Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜROFED TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI TEMMUZ – EYLÜL 2006

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜROFED TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI TEMMUZ – EYLÜL 2006"— Sunum transkripti:

1 TÜROFED TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI TEMMUZ – EYLÜL 2006

2 METODOLOJİ

3 1000 kişiye sokakta uygulama tekniği kullanılarak yapılmıştır.
Metodoloji 1000 kişiye sokakta uygulama tekniği kullanılarak yapılmıştır. İstanbul ili ve çevresinde uygulanmıştır. Üst gelirli kesimi temsil etmesi için “Nişantaşı, Bağdat Caddesi, Suadiye, Bebek, Yeşilköy, Etiler” semlerinde 300 kişiye uygulanmıştır. Orta gelirli kesimi temsil etmesi için “Beşiktaş, Kadıköy, Üsküdar, Fatih/Çapa, Bakırköy, Sarıyer” semtlerinde 400 kişiye uygulanmıştır. Alt gelirli kesimi temsil etmesi için “Bağcılar, Kartal, Ümraniye, Zeytinburnu, Maltepe ve Gaziosmanpaşa” semtlerinde 300 kişiye uygulanmıştır.

4 Metodoloji Bölgelerin eldeki veriler doğrultusunda bulunma yoğunluğuna bakılarak yaş aralıkları belirlenmiştir. Her kesimden ve eğitim düzeyinden insana ulaşılması amaçlanmıştır. Anketlerin uygulandığı kişilerin %50 kadın ve %50 erkek olmasına özen gösterilmiştir.

5 DEMOGRAFİ

6 Medeni Durum & Eğitim Durumu
Demografi Medeni Durum & Eğitim Durumu Katılımcılar ağırlıklı olarak lise ve üniversite mezunudurlar. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu bekardır.

7 Demografi Aslen Nerelisiniz?
Turizm Sektörleri Tüketici Eğilimleri Araştırması farklı kültürlerden gelen kişilere uygulanmalıdır. Bu sebeple katılımcılara “Aslen nerelisiniz?” sorusu yöneltilmiştir. Verilen cevaplarda birinci sırada %20’lik dilimle İstanbul; ikinci sırada %6’lık dilimle Sivas; üçüncü sırada ise %4’lük dilimle Trabzon yer almıştır. %2’lik dilimi geçemeyen “Diğer” kategorisindeki şehirler ise toplamda %55’lik bir dilim oluşturmuştur.

8 Demografi Aslen Nerelisiniz?

9 Ortalama Gelir Seviyesi
Demografi Ortalama Gelir Seviyesi Anket katılımcılarının ortalama gelir seviyesi 1566 YTL dir. Bu kişilerin sahip %35’i araba sahibidir. Kalan %65’lik kesimin ise arabası bulunmamaktadır. Anketin uygulandığı kişilerin %59’u uçağa binmiş olmasına rağmen; %41’i henüz uçağa binmemiştir. Uçağa binenlere: “Ne amaçla bindiniz?” sorusu sorulmuştur. Cevaplarda “Tatil” seçeneği açık farkla birinci sırada gelmektedir. Bunu ikinci sırada “İş” amaçlı tercihler takip etmektedir.

10 GENEL DEĞERLENDİRME

11 Genel Değerlendirme Gezilerinizde tercih ettiğiniz otellerden ne şekilde haberdar oldunuz?

12 Genel Değerlendirme

13 Genel Değerlendirme Hiç otelde kaldınız mı? Tatile çıktınız mı?

14 En son gittiğiniz oteli/tesisi tercih etme nedenleriniz neydi?
Genel Değerlendirme En son gittiğiniz oteli/tesisi tercih etme nedenleriniz neydi? Bu soruyla tüketicinin hangi kanallardan tercih yaptığının belirlenmesi amaçlanmıştır. En çok tercih edilen “Dost ve yakınlarımın tavsiyesi” seçeneği tatil tercihlerinde reklâm, tur şirketi, tanıtım gibi öğelerin yanında bireysel ilişkilere ne kadar önem verildiğini de ortaya çıkarmıştır.

15 Genel Değerlendirme En son gittiğiniz oteli/tesisi tercih etme nedenleriniz neydi?

16 Genel Değerlendirme En son tercih ettiğiniz oteli düşünerek; bir daha ihtiyacınız olsa yine aynı kurumu tercih eder misiniz?

17 Yine aynı kurumu tercih etme nedenleriniz nelerdir?
Genel Değerlendirme Yine aynı kurumu tercih etme nedenleriniz nelerdir? “En son gittiğiniz oteli düşünerek, bir daha ihtiyacınız olsa yine aynı kurumu tercih eder misiniz?” sorusuna olumlu yanıt veren anket katılımcılarına neden aynı tercihi yaptıkları sorulduğunda; Bu tercihin arkasında öncelikli olarak “hizmet” kalitesinin çok önemli bir yere sahip olduğu, bunun ardından “fiyat” ve “temizlik” kavramlarının geldiği görülmektedir. Bu tercihin şekillenmesinde ayrıca “kalite”, “güler yüz” ve “konfor” faktörleri de önem taşımaktadır.

18 Genel Değerlendirme Yine aynı kurumu tercih etme nedenleriniz nelerdir?

19 Genel Değerlendirme Yine aynı kurumu tercih etmiyorsanız, tercih etmeme nedenleriniz nelerdir? Ankete katılan ve “En son gittiğiniz oteli düşünerek, bir daha ihtiyacınız olsa yine aynı kurumu tercih eder misiniz?”sorusuna olumsuz yanıt alınan kişilere verdikleri olumsuz yanıtın nedeni sorulduğunda; İlk sırada “kişisel sebepler” olmak üzere, “temizlik” ve “fiyat” tan da kaynaklanan sebeplerden dolayı, önceden kaldıkları yeri tekrar seçmek istemedikleri görülmektedir. Ayrıca değişik/yeni yerler keşfetme isteği, hizmet kalitesinin yetersiz olması, ilgisizlik ve otelin rahat olmaması, olumsuz yanıtların diğer sebepleri olarak göze çarpmaktadır.

20

21 Bir tesisi tercih ederken hangi faktöre ne kadar önem verirsiniz?
Genel Değerlendirme Bir tesisi tercih ederken hangi faktöre ne kadar önem verirsiniz? Tüketicilerin tatil yaklaşımlarını belirlerken otel/tesis tercihlerinde faktörlerin ne derecede önem taşıdığını daha yakından inceleyebilmek için bir tablo hazırlandı. Buna göre tüketici için ilgi ve güler yüz gösterilmesi, kalite ve hizmete olan güven, fiyatlar, promosyon/ödeme kolaylığı, önceki tecrübeler gibi seçenekler “Çok Önemli” yani birincil öneme sahip faktörler olarak ortaya çıkmaktadır. Tur şirketinin tavsiyeleri, yakınların tavsiyeleri, tesisin konumu, tesise ulaşımın kolay olması, kuruluşun tanınan/popüler bir yer olması, yan hizmetler gibi seçenekler “Önemli” yani ikincil öneme sahip faktörler olarak ortaya çıkmaktadır.

22 % Hiç önemli değil 146 15% 1 0% Önemli değil 207 21% 12 1%
Tur şirketinin tavsiye etmesi % Kalite/Hizmete olan güven Hiç önemli değil 146 15% 1 0% Önemli değil 207 21% 12 1% Biraz önemli 208 63 6% Önemli 302 31% 300 30% Çok önemli 112 11% 610 62% Yakınlarımın tavsiye etmesi 975 Fiyatlar 986 18 2% 6 54 5% 13 127 13% 83 8% 456 46% 369 37% 330 34% 519 52% Konumu 985 Promosyon/Ödeme kolaylığı 990 2 17 23 51 81 128 427 43% 384 39% 449 404 41% 982 984

23 Tanınan/popüler bir kuruluş olması İlgi ve güleryüz gösterilmesi
Ulaşımın kolay olması % Yan Hizmetler Hiç önemli değil 10 1% 48 5% Önemli değil 36 4% 109 11% Biraz önemli 102 10% 204 21% Önemli 411 42% 384 39% Çok önemli 423 43% 235 24% Tanınan/popüler bir kuruluş olması 982 Önceki tecrübelerim 980 133 14% 38 195 20% 33 3% 197 70 7% 268 27% 371 38% 188 19% 465 47% İlgi ve güleryüz gösterilmesi 981 977 7 8 54 333 34% 582 59% 984

24 Genel Değerlendirme Konaklama tercihinizi yaparken aşağıdakilerden hangilerini düzenli olarak takip edersiniz? Ankete katılan bin kişi konaklama tercihlerini “Gazete”, “TV”, “Dergi” haberlerini takip ederek belirlemektedir. Tüketici özellikle “Gazete ilanları”nı öncelikli olarak dikkate almaktadır. “Konaklama tercihinizi yaparken aşağıdakilerden hangilerini düzenli olarak takip edersiniz?” sorusuna cevap olarak, “Gazete, televizyon ve dergi haberleri” seçeneğinin birincil önemde tercih edilmiş olduğu görülmektedir. Bu seçeneğin hemen arkasından “İndirim ve Kampanyaların”, daha sonra da “Turizm Şirketi Reklâmlarının (TV ve yazılı basın)” düzenli olarak takip edildiği anlaşılmaktadır.

25 Genel Değerlendirme Konaklama tercihinizi yaparken aşağıdakilerden hangilerini düzenli olarak takip edersiniz?

26 Hangi durumlarda otel kullanıyorsunuz?
Genel Değerlendirme Hangi durumlarda otel kullanıyorsunuz? Tüketici, oteli genellikle tatil amaçlı kullanmaktadır. Otel kullanımının hangi amaca yönelik olarak yapıldığını tespit edebilmek için anket katılımcılarına “Hangi durumlarda otel kullanıyorsunuz?” sorusu soruldu. Yanıt olarak %63 gibi büyük bir oran “Tatil” cevabını verdi. Aynı soruya “iş” cevabını verenlerin oranı %23 olurken, “Kültür-İnanç Gezileri” ile “Aile Ziyaretleri” seçenekleri % 5 oranında tercih edildi.

27 Genel Değerlendirme Hangi durumlarda otel kullanıyorsunuz?

28 Rezervasyonu Hangi Kanaldan Yaparsınız?
Genel Değerlendirme Rezervasyonu Hangi Kanaldan Yaparsınız? Otel rezervasyonunun hangi kanallardan daha öncelikli yapıldığını tespit edebilmek amacıyla “Rezervasyonu hangi kanaldan yaparsınız?” sorusu sorulmuştur. Bu konuda tercih edilme önceliği olarak ilk sırayı “Otel” seçeneği alırken % 22’lik bir oranla “Internet” ikinci en çok tercih edilen seçenek olmuştur. “Tur Operatörü” bu sıralamada % 19 oranıyla üçüncü sıraya yerleşmiştir.

29 Genel Değerlendirme Rezervasyonu Hangi Kanaldan Yaparsınız?

30 Otelde kalma süreniz ne kadardır?
Genel Değerlendirme Otelde kalma süreniz ne kadardır? Ankete katılan bin kişi otelde ortalama 3 – 7 gün arasında kalmaktadır. Tatile çıkan insanların bir otelde ortalama olarak ne kadar kaldıklarını belirleyebilmek için “Otelde kalma süreniz ne kadardır?” sorusu sorulmuştur. Verilen süreler içinde en sık rastlanılan cevap %47’lik bir yüzdeyle 3–7 gün olmuştur ve anket sonuçlarının neredeyse yarısını oluşturmuştur. Süre seçiminde ikinci sırayı 7–15 gün alırken üçüncü sırada 1–3 gün kategorisi yer almıştır.

31 Genel Değerlendirme Otelde kalma süreniz ne kadardır?

32 Tatile kimle çıkıyorsunuz?
Genel Değerlendirme Tatile kimle çıkıyorsunuz? Tüketici tatile genelde aileleriyle çıkmaktadır. “Tatile kimle çıkıyorsunuz?” sorusuna cevap olarak, birinci sırada %50’lik bir kesimin “Aile” seçeneğini tercih ettiği görülmektedir. İkinci sırada %33’lük bir kesimin “Arkadaş” , üçüncü sırada ise %15’lik bir kesimin “Yalnız” cevabını verdiği tespit edilmiştir.

33 Genel Değerlendirme Tatile kimle çıkıyorsunuz?

34 Konaklama tercihinizi yaparken hangisi etkili oluyor?
Genel Değerlendirme Konaklama tercihinizi yaparken hangisi etkili oluyor? Tatil ve konaklama tercihinin belirlenmesinde “Gazete ilanları” birincil öneme sahiptir. “Konaklama tercihinizi yaparken hangisi etkili oluyor?” sorusuna tüketicinin tercihi birincil sırada “Gazete İlanları” olmaktadır. Konaklama tercihinin yapılması esnasında düzenli takip edilen faktörler sıralamasında da ilk sırada “gazete, TV ve dergi” seçeneğinin tercih edildiği göz önünde bulundurulursa gazetenin turizm sektörü için önemi daha kolay anlaşılabilecektir. Gazete ilanları seçeneğini “Arkadaş” ve “Internet/TV Tanıtımları/Kendi Tecrübelerim” seçenekleri eş oranda takip etmektedir.

35 Genel Değerlendirme Konaklama tercihinizi yaparken hangisi etkili oluyor?

36 Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz?
Genel Değerlendirme Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz? “Tatile çıktınız mı?” sorusu ile %94 “Evet” yanıtı alınan deneklerin düzenli tatile çıkıp çıkmadıklarını tespit edebilmek için “Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz?” sorusu sorulmuştur. Soruya %49 oranında “Evet”, %49 oranında “Hayır” yanıtları alınmıştır.

37 Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz?
Genel Değerlendirme Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz? a. Tatile gitme sıklığınız nedir? “Evet” cevabını veren tüketicilere “Tatile gitme sıklığınız nedir?” sorusu sorulmuştur. %69’luk bir kesim bu soruya “Yılda 1” cevabını vermiştir. b. Hangi mevsimlerde tatile gidersiniz? Düzenli tatil yaptığını ifade eden tüketicilere “Ağırlıklı olarak hangi mevsimlerde tatile gidersiniz?” sorusu sorulmuştur. %74’lük bir kesim bu soruya “Yaz mevsimi” cevabını vermiştir.

38 Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz?
Genel Değerlendirme Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz? c. Tatillerde nerede kalırsınız? Düzenli tatil yaptığını ifade eden tüketicilere “Tatillerde nerede kalırsınız?” sorusu sorulmuştur. Yanıt olarak %55’lik bir kesim “İkinci bir ev” seçeneğini belirtmiştir. d. Yurtiçine/Yurtdışına ne sıklıkla tatile gidersiniz? Düzenli tatil yaptığını ifade eden tüketicilere “Yurt içinde ne sıklıkla tatile çıkarsınız?” / “Yurt dışında ne sıklıkla tatile çıkarsınız?” soruları sorulmuştur. Yurt içi sorusuna %51 oranında “her zaman” cevabı, yurt dışı sorusuna %52 oranında olan “hiçbir zaman” cevabı alınmıştır.

39 Genel Değerlendirme Düzenli olarak tatile çıkıyor musunuz?

40 Tercih ettiğiniz konaklama biçimi nedir?
Genel Değerlendirme Tercih ettiğiniz konaklama biçimi nedir? Araştırmaya katılan kişiler tatilde ağırlıklı olarak “her şey dahil” sistemini tercih etmektedirler. Tüketicinin hangi konaklama biçimini tercih ettiğini tespit edebilmek için “Tercih ettiğiniz konaklama biçimi nedir?” sorusu sorulmuştur. Ağırlıklı olarak “Her şey dâhil” yanıtı (%36) verilmiştir. Ardından %31’lik oranla “Tam Pansiyon” ve %22’lik oranla “Yarım Pansiyon” seçenekleri tercih edilmiştir.

41 Genel Değerlendirme Tercih ettiğiniz konaklama biçimi nedir?

42 Bir sonraki tatil seçiminiz ne olurdu?
Genel Değerlendirme Bir sonraki tatil seçiminiz ne olurdu? Anket katılımcıları bir sonraki tatil seçimlerinin de yine aynı şekilde “her şey dahil” sisteminden yana olacağını belirtmektedirler. Tatilde tercih ettikleri konaklama biçimi sorulan tüketicilere “Bir sonraki seçiminiz ne olurdu?” sorusu yöneltilmiştir. Bu soruyla tüketicinin beklentilerinin şu an ki tercihleriyle aynı olup olmadığı tespit edilmek istenmiştir. Sonuçlar, ilk tercihlerle örtüşmektedir. Tüketici, bir sonraki tatil seçiminde de sırasıyla ilk sırada “her şey dâhil” (42%), ikinci sırada “tam pansiyon” (32%) ve üçüncü sırada ise “yarım pansiyon” (16%) seçeneklerini tercih etmiştir.

43 Genel Değerlendirme Bir sonraki tatil seçiminiz ne olurdu?

44 Genel Değerlendirme Oteller tarafından sunulan olanakları sizin için kullanım sıklıklarına göre değerlendiriniz Otel konaklaması sırasında otellerin sunduğu olanaklardan yararlanma açısından bazı olanakların ne sıklıkta kullanıldıklarını tespit edebilmek için “Oteller tarafından sunulan olanakları sizin için kullanım sıklıklarına göre değerlendiriniz” şeklinde bir yöneltme yapılmıştır. Otel imkanları açısından “su aktiviteleri” tüketici tarafından her zaman kullanılırken “Kara aktiviteleri, Spor salonu / Spa, Bar / Disko” hizmetleri bazen kullanılıyor. Animasyonlar ise tüketici tarafından tercih edilmiyor.

45 Genel Değerlendirme SU AKTİVİTELERİ % BAR DİSKO A KULANMIYORUM 164 17%
% BAR DİSKO A KULANMIYORUM 164 17% 247 26% B BAZEN 213 23% 249 27% C SIKSIK 257 212 D HER ZAMAN 311 33% 228 24% KARA AKTİVİTELERİ 945 ANİMASYON 936 245 28% 358 38% 295 268 29% 225 25% 134 14% 124 171 18% SPOR SALONU SPA 889 931 259 270 230 178 19% 937

46 Genel Değerlendirme Aşağıdaki yer alan özellik ve ifadeleri, kalmayı tercih edeceğiniz tesis açısından önem sırasına göre değerlendiriniz Otel belirlemede mevcut etkenlerin önem sırasını belirleyebilmek için “Aşağıdaki yer alan özellik ve ifadeleri, kalmayı tercih edeceğiniz tesis açısından önem sırasına göre değerlendiriniz” yöneltmesi yapılmıştır. Buna göre; Tüketici, “Ödeme ve kayıt işlerinin kolaylığı”nı, “İlgi ve güler yüz”ü, “Temizlik ve Düzen”i, “Odaların Konforu”nu ve “Yemekler”i çok önemli olarak değerlendirmektedir. Aynı şekilde tüketici, “Tesise Ulaşım Kolaylığı”nı, “Tesisin Konumu”nu, “Resepsiyonda Karşılama”yı ve “Yan Hizmetler”i (Spa, spor salonu, animasyonlar) önemli görmektedir.

47

48 Tatil için ne kadar harcama yapıyorsunuz?
Genel Değerlendirme Tatil için ne kadar harcama yapıyorsunuz? Tüketici, tatil için ağırlıklı olarak YTL arasında bir bütçe ayırmaktadır. Tatilde tüketicinin ortalama harcama miktarını saptayabilmek için “Tatil için ne kadar harcama yapıyorsunuz?” sorusu sorulmuştur. Sonuç olarak, temsili halkın %45’inin ortalama olarak 500–1000 YTL arasında bir tatil bütçesi ayırdığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte anket katılımcılarının %33’ünün 1000YTL ve üzeri, %22’lik kesimin ise ortalama olarak 0–500 YTL arasında bir tatil bütçesi ayırdıkları görülmüştür.

49 Genel Değerlendirme Tatil için ne kadar harcama yapıyorsunuz?

50 Tatil bütçenizin ne kadarını konaklamaya ayırıyorsunuz?
Genel Değerlendirme Tatil bütçenizin ne kadarını konaklamaya ayırıyorsunuz? Tüketici tatile çıktığı zaman ağırlıkla YTL’lik bir bütçeyi konaklamaya ayırmaktadır. Tüketicinin konaklamaya ayırdığı payın tüm tatil bütçesine oranını tespit edebilmek için “Tatil bütçenizin ne kadarını konaklamaya ayırıyorsunuz?” sorusu sorulmuştur. Sonuç olarak %51’lik bir kesimin konaklamaya (0–500) YTL arasında bir bütçe ayırdığı görülmüştür. Bunun yanında azımsanamayacak %34’lük bir kesim (500–1000) YTL bir arasında bir bütçe ayırmaktadır. Kalan %15’lik kesimin ise (1000YTL ve üzeri) tercihini yaptıkları görülmektedir.

51 Genel Değerlendirme Tatil bütçenizin ne kadarını konaklamaya ayırıyorsunuz?

52 Otellerin kalitelerine oranla fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Genel Değerlendirme Otellerin kalitelerine oranla fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz? Tüketici, fiyatları otellerin kalitelerine oranladığında fiyatları normal bulmaktadır. Tüketicinin otel fiyatlarına yaklaşımını öğrenmek için “Otellerin kalitelerine oranla fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusu sorulmuştur. Sonuçlara bakıldığında anket katılımcılarının %49’u “Normal” ; %32’si “Pahalı” ; %13’ü “Çok Pahalı” ve %6’sı “Ucuz” cevabını vermiştir.

53 Genel Değerlendirme Otellerin kalitelerine oranla fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz?

54 Ödeme kolaylıklarından yararlanıyor musunuz?
Genel Değerlendirme Ödeme kolaylıklarından yararlanıyor musunuz? Taksit, nakit indirimi ve kredi kartı gibi ödeme kolaylıkları sağlayan tercihlere olan talebi ölçmek için “Ödeme kolaylıklarından yararlanıyor musunuz?” sorusu sorulmuştur. Katılımcıların %74’ü soruya olumlu yanıt vermiştir.

55 Genel Değerlendirme Tatil satın almanızı hangi ödeme şekli sizin için daha cazip hale getiriyor? “Ödeme kolaylıklarından yararlanıyor musunuz?” sorusunu “Evet” şeklinde cevaplandıran anket katılımcılarına “Tatil satın almanızı hangi ödeme şekli sizin için daha cazip hale getiriyor?” sorusu sorulmuştur. Bu soruda, ödeme kolaylıkları konusunda insanların tercihlerini belirleyebilmek amaçlanmıştır. Veriler doğrultusunda ödeme kolaylıklarından yararlandıklarını belirten kesimin %37’si “Taksit”, %35’i “Nakit İndirimi” ve kalan %28’i ise “Kredi Kartı”nın sunduğu imkânlardan yararlanmaktadır.

56 Genel Değerlendirme Tatil satın almanızı hangi ödeme şekli sizin için daha cazip hale getiriyor?

57 ÖZET BULGULAR

58 Özet Bulgular Tüketici Eğilimleri Araştırması Eylül / Ekim aylarında gerçekleştirilmiştir. Araştırma 1000 denek üzerinde uygulanmıştır. Bu kişilerin hane gelir seviyesi ortalama 1566 YTL’dir. Bu kişiler ağırlıklı olarak lise mezunudur. Genelde araba sahibi değillerdir. Tatile uçakla gitmiş ve otelde kalmışlardır.

59 Özet Bulgular Ankete katılan kişiler otel tercihlerini belirlemede öncelikle kendi tecrübelerini, daha sonra ise dost ve yakınlarının tavsiyesini dikkate almaktadırlar. “En son gittiğiniz tesisi/oteli tercih etme nedenleriniz neydi?” sorusuna yanıt olarak en çok tercih edilen seçeneğin “Dost ve yakınlarımın tavsiyesi” olduğu görülmektedir. Ankete katılan kişilerin kaldıkları oteller genellikle “yerel oteller” ile “bir önceki gittikleri” otellerdir. Ankete katılan kişiler genelde en son kaldıkları oteli, lüzum halinde tekrar tercih edebileceklerini belirtmektedirler. Ankete katılan kişiler, kaldıkları otelle ilgili memnuniyetlerini öncelikli olarak “Hizmet Kalitesi”, “Temizlik” ve “Fiyat” faktörlerine bağlamaktadırlar.

60 Özet Bulgular Memnun kalmama nedenleri olarak “Kişisel sebepler”, “Fiyat”, “Temizlik” etkenleri ön plana çıkmaktadır. Detaya inildiğinde tüketici için otel tercihlerinde etkili olan birincil nedenler olarak “ilgi ve güleryüz gösterilmesi”, “Kalite ve hizmete duyulan güven”, “Fiyatlar”, “Promosyon / Ödeme kolaylığı” ve “Önceki tecrübeleri” ön plana çıkmaktadır. Detaya inildiğinde tüketici için otel tercihlerinde etkili olan ikincil nedenler olarak “Tur şirketinin tavsiyesi”, “Yakınlarının tavsiyeleri”, “Konumu”, “Ulaşım kolaylığı”, “Tanınan / Popüler bir kuruluş olması” ve “Yan hizmetler” ön plana çıkmaktadır. Ankete katılan bin kişi konaklama tercihlerini “Gazete”, “TV”, “Dergi” haberlerini takip ederek belirlemektedir. Tüketici “Gazete ilanları”nı öncelikli olarak dikkate almaktadır.

61 Özet Bulgular Tüketici, oteli genellikle tatil amaçlı kullanmaktadır.
Ankete katılanlar rezervasyonlarını genelde otel kanalıyla gerçekleştirmektedirler. İnternet, bu konuda en çok tercih edilen ikinci yöntemdir. Tur operatörleri, % 19 oranıyla üçüncü sırada yer almaktadır. Ankete katılan bin kişi otelde ortalama 3 – 7 gün arasında kalmaktadır. Tüketici tatile genelde aileleriyle çıkmaktadır. Tatil ve konaklama tercihinin belirlenmesinde “Gazete ilanları” birincil öneme sahiptir.

62 Özet Bulgular Tüketici düzenli olarak tatile çıkma konusunda ikiye bölünmüştür. Anket katılımcılarının %49’u düzenli olarak tatile çıktığını belirtirken, diğer % 49’u düzenli olarak tatile çıkmadığını beyan etmiştir. Düzenli olarak tatile çıkan tüketicilerin büyük çoğunluğu tatile yılda bir kez, yaz aylarında çıkmaktadır. Ağırlıklı olarak tatilde ikinci bir evde kalan tüketiciler tatillerini büyük oranda yurt içinde geçirmektedirler. Anket katılımcılarının % 52’si yurtdışında hiçbir zaman tatile çıkmadıklarını beyan etmişlerdir. Araştırmaya katılan kişiler tatilde ağırlıklı olarak “her şey dahil” sistemini tercih etmektedirler. Bu kişiler bir sonraki tatil için beklentilerini de yine aynı şekilde “her şey dahil” sisteminden yana kullanmaktadırlar.

63 Özet Bulgular Otel imkanları açısından “su aktiviteleri” tüketici tarafından her zaman kullanılırken “Kara aktiviteleri, Spor salonu / Spa, Bar / Disko” hizmetleri bazen kullanılıyor. Animasyonlar ise tüketici tarafından tercih edilmiyor. Konaklama tercihlerini etkileyen önemli özelliklerden biri de tesis özellikleridir. Tüketici, “Ödeme ve kayıt işlerinin kolaylığı”nı, “İlgi ve güler yüz”ü, “Temizlik ve Düzen”i, “Odaların Konforu”nu ve “Yemekler”i çok önemli olarak değerlendirmektedir. Aynı şekilde tüketici, “Tesise Ulaşım Kolaylığı”nı, “Tesisin Konumu”nu, “Resepsiyonda Karşılama”yı ve “Yan Hizmetler”i (Spa, spor salonu, animasyonlar) önemli görmektedir.

64 Özet Bulgular Tüketici, tatil için ağırlıklı olarak YTL arasında bir bütçe ayırmaktadır. Tüketici tatile çıktığı zaman ağırlıkla 0-500YTL’lik bir bütçeyi konaklamaya ayırmaktadır. Tüketici, fiyatları otellerin kalitelerine oranladığı zaman fiyatları normal bulmaktadır. Tüketici, ödeme kolaylıklarından yararlanmaktadır. Bu bağlamda en çok taksit ve nakit indirimi seçeneklerini tercih ettiği görülmektedir.

65 TEŞEKKÜR EDERİZ…


"TÜROFED TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI TEMMUZ – EYLÜL 2006" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları