiliriz e.e. cummings

70 Uygulamaya Koymak 6. Bölüm: Farklılaştırılmış Bir Ünite Tasarlamak

71 Bu çalıştayın önemli soruları: Farklılaştırmayı nasıl tanımlayacağız
Bu çalıştayın önemli soruları: Farklılaştırmayı nasıl tanımlayacağız? Zaman geçtikçe farklılaştırmanın “gelişmesi ve sürdürülebilir olması” için ne yapmak gerekir?

72 Farklılaştırılmış Eğitimi Harekete Geçiren ve Onu Besleyen Büyük Fikirler
Farklılaştırma, ilerleme sağlamak için özelikle teşvik edilmelidir. Öğretmenler eğitim ile ilgili kararlarını farklılaştırmanın altında yatan felsefeye dayandırırlar. Öğretmenler öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine, Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevlerin tasarlanması ve verilmesi için hem düşük hazırlık hem de yüksek hazırlık stratejileri kullanarak karşılık verir. Öğretmenler, farklılaştırmayı destekleyen ve uygulanmasına olanak sağlayan rutinler geliştirir.

73 Yakaladığımız Ateş Böcekleri Gibi
Onun sınıfında dünya kadar yorum akıp giderdi. O, kitaplar okuyup, müthiş tartışmalar yapmamızı sağlardı. Her sabah gelirdik ona yeni gerçekler, yeni olgular, yeni düşünceler taşıyarak Yakaladığımız ateş böcekleri gibi avuçlarımızın içinde kavrayıp koruduğumuz. O gittiğinde bir hüzün çöktü üstümüze, Ancak ışığı gitmiyordu. O, bizim üzerimizde kendi imzasını bırakmıştı Çocuklarının zihnine yazan bir öğretmenin imzası. Bir çok öğretmenim oldu bize çok çabuk unutulan şeyler öğreten, Ancak, onun gibi çok azı benim içimde yeni bir şey, yeni bir yaklaşım, yeni bir açlık yarattı. Sanırım ben büyük ölçüde o öğretmenimin imzasız eseriyim. Ne müthiş bir ölümsüz güçtür böyle bir insanın elinde olan. --John Steinbeck Kaliforniya Öğretmenler Derneği Dergisi Kasım, 1957

74 Deneyiminizi Değerlendirmek

75 Aşağıda ASCD’nin Mesleki Gelişim Geribildirim Anketi’nin yer aldığı internet sayfasının adresi verilmiştir. Katılımcılar önümüzdeki on (10) gün içinde bu anketi cevaplarlarsa çok memnun oluruz. Cevaplar kimden geldiği belli olmayacak şekilde ASCD’ye iletilecektir. Zaman ayırıp programı içtenlikle değerlendirmeniz bizleri çok memnun eder. Aldığımız cevaplar sizlere sunduğumuz hizmetleri geliştirmemizde bize yardımcı olmaktadır.


"Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama Dr. Jennifer G. Beasley." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları