Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI"— Sunum transkripti:

1 GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI
İŞ PLANI CAFE TARZI PASTANE GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI (OSMAN BULUT /MAHMUT ÇELİK) Tarih:

2 1.İŞ PLANINI ÖZETİ 1.1 GİRİŞİMCi OSMAN BULUT /MAHMUT ÇELİK
TADINDA CAFE OSMAN BULUT /MAHMUT ÇELİK Şefitpamir caddesi/iskenderun

3 Kaliteli ürün ve hizmet sunarak müşteri portföyünü geliştirmek
1.2 İş Fikrinin Kısa Tarifi Kaliteli ürün ve hizmet sunarak müşteri portföyünü geliştirmek İşletmemize gelen müşterilere bekledikleri hizmeti sağlamak Cevrede en çok tercih edilen yer olma hedefi gütmek Rakiplerin ilgi gören stratejileri işletmemize göre yeniden kurgulanıyıp işe entegre etmek Yaş pasata çeşitleri ,simit ve poğaça çeşitleri, sıcak ve soğuk içecekler gibi çeşitliği fazla ürünlerle hizmet sunmak

4 1.3 Genel Olarak İş Kurma Süreci Planı
İlk hedefimiz cevrede en çok tanınan ve müşteri sayısı fazla olan yer olmaktır Yapılacak olan iş ile ilgili gereken iş planın yapılması ve gerekli olan sermayenin belirlenmesi. İş yeri için gerekli olan eşya ve araç gereçlerin temin edilmesi Daha sonra hedeflerimizi gerçekleştirebilmek için gerekli olan tanıtımın yapılması Ve kazanılan prestijin devamının sağlanması

5 2.girişimci 2.1 Girişimcinin kişisel bilgileri Adı ve soyadı
Osman bulut Mahmut çelik Doğum tarih ve doğum yerleri 1986/iskenderun 1987/Gaziantep Tel ve faxs 0545../yok 0545…/yok

6 Bölüm ve mezun olunan tarih Utf/ 2012
2.1.3 çalıştığı işler bilgi beceri ve deneyimler 2.1.2 Egitim durumu Mezun olduğumuz okul Afyonkocatepe ün. Bölüm ve mezun olunan tarih Utf/ 2012 Daha önce böyle bir işte çalıştık çalışan cok tanıdığımız var ,onlar la birlikte bu işi yürütürüz.Müşteri memnuniyetini gerçekten sağlayabilecek olamamız. Yoğun iş temposuna ayak uydurabilmem ve insanlarla iyi iletişim kurabilmem

7 2.2 girişimcinin iş fikrini seçme nedenleri
Bu işi kurup ilerleterek başarılı olacağıma inanmam ve piyasada ki fırsatlardan yararlanmak istiyorum Cevrede rekabete girebileceğim benzer tarzda tek bir işletmenin bulunması Bu iş için yeterli çevrem olduğundan birde geniş bir personel havuzuna sahip olmam Kaliteli ürün ve hizmet anlayışıyla piyasaya hakim olacağım kanısındayım Ayrıca bu iş layığıyla yerine getirirsem çok iyi bir para kazanacağıma olan inancım

8 2.3 Girişimcinin hedefleri
2.3.1 kısa dönem hedefleri 2.3.2 uzun dönem hedefleri İşi ayakta tutmak ve açılışta var olan müşteri kitlesini artırmak Alınan kredilere ödeme yapıp nakit akışını sağlamak Müşterilerin güvenini sağlamak Sadece bulunduğumuz cevredekiler değil başka semtekileri de kazanabilmek Saygın ve isim yapmış bir işletme olmak Her yaştan insanın gelebileceği bir işletme olmak

9 3.Kurulacak işin temel nitelikleri ve kuruluş dönemi planI nedir?
3.1 işin sahip olacagı yasal statü 3.2 işin kuruluşunda ortaklık yapısı Ortaklık şeklinde bir işletme şeklinde yönetilecektir . Nedeni bu iş için yeterli sermayeye sahip olmamız ve bu işi yürütebileceğimize olan inancımız Osman bulut %50 Mahmut çelik

10 3.3 işin kurulması için alınması gerekli izinler,ruhsatlar ve diğer resmi dökümanlar
İzin/ruhsat/kayıt İlgili kurum Yaklaşık süre Vergi dairesi Hatay valiliği 3 gün Kdv kayıt 1 gün Çalışanların vergisi Sigorta kayıt Ssk müdürlüğü 1 Hafta İş yeri açma ruhsatı İskenderun belediye başkanlığı 2 gün Cafe kuruluş izni Sanayi ve ticaret bakanlığı

11 4.İş fikrinin piyasa ve talep özelikleri araştırması sonuçları
4.1 iş fikrinin içinde bulunduğu sektörler /alt sektörler hangileridir ve özelikleri nelerdir ? İşletmem üretim ve hizmet sektörün de yer almaktadır İşletmemin öncelikli amacı müşteri memnuniyeti sağlamaktır Aynı zaman da çalışanlarında mutlu olmaları ve tercih edilen yer olmak

12 4.2 kurulacak işletmenin ilişki içinde bulunacağı müşteri,girdi ve iş gücü piyasaları ve temel özelikleri nelerdir İşletmemin özellikle ilk yılarında cevrede adını duyurmak ilk hedefidir. Bunun nedeni isim yapmanın müşteri sayısının artmasını saglayacağıdır . Fakat yakın cevrede bir rakip işletmenini olması benim için küçük bir dezavantajdır .Bu nedenle ilk olarak isim yapmak ve müşterinin ilgisini kendime çekmek ve o bölgedeki hakimiyeti ele almak .

13 4.3 Girişimcinin hedeflediği sunum bölgesinde rakipler kimlerdir ,özelikleri nelerdir
Sunum bölgemde bana rakip olan sadece bir işletme bulunmaktadır .Bu firma benim de verdigim cay, kahve i , tost, hamburger ….vs gibi ürünlerin satışını yapmakta Ayrıca hafta sonları müşterilerine maç yayını sunmaktadır . İskambil ,tavla ,okey gibi oyunlar oynatılmaktadır Havalandırma sistemleri yeterli değil Müşteri kapasiteleri benim işletmeme göre çok daha az.Kışın ısıtma sistemleri yeterli değil. Bunlara rağmen işletmenin temizliği konusunda titizler .

14 4.4 Ürünlerin yada hizmetlerin müşterilere tanıtımında temel alınacak faktörler nelerdir .
İlk olarak müşteri memnuniyetinin kesinlikle saglanmasıdır Diğer rakibe karşı daha ucuz bir mekan olmalıyız Piyasaya sürdüğümüz hizmet rakipten daha kaliteli olduğunun hitap edilen kitle tarafından öğrenilmesi Sunulan hizmetin çevrenin beklentileri ve bizim beklentilerimizi tam olarak karşılaması çok önemlidir İŞLETMENİN TANITILMASI AÇISINDAN ÖNEMLİDİR……

15 5.İşletmenin uygulayacağI pazarlama planI
5.1 SATIŞ VE PAZARLAMA CALIŞMALARINDA TEMEL HEDEFLERİMİZ 5.1.1 pazarda ilk yıl ve üçüncü yıl sonunda ulaşmayı hedeflediğniz Pazar ve bölgeyi tarif ediniz İlk yıllarım da rakibime olan ilgiyi azaltıp o ilgiyi kendi işletmeme çekmeye çalışmak Mekanı açacağım bölgede tek tercih edilen yer olmak

16 5.1.2 ulaşmak istediğiniz müşteri gurupları kimdir
5.1.3 müşteri guruplarınızın büyüklüğü ve harcama özelikleri nelerdir. Hedeflediğim müşteri gurubu başlangıç olarak yakın çevreden gelecek genç kesimdir İlerleyen dönemde bütün ilçe de tercih edilen yer olmak Yaklaşık olarak gelmesinin beklediğim kişi sayısı 200 ila 300 arasıdır Gelen müşterilerin tümünden aynı harcamayı beklemiyorum ama onların yapacağı harcama ilk etapta bana fazlasıyla yeterli olacak..

17 5.2 rekabete yönelik önlemler..
5.2.2 Kurulacak işletmenin rakipler karşısında zayıf olacağı yönler nelerdir 5.2.1 Kurulacak işletmenin rakipleri karşısın da güçlü olacağı yönler nelerdir Piyasada iş yapan yerlere nazaran daha ucuz kalite ve kusursuz hizmet sunumu yapmakta olduğundan ; diğer rakip ve rekabetin çok fazla uzun sürmeyeceği düşüncesindeyim İşletmenin en zayıf olduğu noktası yeni kurulmuş olmasıdır Daha uzun bir dönem içerisin de bölgedeki rakiplere nazaran daha çok müşteri çekecektir . Çalışacak elemanlarımı gelen müşterinin tanımaması ve onlara güven döneminin biraz zaman alması

18 5.2.3 işletmenizin kuruluş döneminde piyasada zayıf olduğu yönler için planladığınız önlemler nelerdir Zayıf yönleri gidermek için herkesçe çok iyi tanınan ve çok tecrübeli bir Usta yada Şef garsonu işe almak beni biraz daha popüler kılar. Ayrıca gelen insan sayısını arttırmak için yer kapasitemin de fazla olması gereklidir Diğer yere nazaran daha ucuza iş hizmeti vermemde gereklidir ayırca yapılacak üretimde tat ve görseliğede çok önem vermeliyiz Ayrıca yine diğer rakiplere gore daha temiz ve müşteriyi daha Çok memnun edebilen bir yer olmam gereklidir

19 5.3 işletmenin tahmini satIş planI
5.3.1 kurulacak işletmede ilk yıl ulaşmayı planladığınız aylık satış ya da hizmet düzeyleri ürün adeti yada adam –ay birimiyle gösteren ‘ürün hizmet satış planı(aylık)’tablosunu hazırlayınız işletmenizde hedef aldığınız yıllık satış yada hizmet gerçekleşmelerinin yıl içi dönemlere dagılımı nedir? aylara göre satış düzeyi değişimini etkileyen faktörler nelerdir ?

20 İşletmelerde genel olarak yaz dönemlerinde iş yerlerindeki durgunluk nedeni ile benim işletmemde de durgunluk oluşuyor.Fakat bu durgunluk satışı tamamen bitirecek kadar etkilemiyor .İşletmeme yılın her ayında kendinin kara geçirecek oranda satım gerçekleştirebilecek kapasiteye sahip.Genel olarak yaz döneminde satışlar azalırken kış döneminde satışlar artmakta.

21 Kesinlikle yatırımı kesmeyeceğim nokta dekorasyon bölümüdür.
5.3.3Öncelikle ikinci ve üçüncü yıllar olmak üzere 10 yıllık işletme dönemi için satış düzeylerinde beklediğiniz gelişme şeklini açıklayınız. İlk yıllardaki hedefim işletmenin devamını sağlayabilecek satışı gerçekleştirmek Daha sonraki yıllarda ise işletmemi büyütmek.Tabi bu dönem içinde benim Kesinlikle yatırımı kesmeyeceğim nokta dekorasyon bölümüdür. Büyümem için en önemli bölüm odur.Eğer yeterli değişimi işletmemde sağlayıp satışlarıda istediğim oranda gerçekleştirebilirsem gelecek 5 yıl içinde işletmem yakın çevrede bulunan ve şu anda piyasanın çok büyük bir kısmını elinde tutan Rakibimin müşterini tamamen azalmasını ve kepenk iddirmesini sağlayabilir.

22 Ürün/hizmet satIş planI(aylIk)
1 2 3 4 5 6 SICAK İÇECEK ÇEŞİTLERİ 20000 25000 22000 21000 24000 TÜRKKAHVESİ 1000 YAŞ PASTA 3000 4000 5000 6000 GAZLI İÇECEK

23 Ürün ve hizmet 1 2 3 4 5 6 Simit ve poğaça 1000 Tatlılar 500 Kahvaltı tabağı Dondur ma çeşitleri(sadece üc aylık dönem için) ---- 200 300

24 5.4 ÜRÜN VE HİZMETLERİNİZİN SATIŞ BEDELERİ
5.4.1 ÜRÜNLERİNİZİN YADA HİZMETELRİNZİN TOPLAM BİRİM MALİYETLERİNİ ,BİRİM ÜRÜN HİZMET KARŞILIĞINDA BEKLEDİĞİNİZ KAZANÇ ORANLARINI VE ŞATIŞ FİYATLARINI AŞAGIDAKİ TABLODA KAYDEDİNİZ. ÜRÜN /HİZMET Toplam birim maliyet Hedeflenen kazanç oranı Birim satış fiyatı Çay 20 krş 80 krş 1 tl Türk kahvesi 50 krş 1.50 tl 2 tl Ayran 35 krş 75 krş gazlı içecek 45 krş 1.05 tl su 25 krş 30 krş

25 5.4.2  Ürün ya da hizmetlerinizin satış fiyatlarını belirlerken politikanız nedir?
5.4.3 Hizmet sektöründe iseniz hizmetlerinizin fiyatlarını ne şekilde belirlemektesiniz? Ürün ve hizmetlerimin fiyatını belirlemede rakiplerimin fiyatlarını göz önünde Bulundurarak kendi ürünümün fiyatını belirliyorum.Çünkü beni rakiplerimden Ayıracak en büyük etmen fiyat.Rakiplerimin etkisinden sonraysa beni kara Geçirecek ve gerekli ar-ge araştırmaları ve aldığım krediyle birlikte gerekli Harcamaları yapabileceğim bir fiyat üzerinden ürünümü satıyorum. Fiyatları ilk olarak rakibimden ne olursa olsun biraz daha az olacak şekilde ayarlıyorum. Daha sonra müşterinin ödeme gücünüde hesaba katarak Bir fiyat listesi hazırlıyorum ve bu listeyi dükkanımda da bi yere asıyorum .

26 5.5 ürün ve hizmetlerinizi hedef kitleye tanITMA MEDOTLARI
REKLAM VE TANITIM ÇALIŞMALARINIZ YADA MÜŞTERİLER İLE BAGLANTI KURMA YÖNTMELERİNİZ NELERDİR 5.5.2 İLK AŞAMADA TANITIM ÇALIŞMALARINIZ YÖNELTECEĞİNİZ MÜŞTERİ KİTLELERİ HANGİSİDİR Büyük bir tabela hazırlama İlk aşamada yakın çevredeki müşterilerin ilgisini çekmeye çelışmak Yakın yerlere afiş yapıştırma Ayrıca genclere uygun bir yer olduğunu ispatlayıp Yerel bir radyo da tanıtım reklamı yapma Onların ilgisini çekmek. Yerel gazete ilanlarında yararlanma Kart basımı

27 5.5.3 Reklam ve tanıtım çalışmalarına ayıracağınız bütçe nedir?
5.5.4 Reklam ve tanıtım çalışmalarının ürün ya da hizmetlerinizin satış miktarına ne yönde katkısı olacaktır? Başlangıç olarak 2100 tl reklam içn ayrılacaktır . Bu diğer zamanlarda sadece Reklam vermeler için ayırdığım paraya dönüşecek.O da aylık 50 ytl civarıdır. Şirketimiz pazara yeni girdiğinden ve bu pazarda kendisinden daha güçlü Şirketler bulunduğundan tanıtım çok önemli olmaktadır.Şirketimizin artılarını müşterilere çok iyi bir şekilde anlatabilirsek müşteri potansiyelimizde o derecede artıracaktır Bunun yanı sıra üretilen ürünün yerli malı olması da satışlarda önemli bir etkide bulunacaktır

28 5.5 İşletmeniz İçin Yapacağınız Pazarlama Çalışmalarının Aktivite Planı
Pazarlama aktiviteleri 1 2 3 4 5 6 7 sorumlu bedel Tabela yapılması Osman bulut 1000 tl Radyoda tanıtımın yapılması 50 tl Gazetede tanıtımın yp Kart basımı 80 tl Acılış günü ücretsiz hzmet Osman bulut

29 6.1 Ürün ya da Hizmet Üretimi İş Akışı ve Üretim Planlaması
6.ÜRÜN VE HİZMET ÜRETİMİNDE KULLANILACAK TEMEL SÜREÇLER VE ÜRETİM PLANI 6.1 Ürün ya da Hizmet Üretimi İş Akışı ve Üretim Planlaması 6.1.1 Ürün ya da hizmetlerin müşterilere sunulacak düzeye kadar geçirdikleri aşamaları gösterir "Üretim İş Akış Şemanızı" çiziniz? 6.1.2Üretim iş akışının çeşitli bölümleri için alternatif metotlar var mıdır? Sizin tercih ettiğiniz metod hangisidir? Nedenleri nelerdir? İşletmemde her iş için çeşitli elemanlar olacaktır.Örneğin şef garson sadece müşteri siparişleriyle ilgilenecek ve garsonlar arası irtibatı sağlayacaktır. İşlerin verimli bir şekilde yapılması için vardiyalı bir çaışma sistemi kulanılaçaktır Müşteri memnuniyetinin sağlanması için her zaman hızlı ve yeni siparişleri temsil edileçek.

30 MÜŞTERİDEN SİPARİŞİN ALINMASI
Üretİm iş akIşI ŞEMASI MÜŞTERİDEN SİPARİŞİN ALINMASI ALINAN SİPARİŞLERİN HAZIRLANMASI SİPARİŞLERİN MÜŞTERİYE SUNULMASI

31 6.2 Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Gerekli Makine ve Ekipmanlar
İş gurubu Gerekli makine ekipman Çay ocagı ve fırın 1 Adet / 1 adet Tezagah ve büfe 3 adet /2 adet Nargile 15 Adet Tavla 20 Adet Masa 50 Adet

32 6.3 Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Gerekli Hammadde ve Diğer Girdiler
6.3.1 Ürününüzün oluşumu sırasında kullanılan hammadde ve diğer malzemelerin birim ürün içinde miktarları nelerdir? HAMMADE VE MALZEME GİRDİ TÜRLERİ BİRİM MİKTAR ÇAY 1 Özel poşet MEŞRUBAT 1 kasa HAMUR İŞLERİ İÇİN GEREKEN UN Bir çuval un TOST İÇİN GEREKLİ EKMEK 50 Adet PASATA İÇİN GEREKLİ OLAN TAMAMLAYICI ÜRÜNLER 100 Adet

33 6.4 Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Gerekli İşgücü
6.4.1 Üretim iş akış şemasına göre üretim aktivitelerini oluşturan iş grupları nelerdir? 6.4.2 İş gruplarının gerektirdiği işgücü grupları ve nitelikleri nelerdir? İş gurubu 2 Gerekli iş güçü İş güçü nitelikleri Şef garson ve garson 1/3 Tecrübe ve iletişim Yaş pasata ve hamur işi ustası ve ocakçı 2 /1 Büfe elemanı 2 Hız ve ustalık Bulaşıkçı 1 Hız Çay, kahve … vb gibi ürünler ocakçılar tarafından yapılacak.imalat ustalar tarafından yapılacak. Garsonlar ürünü ocaktan veya büfeden alıp müşteriye götüreceklerdir

34 6.4.3 Brüt işgücü ücretlerini ne şekilde belirlediniz?
6.4.4 İşletmenin üretim akışında ihtiyaç duyduğunuz işgücünü nasıl temin edeceksiniz? Bölgedeki işizliğe dayanarak çalışanlara asgari ücretten biraz fazla maaş vereceğiz. Çalışanlar genelde bulunğu yerin halkından seçilecek yaşadığı yer işletmeye uzak olmayacak. Çalışanın sigortası zamanı geldiğinde eksiksiz ödenecek. Eleman alımı için gazete ve internet ilanlarından yararlanacağım Çalışan gerektiğinde Pazar günü çalışacak bu çalıştığı günün ücreti 2kat olarak kndisine verilecek Çevremde de yanımda çalışmak isteyen güvenilebilir ve tecrübeli elemanları işe alacağım.

35 6.5 Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Seçilen Kuruluş Yeri ve İşyeri Özellikleri
6.5.1 İşletmenin kurulması için seçilen yerin özellikleri ve seçilme nedenleri nelerdir? Ufak Çaplı İşletmelere Yakın Olması Hammade Sağlamamda Bana Kolaylık Sağlaması Ulaşım Açısından Çok Merkezi Bir Bölge Olması Çevre Müşteri Potansiyelinin Yüksek Olması Çevrede Yerleşim Birimlerinin Çokluğu Ve İşyerine Yakınlığı Mekanın Kiralık Olması ve kirasının Makul Olması İyi bir Havalandırma ve Isınma Sisteiminin Olması Doğru dekore edildiğinde müşterinin hoşuna gidebilecek bir yer olması.

36 6.5.2 İşyerinde, ürün ya da hizmetlerin elde edilmesi için kurulması gerekli tesisat/ donanımın özelliklerini aşağıdaki tabloda kısaca belirtiniz. Tesisat/Donanım Türü Özellikleri Elektrik Tesisatı Tesisatta Genel Olarak İki Fazlı Elemanlara Yönelik Olmasına Karşın Baskı Devre Atelyesi İçin Üç Fazlı Sistem Gerekmektedir.Elektriksiz Herhangi Bir İş Yapılamayacağı İçin Sistem Sağlam Olmalıdır. Su Tesisatı Su Tesisatı Hem Çalışanların Temizlik İhtiyacını Hemde Üretimde Baskı Devre İçin Çok Önemli Olduğundan tesisatın sağlamılığı önemlidir. Isınma Tesisatı Çalışanların sağlığı ve performansı açısından ısınma tesisatı yeterli olmalıdır

37 7.ÖRGÜTLENME VE YÖNETİM PLANI
7.1.1 Kurulacak işin, üretim dışındaki temel süreçleri (satınalma ve pazarlama satış) hangi iş gruplarını içermektedir? Kuruduğum işin üretim dışındaki boyutlarından bir tanesi pazarlama boyutudur. Böylece ürünün tanıtımı yapılabilir. Bir diğer boyutu ise sistem kurulumu boyutudur Bu bölüm ürünümüzü satın alan firmalara makul fiyatlarda sistem kurulumu imkanı sunuyor Diğer bir boyutu ise teknik servistir . Bu bölüm ise sistemde yada üründe çıkan arızaların tespiti ve onarılmasını sağlıyor.

38 7.1.2Kurulacak işin destek süreçleri (iş yönetimi, kontrol ve idari işler) hangi iş gruplarını içermektedir? Ne şekilde yürütülecektir İşin yönetimi ben ve ortağım tarafımızdan gerçekleştirilecektir. Tabi idari kısmı haletmeyle ilgili çalışacağım bir avukatım ve mali konularda işlerimi yönetecek bir muhasebecimiz olacak o da ortağım.. 7.1.3 Üretim Dışı Aktiviteler İşgücü Planını" hazırlayınız İşletmenin üretim, üretim dışı temel aktiviteler ve destek aktiviteler ile ilgili tüm iş gruplarını kapsayan örgüt şemasını hazırlayınız.

39 Üretim Dışı Aktiviteler İşgücü Planı
İş gurubu Görev türü İş gücü sayısı Açıklama AR-GE Bölümü Yeni Ürün Geliştirme 1 700tl Pazarlama Ürünün Pazarlanması Teknik Servis Sistem Kurulumu ve Onarım Eğitim Ürünün Öğretilmesi Yönetici Yönetim 2 İşyeri sahibi

40 GARSONLAR OÇAKCILAR BÜFE ELMANLARI
İşletme örgüt şemasI YÖNETİCİLER USTALAR ŞEFGARSON GARSONLAR OÇAKCILAR BÜFE ELMANLARI

41 8. İŞLETME FİNANSAL PLANI
8.1 İşletmenin kurulması için gerekli yatırım ve işletme sermayesi ihtiyacı 8.1.1 İşin kurulması için gerekli sabit yatırım ihtiyacını gösteren "Başlangıç Yatırım Sermayesi İhtiyacı Tablosu" hazırlayınız. 8.1.2 İşletmenin mevcut çalışma planlarına uygun olarak sabit ve değişken işletme giderlerini hesaplayarak, "İşletme Giderleri İhtiyacı Tablosu" hazırlayınız. 8.2 İşletmenin kurulması ve işletmeye alınması için gerekli toplam yatırım ihtiyacı, potansiyel finansal kaynaklar

42 Başlangıç Yatırım Sermayesi İhtiyacı Tablosu
YATIRIM HARCAMALARI TUTAR AÇIKLAMA 1. KİRA BEDELİ 5.000 tl KİRALIK 2.BİNA – İNŞAAT GİDERLERİ 4.000 tl İŞLETME DEKORASYON 3. MAKİNE VE TECHİZAT 3.000TL GEREKLİ TEHŞİSAT 4. GENEL GİDERLER tl Elektrik,su,yemek ,kredi,maaş 5. BEKLENMEYEN GİDERLER 2.000 tl YENİLİK v.b 6. DİĞER GİDERLER 1.000 tl Promosyon TOPLAM SABİT YATIRIM 40.000TL

43 Yıllık İşletme Giderleri Tablosu
GİDER KALEMLERİ TOPLAM HARCAMA % SABİT/ DEĞİŞKE N SABİT GİDE RLER DEĞİŞKE N GİDERLE R 1. HAMMADDE 30.000tl 0/100 + 3. KİRA 90.000tl 100/0 4. ELEKTRİK 20.000tl 30/70 5. SU 10.000tl 6. İŞÇİLİK- PERSONEL tl 7. AMBALAJ- PAKETLEME GİDERLERİ 1.000tl TOPLAM tl

44 FİNANSMAN İHTİYACI FİNANSMAN KAYNAKLARI 1. YIL 2. YIL TOPLAM AÇIKLMA
BAŞLANGIÇ YATIRIMI 40.000tl 80.000tl Başlangıç için gerekli yatırım İŞLETME SERMAYESİ tl tl Öz kaynak ve kredi FİNANSMAN KAYNAKLARI ÖZKAYNAKLA R tl tl 325000tl Gayrimenk ul yatırım BORÇLAR Yok KREDİLER 50.000tl Kredi

45 9.İŞ KURMA SÜRECİ AKTİVİTE PROGRAMI
9.1 İş Kurma Süreci Detaylı Aktivite Planı" (Haftalık) 9.1.1 İşin kurulması için gerçekleştirilmesi gereken ve İş Planının ilgili bölümlerinde kapsamı planlanan tüm çalışmaları "İş Kurma Süreci Detaylı Aktivite Planı (Haftalık)" üzerinde programlayınız

46 AKTİVİTELER 1 2 3 4 5 6 İşyerinin Kiralanması + İşletmenin Ana Sözleşmesinin Hazırlanması Gerekli İzin ve Ruhsatların Alınması Yasal Kuruluş İşlemlerinin Yapılması Kredi Başvurularının Yapılması İşyeri Donanımının Yapılması Makine Ekipmanların Satın Alınması

47 AKTİVİTELER 1 2 3 4 5 6 Üretim Girdileri İçin Bağlantıların Yapılması + İşletmenin Teknik İşgücünün Sağlanması İşletmenin İdari Örgütlenmesinin Hazırlanması Pazarlama planın baglı çalışmaların başlatılması Teknik Sistemin Deneme Üretimine Alınması Üretimin Başlatılması Hizmetlerin Başlatılması

48 OSMAN BULUT :080208061 MAHMUT ÇELİK :080208059 TEŞEKKÜRLER


"GİRİŞİMCİLERİN ADI VE SOYADI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları