Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi IBM Kurumsal Hizmet Gücü Türkiye 6. Ekibi 27 Nisan 2011 DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi IBM Kurumsal Hizmet Gücü Türkiye 6. Ekibi 27 Nisan 2011 DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY."— Sunum transkripti:

1 Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi IBM Kurumsal Hizmet Gücü Türkiye 6. Ekibi 27 Nisan 2011
DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

2 İçerik Tablosu Projenin Amaçları Yönetici Özeti
Yaklaşım – Danışmanlık Metodolojisi Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesi için Bulgular ve Eylem Planı Sağlık Turizmi Nedir? Sağlık Turizminde Küresel Tüketici Davranışları ve Pazar Eğilimleri Bulgular ve Kuram Öneriler Eylem Planı Kayseri Turizminin Tanıtımı için İletişim ve Pazarlama Stratejisi İnternet Portalı Soru - Cevap DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

3 Kayseri Turizminin Tanıtımı için İletişim ve Pazarlama Stratejisi
Projenin Amaçları Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesi için Bulgular ve Eylem Planı: ORAN Kalkınma Ajansı’nın sorumluluk alanında olan Kayseri ve bölgesinde sağlık turizminin planlanması ve geliştirilmesi ORAN Kalkınma Ajansı ve Paydaşları tarafından uygulanmak üzere sağlık turizmi geliştirme stratejisi için bir eylem planı hazırlanması Kayseri Turizminin Tanıtımı için İletişim ve Pazarlama Stratejisi Sağlık turizmi internet portalının oluşturulması için yüksek seviyede bir çerçeve oluşturulması DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 3

4 Uyarılar Bu çalışma aşağıdakileri içermemektedir: Veri eksikliği nedeniyle konunun uluslararası sigorta boyutu ve hukukî boyutları ile, Hasta kayıtları yönetimi, hastane görüşmeleri sırasında engel olarak karşımıza çıkmıştır ancak projenin kapsamı dışında olduğu için hasta kayıtları incelenmemiştir.

5 Monica Tatiana Torres Diaz
Team Introduction Veena Pureswaran ABD Mühendislik Müdürü Maxine Watts Avustralya Güvenlik & Gizlilik Danışmanı Monica Tatiana Torres Diaz Kolombiya LA Fiyatlandırma Süreci ve Kontrolü Shingo Kato Japonya Yazılım Teknik Satış Tadashi Suzuki Japonya Bilişim Teknolojileri Mimarı Changwoo Jung Güney Kore Çözüm Mimarı

6 Yönetici Özeti Neden Sağlık Turizmi? Temel Öneriler Bütün araştırmalar 2015 ve daha sonrasında sağlık sektöründe güçlü bir büyümeye işaret etmektedir. Yaşlanan nüfusa sahip gelişmiş ülkelerden sağlık hizmetleri için talep artmaktadır. Türkiye’ye tedavi için gelen turistlerin sayısı artış göstermektedir. Kayseri, sağlık sektörüne ciddi yatırımlar yapmıştır. Kayseri belirli tedaviler için Kapadokya’ya gelen turistleri çekebilecek konumdadır. Kayseri Sağlık Turizmi Konseyi’nin oluşturulması (KSTK) JCI ve uluslararası akreditasyonun edinilmesi Kayseri’nin tıbbî tedavi alanlarının tanıtımının iyileştirilmesi Kayseri Sağlık Turizmi internet portalının oluşturulması Tedavi masraflarının rekabet edebilecek seviyede tutulması Uzmanlaşmış doktorlarının işe alınması için yatırım yapılması Yurtdışından gelen hastalara paket programlar sunulması Kayseri’de çok dilli bir ortamın oluşturulması için yatırım yapılması Hedef bölgelere olan aktarmasız uçuşların sayısının artırılması Otellerin altyapısına yatırım yapılması Uluslararası mutfak imkânı sunan yerlere, eğlence ve alışveriş seçeneklerine yatırım yapılması Temel Bulgular Kayseri’de iyi finanse edilmiş hastaneler vardır ancak sağlık turizmi endüstrisine açıkça sahip çıkan ve yöneten bir kurum ve stratejisi bulunmamaktadır. Kayseri’nin bazı uzmanlık alanlarında avantajları bulunmaktadır (maliyet ve uzmanlaşmış doktorlar) ancak bazı uzmanlıklarda da Kayseri zayıf kalmaktadır. Kayseri’nin yurtdışından gelen hastalara etkin bir hizmet vermek adına altyapı eksiklikleri söz konusudur (oteller, aktarmasız uçuşlar, yabancı dil bilen (çok dilli) çalışanlar vs.) Kayseri’nin sağlık hizmetleri imkanları hedef bölgelerde bilinmemektedir, farkındalık yaratılmamıştır. 6 6 DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

7 Yaptığımız Görüşmeler
4 Nisan - Kayseri Ticaret Odası Genel Sektreteri 7 Nisan - Kemal Tekden, Tekden Hastanesi sahibi April, 7th - Mr. Memduh Keskinkılıç, Alto Tur sahibi, Kayseri’deki önemli tur operatörlerinden 8 Nisan - Acıbadem Hastaneleri Kayseri 9 Nisan –Muammer SAK, ARGEUS TURİZM, Kapadokya Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı / TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği) 12 Nisan – Modern Diş Hastanesi ,özel bir diş sağlığı hastanesi 13 Nisan – Kayseri merkezde bulunan Maya Göz Hastanesi ve Hastane Müdürü 19 Nisan - Kayseri Valisi Mevlut Bilici DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

8 Table of Contents Projenin Amaçları Yönetici Özeti
Yaklaşım – Metodoloji Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesi için Bulgular ve Eylem Planı Sağlık Turizmi Nedir? Sağlık Turizminde Küresel Tüketici Davranışları ve Pazar Eğilimleri Bulgular ve Kuram Öneriler Eylem Planı Kayseri Turizminin Tanıtımı için İletişim ve Pazarlama Stratejisi İnternet Portalı Soru - Cevap DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 8

9 Yaklaşım – Sorun bazlı danışmanlık
Sorun bazlı danışmanlık, özellikle sorunların çözümlenmesi için kullanılan bir yöntemdir ve 5 evreden oluşmaktadır: Tanım evresinde danışman, müşterinin aşağıda sıralananları gerçekleştirmesine yardımcı olmaktadır: Uyumsuzluğu oluşturan sorunları netleştirmek; Müşterinin hedeflerini belirlemek; Hedefin gerçekleşmesine mani olacak engellerin tanımlanması; Tatmin edici bir çözümün ne şekilde olacağına dair bir vizyon oluşturmak; Öngörülen çözümün kapsamını belirlemek Yapılandırma evresinde, detaylı iş planı oluşturulur ve ana hatlar taslak haline getirilir. Bu evre yükümlülüğün detaylı incelemesi, sorunlar hakkında hipotezlerin geliştirilmesi ve bu hipotezleri test etmek için temel soruların oluşturulmasını kapsamaktadır. Veri toplama evresinde, danışman şunları belirlemektedir: Hangi veri gerekli ve neden, Ne zamana kadar veri toplamaya devam edileceği ve ne zaman durulacağı, Müşteri için verilerde bulunan önemli mesajların nasıl çıkarılacağı Sentez aşamasında, temel çıktılar oluşturulur ve sunulur. Gerçekler, bulgular, sonuçlar ve tavsiyeler ise çalışmanın kesinliğini ve etkinliğini doğrulamak için kullanılır. Tanım Evresi AMAÇ SORUN Yapılandırma Evresi HİPOTEZ Veri Toplama Evresi GERÇEKLER BULGULAR Sentez Evresi SONUÇ ÖNERİLER Proje Amacı Proje Amacı Sorun Sorun Öneri Sonuç Sonuç Hipotez Hipotez Hipotez Hipotez Satışa Katkı AMAÇ Bulgu Bulgu Bulgu Bulgu KQ KQ KQ KQ KQ KQ KQ KQ Gerçek Gerçek Gerçek Gerçek Gerçek Gerçek Gerçek Gerçek 9 DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

10 Sorun Diyagramı Ana Sorunların Tanımlanması … … … … … … … …
Strateji: Kayseri’nin bir sağlık turizmi şehri olabilmesi için sahiplik ve stratejik plan olmalı Sunulanlar: Kayseri’de sunulan sağlık hizmetlerinin rekabetçi avantajı Altyapı: Kayseri’de sağlık turizmi endüstrisini destekleyecek altyapının geliştirilmesi Pazarlama: Kayseri’nin sağlık turizmi için destinasyon olarak tanıtılması ve pazarlanması Yerel Ortağın Hedefi Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi Yükümlülüğün Tanımı Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesine dair Bulgular ve Eylem Planının Oluşturulması Sorun 1. Strateji 2. Sunulanlar 3. Altyapı 4. Pazarlama Hipotez 1.1 Hastaneler iyi finanse edilmiştir 1.3 … 2.2 Seçmeli tedaviler Kayseri’de mevcuttur 2.4 … 3.1 Yurtdışından gelen hastalar için Kayseri’ye kolay erişim imkânı vardır 3.4 … 4.1 Komşu ülkeler iyi hedef pazar olmaya adaydır 4.4 … Kayseri is a medical city Kayseri is a medical city Önemli Sorular DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

11 İçindekiler Tablosu Projenin Amaçları Yönetici Özeti
Yaklaşım –Metodolojisi Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesi için Bulgular ve Eylem Planı Sağlık Turizmi Nedir? Sağlık Turizminde Küresel Tüketici Davranışları ve Pazar Eğilimleri Bulgular ve Kuram Öneriler Eylem Planı Kayseri Turizminin Tanıtımı için İletişim ve Pazarlama Stratejisi İnternet Portalı Soru - Cevap DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 11

12 Sağlık Turizmi, Medikal Turizm – Nedir, Ne değildir?
Bu terimler, uluslararası sınırların ötesinde sağlık hizmetlerinden yararlanma uygulamasının yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan durumu tanımlamak üzere seyahat acenteleri ve kitlesel medya tarafından geliştirilmiştir. Sağlık turizmi, sağlık hizmetleri için yurtdışına seyahat edilmesine denir. Sağlık turizmi genellikle acil veya kritik tedaviler için yapılmaz. Genel özellikleri: Yurtdışında yapılması Gurbetçilerin bakımını içermesi Bazen gerekli tıbbî tedavi acil olması, ama genellikle kozmetik cerrahî ya da diş bakımı gibi seçmeli tedavilerin söz konusu olması. «Sağlık turistleri»’nin yurtdışına gitmesi için nedenler: Kendi ülkelerinde gerçekten var olan veya öyle olduğu sanılan düşük hizmet kalitesi Düzenleyici kurumlar, sağlık harcamalarını ödeyenler, bazı uzmanlar veya prosedürler tarafından getirilen sınırlamalar, Tedavi protokolleri, ekipman ya da hizmetleri Uzun bekleme süreleri Bakımın / sağlık hizmetinin daha düşük maliyetli olması Kişisel sebepler 2011’de %15’lik artışın projeksiyonu Daha geniş anlamda, sağlık turizmi (medikal turizmden ayrı olarak) normalde seyahat ve turizmle özdeşleştirilen keyfi yönleri içermektedir. Seyahat acenteleri ve havayolları arasında yapılan anlaşmalarla hasta, hasta yakınlarına ya da arkadaşlarına indirimli oranlarda “mini tatil” seçenekleri sunulmaktadır. DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

13 Strateji Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi Strateji Sunulanlar
Yerel Ortağın Hedefi Yükümlülüğün Tanımı Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesine dair Bulgular ve Eylem Planının Oluşturulması Strateji Sunulanlar Altyapı Pazarlama Sorun Hipotezler Hastaneler iyi finanse edilmiştir Kayseri’deki sağlık turizmini açık bir şekilde sahiplenen vardır Kayseri tutarlı sağlık istatistikleri tutmaktadır Önemli Sorular ve Veri Toplama İlk 5 hastane uluslararası alanda rekabetçi mi? (yatırımcılar hakkında istatistikler) Paydaş haritası ve görüşmeler Veri talepleri Görüşmeler İnternet araştırması DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

14 Kayseri’deki Hastaneler İyi Finanse Edilmiştir 
Kayseri sağlık sektörüne ciddi yatırımlar yapmıştır Kayseri Sağlık Kampüsü Projesi Kayseri Sağlık Kampüsü, Kamu-Özel ortaklığında gerçekleştirilecek projelerden ilkidir ve Türkiye’nin sağlık sektörü için kabul edilen Kamu-Özel Ortaklık programının ilk projesidir. Konum: Kayseri İli: nüfus Yatak Sayısı: 1548, bunlar; 1,048 Genel Hastane için 200 Fizyoterapi ve rehabilitasyon 200 Psikiyatri Hastanesi 100 Yüksek Güvenlikli Adlî Tıp Psikiyatri Hastanesi Kapasite: Günlük kişiye sağlık hizmeti vermesi beklenmektedir. Yatırımın tahmini maliyeti: 278 Milyon $ «Acıbadem, Kayseri’nin İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem gören halka açık tek hastanesidir ve iyi finanse edilmiştir.» — Nisan 2011, Sn.Cemalettin Yılmaz Acıbadem Hastane Direktörü “Kayseri’de daima tıbbın tarihçesi olmuştur. Son 10 yılda Kayseri kaliteli hastanelere ciddi yatırımlar yapmıştır." — Nisan 2011, Sn. Mevlüt Bilici Kayseri Valisi İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nın internet sitesine göre, ACIBADEM’in TL yatırım sermayesi bulunmaktadır. Kaynak: DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

15 Paydaşların İlişkileri Haritası
Kayseri Ticaret Odası Gezilecek Yer/Market/Otel İlişkili Paydaşlar Diğer Kurumlar Tur Operatörü Ulaşım Reklam Şirketi Ajans (ORAN) Sağlık Turizmi Hastalar ve Yakınları Ana Paydaşlar Eczane Yatırımcı Hastane Sigorta Şirketi Karmaşık İlişkileri olan Çok Paydaşlı Yapı Dağıtımcı Üniversite İlaç Şirketi Medikal Ekipman Şirketi DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 15

16 Kayseri’deki sağlık turizmi açık bir şekilde sahiplenen var 
“Yeni iş alanları geliştirmek istiyoruz” “Kayseri’deki Sağlık Turizminin büyük potansiyeli var” Semih Demirtoka (ORAN) ile yapılan görüşmeden alıntıdır Memduh Keskinkılıç (Alto Tur Seyahat Acentesi) ile yapılan görüşmeden alıntıdır Seyahat Acentesi ORAN Kim Sahipleniyor?? Sağlık Turizmi Hastane Cemalettin Yılmaz (Acıbadem) ile yapılan görüşmeden alıntıdır “Uluslararası Hasta Merkezi gibi iletişim kanallarımız mevcut. Bu merkez yurtdışındaki tanıtım çalışmalarımızı yürütüyor” DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

17 Kayseri Tutarlı Sağlık İstatistikleri Tutmaktadır 
Kayseri sağlık ile ilgili istatistikleri geliştirmektedir Kayseri’deki sağlık turizmi ile ilgili istatistikleri bulunan bazı kurumlar şöyledir: T.C. Sağlık Bakanlığı ( Türkiye İstatistik Kurumu ( Bu kurumların sağladığı verinin ya eksik ya da eski olduğu sonucuna ulaşılmıştır Kayseri’de sağlık ile ilgili bazı istatistikleri var: İstatistik Departmanı, Kayseri İl Sağlık Müdürlüğü ( Kayseri İl Sağlık Müdürlüğü Verilerin yeni olmasına karşın, eksik olduğu sonucuna ulaşılmıştır ORAN istatistiklerin önemli olduğunu ve veri eksikliğinin de ciddi bir sorun olduğunu tespit etmiştir. 2017년 4월 3일 17 2017년 4월 3일 17 DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 17 17 17

18 Sunulanlar Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi Strateji Sunulanlar
Yerel Ortağın Hedefi ProjeTanımı Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesine dair Bulgular ve Eylem Planının Oluşturulması Strateji Sunulanlar Altyapı Pazarlama Sorun Hipotezler Seçmeli tedaviler Kayseri’de mevcuttur Gerekli tıbbî tedaviler Kayseri’de mevcuttur Kayseri, Kapadokya’ya gelen turistleri çekmek için iyi konumdadır Kayseri tedaviler için asgari düzeyde bekleme süreleri sunmaktadır Daha fazla hasta için yeterli kapasite bulunmaktadır Önemli Sorular ve Veri Toplama Diş muayeneleri, termal tedaviler (kişisel fikirler, görüşmeler) İstatistikler, görüşmeler, uzman görüşleri, başarı oranları, ameliyat sayıları, iyileşme süreçleri, tedavi sonrası bakım koşulları İngiltere ve Avrupa’da mevcut bekleme süreleri Kayseri’de mevcut bekleme süreleri Mevsimsel kullanım oranları/fiyatları Kayseri’deki hastanelerin kapasiteleri DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

19 Kayseri, Kapadoya’ya gelen turistleri çekmek için iyi konumdadır 
Kayseri’nin coğrafi konumu ve havalimanının yeri, Kapadokya’ya gelen turistleri sağlık amacıyla çekmek için avantajlıdır Kayseri Kapadokya’ya ulaşmanın en kolay yoldur En yakın havalimanlarından birine sahip, THY’nin İstanbul’dan günlük 5 uçuşu bulunmaktadır. Kayseri Kapadokya’ya sadece 75km uzaklıktadır. Ankara’ya 300km mesafededir. 300 Km 75 Km Kapadokya’ya gelen Uluslararası Turistler  bu sayı her yıl artmaktadır Türkiye’ye gelen turist sayısı: 28.6 milyon (T.C. vatandaşlığı olmayan yabancı turist)* Kapadokya’yı ziyaret eden turist: 2.18 millyon, 1.49 milyon yabancı* 2010 yılında %30 artmıştır* Kapadokya’ya gelenTuristlerKayseri’de sağlık turizmi için potansiyel hedeftir Tur gruplarının çoğu Avrupa’dan gelmektedir ve yaş ortalamaları 50 üzeridir (Kaynak: Grup Gözlemi) Turistlerin Kayseri’de konaklama ortalaması yaklaşık 1.6 gündür (Kaynak : Görüşmeler) (*Kaynak: gototurkey.com, Turkishpress.com) DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

20 Tedavilerin Ayırımı / Sınıflandırılması (Segmentasyonu)
Aşağıdaki diyagram tedavilerin karşılaştırma analizi yaparken kullanılan ayırımı göstermektedir Seçmeli (Keyfî) Gerekli (Medikal Tedavi) Medikal Spa & Termal Ortopedi Onkoloji Kardiyoloji Göz Diş Karşılaştırılan Şehirer Karşılaştırma Dünya Yeni Delhi İstanbul Kayseri Bölgesi Kayseri Türkiye Bangkok

21 Türkiye’deki Termal Spa’lar
Anadolu’da 1800 termal kaynak bulunmaktadır 46 şehirde 190 termal tesis vardır, yatak kapasitesi yaklaşık ’dir Türkiye termal kaynak bakımından dünyanın 7. zengin ülkesidir 2009 yılında 10 milyon yerli turist ve ’i aşkın yabancı turist gelmiştir yılında ise 1 milyon yabancı turistin gelmesi öngörülmektedir Türkiye’de Ana Termal Spa’lar Yalova Bolu Çanakkale Ankara Bursa Balıkesir Eskişehir Sivas Kütahya Bingöl Nevşehir Afyon İzmir KAYSERİ Van Aydın Konya Denizli Muğla Kaynak: Türkiye Sağlık Turizmi Kalkındırma Kurulunun Sağlık Turizmi Sunusu Türkiye Spa’ları Spa Zirvesi 2010

22 «Doktor Balıklar»ın Yabancı Turistlere Sunulması
«Doktor Balık» tedavileri dünyada popüler hale gelmiştir. Bu benzersiz tedavi turist çekebilecek özelliktedir çünkü bu tedavinin orijinali Türkiye bulunmaktadır. 2010 yılında açılmıştır 8 Spa bulunmaktadır ve 17 tane açılacaktır. Bayilik verilmektedir Hizmetler: Ayak hastalıklara tedavi Ücret: 10 Euro, 15 dakika Referanslar 1950 yılından beri Türkiye’de vardır Hizmetler: Sedef hastalığı balık tedavisi (21-14 gün) Paketler: Tedavi, konaklama, transferler, yiyecek-içecek, yerel geziler Ücret: 21 günü 3392 USD Referanslar İngiltere Türkiye Sağlık Endüstrisi Pazarı: 2 Triyon USD 216 Milyar USD

23 Seçmeli tedaviler Kayseri’de mevcut 
Kayseri’de doğal kaynaklar bulunmaktadır ancak termal tesislerin altyapısı geliştirilmeli ve bilinirliği artırılmalıdır BAYRAMHACI TERMAL KAYNAĞI : Kayseri’nin 65km batısında yer almaktadır, kadın ve erkekler için ikişer havuzu bulunmaktadır. “..Küçük bir yer, köylerden gelen var, altyapı var ama yabancı turistlere göre değil…” TEKGÖZ TERMAL KAYNAĞI : Kayseri’nin merkezine 33km uzaklıkta Yemliha ilçesinde bulunmaktadır, kadın ve erkekler için birer havuzu bulunmaktadır. “Otel ya da tesis bulunmamaktadır” ÇİFTGÖZ TERMAL KAYNAĞI: Şehir merkezine 35km uzaklıktadır. Kadın ve erkekler için ikişer havuzu bulunmaktadır. “İçme suyu bulunuyor” YEŞİLHİSAR MİNERAL KAYNAĞI: Şehir merkezine 82km uzaklıkta, Yeşilhisar kasabasındadır. ZİLE TERMAL: Develi ve Yahyalı halkı tarafından ziyaret edilmektedir. “Çamuru bulunmaktadır, turistlere cazip gelebilir, diğerlerine göre daha aktif” — Nisan, 2011, Sn. Memduh Keskinkılıç, Kayseri’de önemli tur operatörlerinden Alto Tur’un sahibi Altyapı Eksiği Bulunmaktadır Kaynak: Kayseri Şehir Rehberi / Sn. Memduh Keskinkılıç,

24 Tedavilerin Ayırımı / Sınıflandırılması Segmentasyonu)
Aşağıdaki diyagram, tedavilerin karşılaştırma analizi yapılırken kullanılan ayrımı göstermektedir Seçmeli (Keyfî) Gerekli (Medikal Tedavi) Medikal Spa & Termal Ortopedi Onkoloji Kardiyoloji Göz Diş Karşılaştırılan Şehirer Karşılaştırma Dünya Yeni Delhi İstanbul Kayseri Bölgesi Kayseri Türkiye Bangkok

25 Gerekli (Tıbbî Tedavi) – Karşılaştırma Kriterleri
Tedavi karşılaştırma analizi yapılırken aşağıdaki yaklaşım kullanılmıştır Karşılaştırmalı analizi yapmak için her şehirden büyük bir hastane seçilmiştir. Tedavi karşılaştırma analizi her şehir/hastane için aşağıdaki kategorilere göre yapılmıştır: Maliyet Her şehir için ana tedavilerin tedavi masrafları karşılaştırılmıştır Uzmanlaşma Seçilen hastanelerde uzman doktor sayısı ve şehirde JCI akreditasyonu bulunan hastane sayısına bakılmıştır Kapasite Hastane ve tesislerin kaldırabileceği hasta sayısı incelenmiştir Bilinirlik Google Trends aramaları ve söz konusu hastanenin internet sitesinde bulunan bilgilere bakılmıştır Yabancı Hasta Sayısı Hastanenin hali hazırda yabancı hastası bulunuyor mu ve bu hastaları desteklemek için yeterli tesisi bulunuyor mu? Sorularına yanıt aranmıştır

26 Değerlendirme Tanımları
Kayseri’de Gerekli Tedaviler İçin Yapılan Karşılaştırmalı Analizin Sonucu Analize bakılarak göz tedavilerinde Bangkok, diğer tedavilerde ise Yeni Delhi lider olarak ortaya çıkmaktadır Değerlendirme Tanımları Düşük Yüksek 5 Kardiyoloji Onkoloji Ortopedi Diş capacity Göz DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 26

27 Kayseri’deki Mevcut Tıbbî Tedaviler Hakkındaki Bulgular
Kayseri Gerekli Tıbbî Tedavileri Sunmaktadır  Kayseri’nin kardiyoloji ve onkoloji tedavilerinde potansiyeli vardır ancak geliştirmesi gereken alanlar bulunmaktadır. Kayseri’deki Mevcut Tıbbî Tedaviler Hakkındaki Bulgular Kayseri’de diğer şehirlere oranla daha uygun göz ve diş tedavi masrafları bulunmaktadır Kayseri’de sunulan diğer tedavi türlerine göre kardiyoloji ve diş tedavilerinde yüksek seviyede uzmanlaşma bulunmaktadır Kayseri’deki hastanelerin kardiyoloji, onkoloji ve ortopedi alanlarında yabancı hasta tecrübesi bulunmaktadır Genel olarak Kayseri’nin kardiyoloji ve onkoloji tedavi alanlarında sıralaması daha iyidir Kayseri’nin JCI ya da başka bir uluslararası akreditasyona (AHA vs.) sahip hastane eksiği bulunmaktadır Özellikle ortopedi ve göz tedavilerinde uzmanlaşmış doktor sayısı düşüktür Kayseri’de sunulan tedaviler çok az bilinmektedir Kayseri hastanelerinde birden çok dil bilen personel eksiği vardır Yabancı hasta olanakları alanında eksiklikler vardır, örneğin sadece Acıbadem Hastanesi’nin Yabancı Hasta Merkezi bulunmaktadır DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

28 Kayseri, tedaviler için minimum bekleme süreleri sunuyor 
Kayseri’de tedavi için bekleme süresi bulunmamaktadır, yalnızca hazırlık süreci söz konusudur “İngiltere gibi Batı Avrupa ülkelerinde bekleme süresi çok uzun. Ancak Kayseri’de çoğu hastanede bekleme süresi yoktur.” Acıbadem Hastanesi, Tekden Hastanesi, Modern Diş Hastanesi sorumlularının ve Kayseri Valisi’nin ortak ifadesidir İngiltere’de Ortalama Bekleme Süreleri Kaynak: DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

29 Kayseri Hastanelerinin Gelecek Ek Yabancı Hastaları Karşılayacak Yeterli Kapasitesi Mevcuttur 
Kayseri hastanelerinin 5 yıl boyunca %50 oranında artacak yabancı hastaları karşılayacak kapasitesi mevcuttur. Ortalama doluluk oranı %50 civarındadır Yatak sayısı analizi Kayseri hastanelerinde toplam yatak sayısı 3595 (*1) %50 doluluk olduğu durumlarda günlük boş kalan yatak sayısı 1800 Hastane başına düşen boş yatak sayısı (29 hastane) 62 Uluslararası hasta analizi Yıllık olarak bir hastanedeki yabancı hasta sayısı 3200 (*2) Günlük olarak bir hastanede bulunan yabancı hasta sayısı 9 Yerli hasta sayısının sabit kaldığı ve yabancı hasta sayısının 5 yıl boyunca %50 oranında arttığı varsayımından yola çıkarak, 5 yılın sonunda bir hastanede günlük olarak bulunacak yabancı hasta sayısı 60 Kaynak: YATAKLI TEDAVI KURUMLARI CALISMALARI (*1) DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 29

30 Altyapı Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi Strateji Sunulanlar
Yerel Ortağın Hedefi Proje Tanımı Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesine dair Bulgular ve Eylem Planının Oluşturulması Strateji Sunulanlar Altyapı Pazarlama Sorun Hipotezler Kayseri’nin altyapısı uluslararası sağlık turizmini kaldırabilir Kayseri bir sağlık şehridir Yiyecek-içecek, alışveriş ve eğlence seçenekleri mevcuttur Kayseri yabancı hastalar için kolayca ulaşılabilir bir şehirdir Önemli Sorular ve Veri Toplama Hastane sayısı ve 1000 kişi başına düşen doktor/uzman sayısı Otel kapasitesi Birden çok dil bilen ne kadar personel var? Kaç tane alışveriş merkezi var? Eğlence seçenekleri neler? Kaç çeşit yabancı mutfak mevcut? Kaç restoran var? Açılış saatleri? Hastane sayısı ve 1000 kişi başına düşen doktor/uzman sayısı DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

31 Kayseri Bir Sağlık Şehridir 
Türkiye’deki diğer şehirlere ve dünyada sağlık alanında gelişmiş diğer şehirlere göre Kayseri’nin daha fazla sayıda hastanesi bulunmaktadır. Ayrıca 2014 yılında Kayseri Sağlık Kampüsü’nün tamamlanmasıyla kişi başına düşen yatak sayısında dünyada üçüncü olması beklenmektedir. Hastaneler 15 devlet hastanesi, 14 özel hastane, 3595 yatak** 7 hastanenin ISO-9001 sertifikasyonu bulunmaktadır Uzmanlar 2168 doktor, hemşire, 454 ebe Sağlık Kampüsü tamamlandığında 4.47 2007 yılında bile Türkiye ortalaması üzerinde ve dünya ortalaması ile aynı % 3 büyüme YTY TÜRK SAĞLIK SEKTÖRÜ RAPORU **İstatistik Departmanı, Kayseri İl Sağlık Müdürlüğü DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 31 31 31 31

32 Kayseri uluslararası hastalar için kolayca ulaşılabilirdir 
Türkiye özellikle Avrupa ülkeleri için çekici gelen bir turist destinasyonudur, örneğin coğrafi olarak Hindistan’a göre %50 daha yakındır, ancak ulaşımın daha rahat sağlanabilmesi için Kayseri’nin daha çok sayıda direkt uçuşa ihtiyacı vardır. Türkiye için vize gereksinimleri Türkiye’yi en çok çok ziyaret eden 10 ülke turistlerinin ya vizeye ihtiyacı yoktur ya da vizeyi gümrük kapısında alabilmektedirler 200 ülke için yaklaşık, %45 : 90 güne kadar vizesiz kalabilmektedir %23 :Türk gümrük kapılarında vizesini temin edebilmektedir %32 : vizeye ihtiyaç duymaktadır Uçuşlar Kayseri Uluslararası Havalimanı’na sınırlı sayıda direkt uçuş vardır Yolcuların çoğu İstanbul aktarmalı uçuşları kullanmaktadır İstanbul, Türkiye’ye olan aktarmasız uçuşlar Kayseri, Türkiye’ye olan aktarmasız uçuşlar Kaynak: (15 Nisan 2011 itibariyle) Sınır Kapılarında Vize Alanlar Vizeden Muaf Olanlar Kaynak: DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

33 Kayseri’nin altyapısı uluslararası sağlık turizmini kaldırabilir 
Kayseri’de birden fazla dil bilen veya sağlık turizmi konusunda yeterli bilgi sahibi personel bulunmamaktadır. Kayseri’nin altyapısı yerli sağlık turizmi için yeterlidir ancak uluslararası sağlık turizmi için yetersiz kalmaktadır. Kayseri - Çok Dillilik Hastaneler: Yeterli sayıda birden çok dil bilen(yabancı dil bilen) personel bulunmamaktadır Restoranlar: Menüler sadece Türkçedir ve dil bilen personel bulunmamaktadır Alışveriş Merkezleri: Dil bilen çalışan yeterli değildir, yabancı dilde anonslar yoktur Demir Yolları: Anonslar için yabancı dil bilen personel yoktur, yabancı dilde anonslar yoktur Karayolları: Sadece Türkçe levhalar vardır Oteller: 21 otelden sadece ikisinde birden çok dil bilen personel bulunmaktadır Medya: TV kanallarının ve radyo istasyonlarının çoğu Türkçe yayın yapmaktadır Oteller 21 otelde 1450 oda ve 2796 yatak (2 beş yıldızlı otel, 4 dört yıldızlı otel, 10 üç yıldızlı otel) Uluslararası zincirlere bağlı 3 otel, diğerleri yerel Hilton City One Novotel Grand Eras Selcuk Nüzhet Havalimanı Erkilet Havalimanı şehir merkezine 4km uzaklıktadır Demir Yolları Ankara’ya 7 saat, Adana’ya 6 saat Karayolları İyi hazırlanmış şehirlerarası karayolu Merkezden 15km uzaklıkta olan Boğazköprü, Ankara, Niğde ve Adana karayollarını bağlıyor Ankara’ya 5 saat, Kapadokya’ya 1 saat DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 33

34 Yiyecek, alışveriş ve eğlence seçenekleri mevcuttur 
Türk yemekleri seçenekleri fazlasıyla bulunmaktadır ancak uluslararası mutfak sunan restoran ve yabancılar için eğlence seçenekleri sınırlıdır . Kayseri Şehri Kapadokya Yiyecek Kayseri zengin Türk mutfak kültürü ile tanınmaktadır Kayseri’nin unutulmaz lezzetlerden biri pastırmadır Restoran ve kafeler genel olarak akşamları 22:00’a kadar açıktır Asya, Hindistan ve Avrupa gibi uluslararası mutfak sunan restoran eksikliği bulunmaktadır Alışveriş Sadece bir tane büyük alışveriş merkezi bulunmaktadır – Kayseri Park (10:00-22:00) Kapalı Çarşı (10:00-20:00) Cadde Mağazaları – halı ve giyimden taze balığa kadar Kayseri Pastırması Eğlence Erciyes Kış Sporları Merkezi – kış sezonu süresince – çeşitli bar, kafe ve restoran Kayseri Merkezi – Yabancılara uygun eğlence tesisi bulunmamaktadır – bar, pub ya da canlı müzik yoktur Gezilecek Yerler Kayseri şehrinin camileri, türbe ve kaleleri gibi gezilecek yerler bulunmaktadır Kapadokya 1 saat uzaklıktadır Kayseri Park DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

35 Pazarlama Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizm Strateji Sunulanlar
Yerel Ortağın Hedefi Proje Tanımı Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesine dair Bulgular ve Eylem Planının Oluşturulması Strateji Sunulanlar Altyapı Pazarlama Sorun Hipotezler Türkiye, Ülke Marka Endeksinde ilk 20’nin içindedir Türkiye’nin misafirperver bir ülke olduğu yaygın olarak bilinmektedir Kayseri’deki sağlık turizminin bilinirliği uluslararası alanda yüksektir Çevre ülkeler hedef kitle için iyi bir adaydır Kayseri civar bölgelerinde bulunan hastalar tıbbî tedaviler için iyi bir hedef kitledir Avrupa’da bulunan Türk işçileri iyi bir hedef kitledir Yıllık Ülke Marka Endeks sıralamaları Görüşmeler ve alıntılar Nasıl tanıtım yapılıyor? Google Hit’leri Komşu ülkelerde ne tür tesisler bulunmaktadır? Komşu ülkelerden gelen ziyaretçi sayıları Kendi ülkelerindeki bekleme süreleri, maliyetler nedir? Çevre bölgelerde hangi tesisler bulunmaktadır? Çevre bölgelerden gelen ziyaretçilerin sayıları? Türk işçilerin demografisi Türk işçilerin ziyaret sayıları Önemli Sorular ve Veri Toplama DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

36 Türkiye, Ülke Marka Endeksinde ilk 20’nin içindedir 
Hindistan ve Tayland gibi karşılaştırdığımız ülkelere bakıldığında dünyanın Türkiye’ye bakışı (marka değeri) ortalamadır. Ülke Marka Endeksi, Future Brands’in her yıl gerçekleştirdiği 110 ülkenin marka değerini inceleyip bunların sıralamasını yapan bir çalışmadır. Future Brands’in özel araştırma metodolojisini (BBC World News ortaklığıyla) temel alan bir çalışmadır. Her ülke aşağıdaki alanlarda ölçülmektedir. Ülke Markası İnsanları Turizm İhracat Yönetim Kültür & Miras Yatırım & Göç Kaynak: DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 36

37 Kayseri’deki sağlık turizmi bilinirliği uluslararası alanda yüksektir 
Kayseri’deki sağlık turizminin bilinirliği düşüktür Türkiye’de sağlık turizmi diğer ülkelerle karşılaştırıldığında daha iyi bilinmektedir Türkiye’deki diğer şehirlere göre, Kayseri özellikle sağlık turizmi alanında bilinirliğini geliştirmelidir İnternet aramalarına göre Hollanda, Almanya ve Fransa kökenli turistler, Kayseri’deki sağlık turizmi için potansiyel hedef müşteri olabilir Kaynak: Google Trends karşılaştırması – Istanbul, Ankara, Izmir, Bursa, Kayseri Kayseri için arama yapan ülkeler İstanbul ve Kayseri arasında sağlık turizmi bilinirliği gösteren karşılaştırma Kaynak: Kaynak: DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 37

38 Çevre ülkeler hedef kitle olmaya iyi bir adaydır 
Komşu ve çevre ülkelerle vizelerin kaldırılması bu bölgelerden gelecek hasta akışı konusunda kolaylık sağlayacaktır Vizelerin kaldırılması için görüşülen ülkeler: Yunanistan, Portekiz ve Ukrayna Vizeye ihtiyaç duymayan ülkeler: Suriye ( itibariyle) Arnavutluk ( itibariyle) Libya ( itibariyle) Ürdün ( itibariyle) Tacikistan ( itibariyle) Azerbaycan ( itibariyle) Lübnan ( itibariyle) Suudi Arabistan ( itibariyle, tek taraflı) Gürcistan, Pakistan, Bosna Hırvatistan, Tacikistan, Sırbistan, Katar Rusya ( itibariyle) Gümrük kapısında edinilen vizeler: Beyaz Rusya, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, Moldova, Norveç, Özbekistan, Polonya, Slovakya, Tacikistan ve Türkmenistan vatandaşları bir ay kalışlar için sticker tipi vizeyi gümrük kapısında edinebilmektedirler. “Türkiye ve Suriye arasında kaldırılan vize gereksinimlerinden sonra Suriye, Lübnan, Irak ve İran’dan Türkiye’ye daha iyi sağlık hizmetlerinden faydalanmak için gelen hastaların sayısında önemli artışlar meydana gelmiştir. Hem özel hem de devlet hastaneleri artan sayıda yabancı hasta ile karşılaşmaktadır. Hatay’da lazerli göz ameliyatlarında uzmanlaşan bir hastane günümüzde her ay Lübnan, Irak ve İran’dan gelen ve benzer tedavileri ülkelerinde yaptıramayan hastalara ek olarak 100 Suriyeli hastayı tedavi etmektedir. Kaynak: International Medical Travel Journal DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

39 TR-72 Bölgesi’nde hastanelerin dağılımı
Kayseri Civarında Bulunan Bölgelerdeki Hastalar Tıbbî Tedaviler İçin İyi Bir Hedef Kitledir  Kayseri’ye yakın olan Sivas, Yozgat, Nevşehir ve Aksaray illerinden Kayseri’deki hastanelere gerekli (acil) tıbbî tedavi için hastalar gelmektedir, önemli miktarlarda hastanın gelmeye devam etmesi beklenmektedir. TR-72 Bölgesi’nde hastanelerin dağılımı . . . . . Bununla birlikte, uzmanlaşma gerektiren tedavilerin çoğunluğu Kayseri’de gerçekleşmektedir. Bu bölgelerdeki hastaların büyük bir kısmı kritik tedavi için Kayseri’ye gelmektedir. Kayseri’deki hastaneler aynı zamanda yakında bulunan Nevşehir ve Aksaray’a da hizmet vermektedir. Bu bölgelerdeki hastaların çoğu uzmanlaşma gerektiren tedaviler için yerel doktorları tarafından sevk edilmektedirler -- Örneğin Aksaray’dan kalp ameliyatı için gelen bir hastanın ailesi: “Aksaray’da aynı seviyede uzmanlaşma bulunmadığı için kalp ameliyatı için Kayseri’deki bu hastaneye Aksaray’daki doktorumuz tarafından sevk edildik. Hasta Aksaray’a dönebilecek duruma gelinceye kadar burada kalabiliyoruz” Kaynak: DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

40 Avrupa’da Bulunan Türk İşçiler İyi Bir Hedef Kitledir 
Almanya, Bulgaristan, Fransa, Hollanda ve İngiltere’den gelen Türk vatandaşları ve işçiler hem seçmeli tedaviler hem de gerekli tedaviler için bir hedef kitle oluşturmaktadır. Türkiye dışında yaşayan Türklerin %75’inden fazlası Almanya, Bulgaristan, Fransa, Hollanda ve İngiltere’de bulunmaktadır. * yılları arasında yılda ortalama Türk işçisi Türkiye’ye gelmiştir **“Yaz ayları ve tatil sezonu Avrupa’da bulunan Türk işçilerin Türkiye’ye dönmesi için çok sık rastlanan bir olgudur. Bu ülkelerden gelen hastalar sadece Türkler değil aynı zamanda Türkiye’deki tıbbî tedavileri duymuş yabancılardır” Kaynak: *OECD Study on Inflows of Turkish workers to Europe **Team Interviews DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

41 Türkiye’yi Halihazırda Ziyaret Eden Yabancı Turistler, Seçmeli Tedaviler İçin Potansiyel Hedeftir 
Türkiye’ye yüksek sayıda turist gönderen ülkeler, seçmeli tedaviler için iyi bir hedef oluşturmaktadır Almanya, Rusya, İngiltere, Bulgaristan ve İran sürekli en çok turist gönderen 5 ülke konumundadır, bunlar Türkiye’ye giriş yapan turist sayısının %50’sini teşkil etmektedir. Kaynak: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

42 Tıbbî Tedaviler İçin Uzun Bekleme Süresi Olan Ülkeler Gerekli Tıbbî Tedaviler İçin Potansiyel Hedef Kitle Oluşturmaktadır  İngiltere, İrlanda ve Kanada tıbbî tedaviler ve ameliyatlar için bekleme sürelerinin en uzun olduğu ülkelerdir. Bu ülkelerden özellikle İngiltere, Türkiye’ye yakınlığı ve seyahat kolaylıkları nedeniyle çok iyi bir hedef pazar adayıdır. Örneğin, İngiltere’deki ortalama bekleme süreleri aşağıdaki gibidir: Kaynak: DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

43 Sağlık Masraflarının Pahalı Olduğu Ülkeler Gerekli Tıbbî Tedaviler İçin Potansiyel Hedef Grubu Oluşturmaktadır Avrupa ülkelerine göre ortalama %50 tasarruf sağlanmaktadır (ABD’ye göre %80 tasarruf sağlanmaktadır!) Türkiye’deki maliyetlere oranla maliyet çarpanları Kaynak: healthinturkey.org

44 Bulguların Özeti – Sorun Diyagramı
Yerel Ortağın Amacı Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi Projenin Amacı Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesine dair Bulgular ve Eylem Planının Oluşturulması Strateji Sunulanlar Altyapı Pazarlama Sorun Hipotezler Kayseri’deki hastaneler iyi finanse edilmiştir Kayseri’deki sağlık turizmini açıkça sahiplenen bir kurum vardır Kayseri tutarlı istatistikler tutmaktadır Kayseri, Kapadokya turistlerini tedavi için çekebilecek iyi bir konumdadır Kayseri’de seçmeli tedaviler sunulmaktadır Gerekli tıbbi tedaviler Kayseri’de sunulmaktadır Kayseri tedaviler için asgarî bekleme süreleri sunmaktadır Daha fazla hastayı karşılayacak kapasite mevcuttur Kayseri bir sağlık şehirdir Yabancı hastalar için kolay erişim imkânı vardır Kayseri’nin altyapısı sağlık turizmi kaldırabilir Yiyecek, alışveriş ve eğlence seçenkleri mevcuttur Türkiye, ülke marka endeksinde ilk 20 içinde yer almaktadır Türkiye misafirperverliği ile tanınan bir ülkedir Uluslar arası alanda Kayseri’nin sağlık hizmetleri bilinmektedir Komşu ülkeler hedef pazar için iyi adaylardır Yurtiçinde çevre iller hedef pazar için iyi adaylardır Avrupa’da yaşayan Türk işçiler hedef pazar için iyi adaylardır DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

45 İçerik Tablosu Projenin Amaçları Yönetici Özeti Yaklaşım – Metodoloji
Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesi için Bulgular ve Eylem Planı Sağlık Turizmi Nedir? Sağlık Turizminde Küresel Tüketici Davranışları ve Pazar Eğilimleri Bulgular ve Kuram Öneriler Eylem Planı Kayseri Turizminin Tanıtımı için İletişim ve Pazarlama Stratejisi İnternet Portalı Soru - Cevap DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 45

46 Kayseri’de Sağlık Turizmi GZFT (SWOT) Analizi
Üstünlükler Tedaviler için uygun maliyetler Büyük yatırımlar yapılmış olup, Bölge Hastanesi ve Kayak Merkezi gibi yeni projelerin devam etmesi Kayseri’nin bir sağlık şehri olması Kayseri’nin Kapadokya bölgesindeki turistleri tedavi için çekme imkânı olması Kayseri’de tedaviler için bekleme süresinin asgarî düzeyde olması Kayseri hastanelerinde yeni yabancı hastaları karşılayacak kapasitenin bulunması Çevre ülkelere vize uygulanması olmaması Kayseri’de çevre illere göre daha fazla uzmanlaşmış doktor bulunması Kayseri ile karşılaştırılan şehirlere göre, Kayseri’de kardiyoloji ve diş tedavilerinde uzmanlaşmış hekim sayısının fazla olması Fırsatlar Yaşlanan nüfusa sahip ülkelerden sağlık hizmetleri için artan bir talep olması Bazı ülkelerde yetersiz Ulusal Sağlık Sistemleri’nin varlığı Gelişmemiş sağlık sistemlerine sahip ülkelerden gelen taleplerin olması Uluslararası seyahatin maliyetlerinin düşmesi Türkiye’nin Avrupa Birliği adayı olması (AB içerisinde hasta dolaşımı kolaylığı açısından) Gelişmiş ülkelerde sigortasız kişilerin az sayıda olması Türkiye’ye gelen «sağlık turistleri»nin artması Zayıflıklar Sektördeki temsilciler arasında koordinasyonun zayıf olması, Kayseri’de sağlık turizmini sahiplenen bir kurum bulunmaması Kayseri için tutarlı sağlık istatistiklerinin bulunmaması Kayseri’de yabancılara kolaylık sağlayacak birden fazla dil bilen personel, bilgi alma imkânı ya da farklı eğlence seçenekleri bulunmaması Uluslararası alanda Kayseri’nin bir sağlık turizmi destinasyonu olarak bilinirliğinin zayıf olması Kayseri’de JCI akreditasyonuna sahip hastane bulunmaması Ortopedi ve göz tedavileri gibi bazı alanlarda uzman sayısının önemli oranda düşük olması Tehditler Tayland, Hindistan gibi ülkelerle yoğun rekabet içinde olunması Bölgede bulunan başka ülkelerin de «sağlık turistleri» çekmek için istekleri Komşu ülkelerdeki olası çatışmalar DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

47 Öneriler Strateji Sunulanlar
Kayseri Sağlık Turizmi Konseyi’nin kurulması (KSTK) Konseyde hastanelerden, otellerden, tur operatörlerden, ORAN Kalkınma Ajansı’ndan, İl Sağlık Müdürlüğü’nden, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nden, Kayseri Valiliği’nden vs. üyelerin bulunması Türk Sağlık Turizmi Kalkındırma Kurulu’nda Kayseri Sağlık Turizmi Konseyi’nin de temsil edilmesi Doğru sağlık istatistiklerinin toplanması ve bu istatistiklerin tutulmasından sorumlu olunması Kayseri’de sağlık turizmi için kendi kısa/orta/uzun vadeli eylem planını oluşturması ve ölçülebilir kontrol noktalarının tespit edilmesi En iyi tedavi alanlarını tespit etmek için tıbbî geçmişe sahip uzmanların istihdam edilmesi Sağlık turizmi eylem planını takip etmek ve geri dönüşümü sağlamak için sağlık hizmetlerinde uzmanların istihdam edilmesi Sağlık Kampüsü projesinin Kayseri sağlık turizmi planına uygunluğunun takip edilmesi Sağlık Turizmi Derneği’ne üye olunması (MTA Küçük ve orta büyüklükteki hastanelerin tedavilerini tanıtabilmeleri için Ortak Uluslararası Hasta Merkezi’ne yatırım yapılması Bu merkezde hastalarla hastaneler arasında koordinasyonu sağlayacak personelin eğitiminin ve işe alımının da araştırılması Kayseri’nin önde gelen hastaneler için JCI akreditasyonu ve uluslararası üyeliklerin edinilmesi Tedavilerin maliyetlerinin/fiyatlarının rekabetçi tutulması Karşılaştırılan ülkelerle rekabet edebilmek için vergi muafiyet desteklerinin sunulması Ortopedi ve göz gibi uzmanlıkların düşük olduğu alanlarda uzman doktorların işe alınması için yatırım yapılması Uluslararası hastalara özelleştirilmiş paketlerin sunulması Kapadokya’daki tur programlarına dahil edilebilecek Kayseri’deki tesislerin araştırıIması Strateji Sunulanlar

48 Öneriler Altyapı Pazarlama
Kayseri’de çok dilli bir ortamın oluşturulması Doktorlar, hemşireler ve seyahat acentelerinin konuşma yeterliliğine yönelik sertifikalı kısa kursların düzenlenmesi Restoran, alışveriş merkezleri, otel, havalimanı, televizyon kanalları çalışanları için yapılması Bir çok dilde levhaların düzenlenmesi örneğin hem Türkçe hem de İngilizce tercümelerin bulunması Seçmeli tedaviler sunan tesislere yatırım yapılması Yabancı turistlere cazip gelebilmesi için bölgedeki Spa’lar, hamamlar ve kaplıcaların iyileştirilmesi gerekmektedir Kayseri’nin hedef pazarlarla bağlantısını iyileştirmek için daha çok sayıda aktarmasız uçuşun olması Almanya, İngiltere, Fransa, Rusya, Bulgaristan, Ürdün, Azerbaycan ve Suriye’deki şehirlere aktarmasız uçuş imkânı sunulmalıdır Yabancı hasta ve ailelerinin konaklaması için otellerin altyapısına yatırım yapılması Yabancı hastalara refakat edecek aileler için uluslararası mutfak, eğlence ve alışveriş seçeneklerine yatırım yapılması Kayseri’de tıbbî tedavi alanların bilinirliğinin artırılması Kayseri’nin hastanelerinin ücretsiz sağlık kontrolleri, ücretsiz göz muayeneleri vs. hakkında ücretsiz bilgi paketleri sunan stantların Kapadokya’da açılarak turistlere sunulması Kayseri’deki sağlık muayeneleri ve seçmeli tedavilerinin Kapadokya seyahat paketleriyle kombine edilmesi Kayseri’nin hastanelerinin uluslararası forumlarda, kongrelerde, fuarlarda tanıtılması ve o ülkelerdeki sağlık hizmetleriyle ortaklıkların kurulması Türkiye’nin mevcut sağlık turizmi web sitelerine Kayseri’nin dahil edilmesi. Örneğin, healthtourism-tr.com, healthinturkey.org Yurtiçi Pazarlama Doktorları, tur operatörlerini, sigorta şirketlerini sağlık turizminin önemi ve buradaki rolleri konusunda bilgilendirmek ve Kayseri’deki sağlık turizmini geliştirmek için yönlendirmek Kulaktan Kulağa Pazarlama Sosyal paylaşım platformları ve forumlar gibi araçları kullanarak birebir görüşmeleri kolaylaştırmak Yabancı hastalara sağlık turizmi hakkında hızlı bilgi vermek, sağlık turizminin bilinirliğini artırmak ve bir marka oluşturmak için Kayseri Sağlık Turizm Portalı oluşturmak Altyapı Pazarlama

49 3. Aşama Genişleme 2. Aşama Düzenleme 1. Aşama Başlatma
5 Yıllık Eylem Planı 3. Aşama Genişleme 2. Aşama Düzenleme 1. Aşama Başlatma Uzmanlığın düşük olduğu alanlarda uzman doktorların işe alımı için yatırım yapılması Seçmeli tedaviler sunan tesislere yatırım yapılması Otellerin altyapısına yatırım yapılması Uluslararası yemeklere, eğlence ve alışveriş seçeneklerine yatırım yapılması Kulaktan kulağa bilginin kolaylaştırılması için pazarlama yapılması Tedavilerin rekabetçi maliyetlerde tutulması Yabancı hastalara özelleştirilmiş paketlerin sunulması Kayseri’de çok dilli bir ortamın oluşturulması Kayseri’nin hedef pazarlarla bağlantısını iyileştirmek için daha çok sayıda aktarmasız uçuşun yapılması Kayseri’deki Sağlık Turizmi Sektörünün Büyümesi Kayseri Sağlık Turizmi Konseyi’nin kurulması (KSTK) Kayseri’nin önde gelen hastaneleri için JCI akreditasyonu ve uluslararası üyeliklerin edinilmesi Verilen tavsiyelerle Kayseri’deki tıbbî tedavi alanların bilinirliğinin artırılması Birincil paydaşları eğitmek için iç pazarlama yapılması Kayseri sağlık turizm portalının oluşturulması 2012 – 2014 2014 – 2016

50 İçerik Tablosu Projenin Amaçları Yönetici Özeti Yaklaşım – Metodoloji
Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizminin Geliştirilmesi için Bulgular ve Eylem Planı Sağlık Turizmi Nedir? Sağlık Turizminde Küresel Tüketici Davranışları ve Pazar Eğilimleri Bulgular ve Kuram Öneriler Eylem Planı Kayseri Turizminin Tanıtımı için İletişim ve Pazarlama Stratejisi İnternet Portalı Soru - Cevap DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 50

51 Pazar Segmentasyonu S4 - Yurtiçi Pazar
S1 – Çok turist gönderen ülkeler Almanya, Rusya, İngiltere, İran, Bulgaristan Türkiye’ye giriş yapan turistlerin %50’si sağlık turizmi için pazar teşkil etmektedir Yeni Pazarlar Çok Yeni Olmayan Pazarlar Eski Pazarlar S2 –Yüksek maliyet ve bekleme süresi olan ülkeler İngiltere, Almanya Zamanında kaliteli hizmet aramaktadır Bu grup yüksek sayıda turist ve Türk işçilerle kesişmektedir S3 –Türklerin yoğun bulunduğu ülkelerden gelen Türkler Almanya, Bulgaristan, Fransa, Hollanda, İngiltere Düşük maliyetli paketleri aramaktadır Bu yüksek sayıda Türk işçisinden dolayı büyük bir gruptur S4 - Yurtiçi Pazar Sivas, Yozgat, Aksaray, Nevşehir Artan satın alma gücü söz konusudur Kayseri’ye, daha iyi bir hizmet almak için artan seyahat etme eğilimi vardır S5 – Komşu Ülkeler Ürdün, Azerbaycan, Suriye, Gürcistan Düşük maliyetli paketler aramaktadır Türkiye’ye daha iyi hizmet almak için artan seyahat etme eğilimi söz konusudur

52 Hedef Pazar Seçimi İlk etapta S2/P1 grubundan başlayarak sonradan S1/P2 seçmeli uzmanlaşma yaklaşımı için kademeli geçiş, S5/P1 grubuna 3 yılda geçmek söz konusudur S1 – Yüksek sayıda turist gönderen ülkeler S2 – Yüksek maliyet ve bekleme süresi olan ülkeler S3 – Dönen Türk işçisi olan Ülkeler S4 – Yurtiçi Pazar S5 – Komşu Ülkeler P1 –Gerekli Tıbbi Tedavi P2 – Seçmeli Tedavi Hedef Pazar Stratejileri Yeni Pazarlar Çok Yeni Olmayan Pazarlar Eski Pazarlar Kısa vadeli hedef pazar Orta vadeli hedef pazar Uzun vadeli hedef pazar Günümüzde 3 Yılda Kaynak : Marketing Management: A Framework for Marketing Management, Kotler Keller

53 Hedef Pazara İnternet Aracılığıyla Erişim
İnternet bilgiye erişmek için en hızlı ve kolay yoldur Hedef kitlemizde bulunan 5 ülke interneti en çok kullanan 20 ülkenin içindedir Almanya 65, Rusya 60, İngiltere 51 ,Fransa 45, İran 33 (milyon kişi) İnternete erişim oranı, nüfusun yüzdesi olarak: Almanya %79.1, Rusya %42.8 İngiltere %82.5 Fransa %68.9 İran %43.2 2010 yılında interneti en çok kullanan ülkeler ve erişim yüzdeleri Kaynak: Dünya İnternet İstatistikleri

54 Sağlık Turizmi Portalı - Giriş
Sağlık Portalı Nedir? Sağlık Turizmi Paydaşları için tek yerden hizmet noktası sağlamak temel amaçtır Hastalar tıbbî bilgiler edinebilir. Ayrıca tedaviler, uçuşlar, oteller, tur ve sigorta gibi lojistik hizmetler için rezervasyon yapabilir Hizmet sağlayıcılar (hastaneler, seyahat acenteleri, sigorta şirketleri) hizmetlerini bu portal aracılığıyla sunabilir İş İhtiyacı Yabancı hastalar, uçuşlar gibi lojistikler hizmetleri kapsayan tıbbî hizmetleri tercih etmektedir Dünya Ticaret Örgütü (WTO) verileri, turistlerin yarısından çoğunun internet üzerinden planlamasını yaptığını ve online olarak rezervasyonlarını gerçekleştirdiğini göstermektedir Tayland sağlık turizmi web sitesi ( Hindistan sağlık turizmi web sitesi ( DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 54

55 Mevcut Portallar – Bangkok (http://www.bumrungrad.com/)
Çok Dillilik Sıkça Sorulan Sorular Bölümü ve İletişim Akreditasyonlar, fiyatlandırma ve doktorlar hakkında bilgi Sigorta Şirketleri DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 55

56 Kayseri Sağlık Turizm Portalı – Yüksek Seviyede Gereksinimleri
Paket ve ürünler hakkında bilginin potansiyel müşterilere daha rahat erişim imkânı sağlamak Sağlık turizminin şimdiki durumu hakkında bilgi edinmek ve tutarlı istatistikler için veri toplamak Seyahat Acentesi Hastalar ve Yakınları Devlet Kurumu Kayseri Sağlık Turizmi Portalı Uluslararası alanda tıbbî tedaviler hakkında bilgiyi daha rahat edinmek ve bilgiye kolay erişmek Daha fazla yabancı hastayı kabul etmek ve sağlık turizminin bilinirliğini artırmak Müşterilere ek uluslararası tıbbî tedavi seçeneği sağlayarak daha iyi hizmet sunmak Sigorta Şirketi Hastane DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 56

57 Tur Operatörü İçin Örnek Portal Özellikleri
Paket ve ürünler hakkında bilginin potansiyel müşterilere daha rahat erişimini sağlamak Seyahat Operatörü Sunulan tur paketi Yeni veya özel tur paketini kaydetmek veya tanıtmak Hasta Araması Satın alma geçmişine bakarak potansiyel müşteri olabilecek hastaları aramak Teklif Oluşturma Hastalardan gelen taleplere teklif hazırlamak (kendi sistemlerini kullanabilirler) Talep Formu Hastalardan gelen soruları yanıtlamak DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 57

58 Hastalar Ve Yakınları İçin Örnek Portal Özellikleri
Uluslararası alanda tıbbî tedaviler hakkında bilgiyi daha kolay edinmek ve bilgiye erişmek Hastalar ve yakınları Çok Dilli İngilizce şart, diğer Avrupa dilleri de tercih edilebilir Sigorta Başvurusu Büyük sigorta şirketlerinin web sitelerine bağlantılar ve online başvuru Sıkça Sorulan Sorular (SSS) Dünya Göz Hastanesi’ni tercih ederek ne kadar para tasarruf edebilirim? Ödeme süreleri ne kadardır? Nasıl ödeme yapabilirim? Bakım kalitesini nasıl ölçebilirim? Çeviri ya da dil konusunda sorun yaşayacak mıyım? Otel ve Uçuş Rezervasyonu Büyük otellerin detaylarını, hizmetlerini ve fiyatlarını gösteren web sitelerine bağlantılar Hastane ve sunulan tedavi listesi Her hastanenin akreditasyonu ve uzmanlaşma alanları hakkında genel bilgiler Uzman doktor bilgileri – alanlarında tecrübeleri Tedavi fiyatları Şehir Bilgileri Taksi hizmetleri, toplu taşıma araçları, restoranlar, eğlence vs. Talep Formu Detaylı bilgi ve teklif talep etme Hastane Randevu Listesi Tedavi için geçmiş randevuları görme ve yeni randevu oluşturma Forum (Blog) Geçmişte tedavi gören hastaların yorum ve tecrübelerini paylaşmaları için alan DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 58

59 Sigorta Şirketi İçin Örnek Portal Özellikleri
Müşterilerine ek uluslararası tıbbî tedavi seçeneği sunarak daha iyi hizmet sunmak Sigorta paketleri sunulması Yeni ya da özel sigorta paketleri veya promosyonlarına kayıt İletişim Formu Hastalardan gelen soruları yanıtlama Online Kontrat Onayı Hastalardan gelen ve hastaların yaptığı kontratları onaylama Geri Ödeme İşlemi Hastane masrafları için geri ödeme işlemleri DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 59

60 Hastaneler İçin Örnek Portal Özellikleri
Daha fazla yabancı hastayı kabul etmek ve sağlık turizminin bilinirliğini artırmak Hastane Hasta Araması Hastaları isim, yaş veya cinsiyet olarak arama Randevu bilgileri Hastalardan gelen kontratı onaylama ve hastalarla iletişim Uzmanların yönetimi Doktorların ve tıbbi personelin vardiyalarını ayarlama İletişim Formu Hastalardan gelen soruları yanıtlama DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 60

61 Devlet Kurumları İçin Örnek Portal Özellikleri
Sağlık turizminin şimdiki durumu hakkında bilgi edinmek ve tutarlı istatistikler için veri toplamak Devlet Kurumu Veri toplama Kaç hasta Kayseri’de sağlık turizmiyle ilgilenmektedir? Geliri ne kadardır? Veri analizi Önceki yıla göre karşılaştırma Hasta ve hastaların tedavi sayıları DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 61

62 Kayseri Sağlık Turizmi Portalı – Aşamalı Yaklaşım
Kaynak alımı ve proje planlaması Tanım gereksinimleri Mimar tasarımı Özellik belirlenmesi ve prototip Sistem geliştirilmesi Sistem testi ve değerlendirilmesi Sistemin açılması ve bakımı I. Aşama - Basit Portal-: Basit Portal Oluşturulması Hastane, tur operatörü, sigorta şirketi internet siteleri bağlantıları Tedavi, otel ve uçuşlar için online rezervasyon * Küçük çaplı olarak başlayıp zamanla ek özellikler katmak en iyi uygulamadır * Proje süreci ihtiyaçlar doğrultusunda değişecektir A=Ay II. Aşama – Gelişmiş Portal-: İletişim özelliklerinin geliştirilmesi Hastaların hastane, tur operatörü ve sigorta şirketi değerlendirmeleri Sosyal paylaşım platformlarını kullanarak hastaların kendi aralarında iletişim kurmalarına olanak verilmesi Otomatik bilgi güncellemesi DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

63 Kayseri Sağlık Turizmi Portalı – Kaynaklar
İnternet portalı geliştirmek için aşağıdaki kaynaklara ihtiyaç vardır: Rolleri Sorumluluğu Proje Yöneticisi Projeyi başlatmak ve pIanlamak, planı uygulamak ve kapsamı, süreci, maliyeti ve kaliteyi kontrol etmek. İletişimi koordine etmek ve paydaşları yönetmek. Veri Toplayıcısı Portala dahil edilecek turizme ilişkin bilgileri toplamak, onaylamak ve organize etmek, ilişkili bütün taraflarda projenin bilinirliğini sağlamak, yorum ve güncellemeleri takip etmek. Mimar Portal sistemine dahil olan katmanları, birleşen arasındaki ara yüzlerin, veri transfer protokollerin ve veri depolama stratejilerinin, işlevsellikle ilişkisi olmayan performans, ölçeklendirilebilirlik ve sürdürülebilirlik gereksinimlerini dikkate alarak tasarımını yapmak. Programcı İşlev spesifikasyonlarını geliştirme, tasarım doğrultusunda özelliklerini geliştirmek, test etmek ve sunmak Web Tasarımcı İnternet sitesinin sayfalarının görsel tasarımını yapmak, kullanıcılar için kolayca kullanılabilir, erişebilir arayüzü oluşturmak IT (Bilişim Teknolojisi) Personeli Portalın açılmasından sonra bakımlarını yapmak, varsa sorunları düzeltmek ve verileri güncellemek. Sistem kontrollerini ve analizleri düzenli olarak yapmak DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

64 Özet Neden Sağlık Turizmi? Temel Öneriler Temel Bulgular
Kayseri Sağlık Turizmi Konseyi’nin oluşturulması (KSTK) JCI ve uluslararası akreditasyonların edinilmesi Kayseri’nin tıbbî tedavi alanlarının tanıtımının iyileştirilmesi Kayseri Sağlık Turizmi internet portalının oluşturulması Tedavi fiyatlarının rekabet edebilecek seviyede tutulması Uzmanlaşmış doktorların işe alınması için yatırım yapılması Kayseri’de çok dilli bir ortamın oluşturulması için yatırım yapılması Hedef bölgelere olan aktarmasız uçuşların sayısının artırılması Otellerin altyapısına, uluslararası mutfak sunan yerlere, eğlence ve alışveriş seçeneklerine yatırım yapılması Bütün araştırmalar 2015 yılı ve daha sonrasında sağlık sektöründe güçlü bir büyümeye işaret etmektedir Yaşlanan nüfusa sahip gelişmiş ülkelerden sağlık hizmetleri için artan bir talep söz konusudur Türkiye’ye tedavi için gelen turistlerin sayısı artmaktadır Kayseri, sağlık sektörüne ciddi yatırımlar yapmıştır Temel Bulgular Kayseri’de iyi finanse edilmiş hastaneler bulunmaktadır ancak sağlık turizm endüstrisini açıkça sahiplenen ve yöneten bir kurum ve stratejisi bulunmamaktadır Kayseri’nin bazı uzmanlık alanlarında avantajları bulunmaktadır (maliyet ve uzmanlaşmış doktorlar) ancak bazı uzmanlıklarda zayıf kalmaktadır Kayseri altyapı olarak zayıf kalmaktadır (oteller, aktarmasız uçuşlar, çok dilli çalışanlar vs.) ve bu nedenle yabancı hastalara verimli bir şekilde hizmet verememektedir. Kayseri’nin sağlık hizmetleri imkanları hedef bölgelerde bilinmemektedir, farkındalık yaratılmamıştır. 64 64 DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY

65 Teşekkürler IBM Kurumsal Hizmet Gücü Programı (CSC) Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Türkiye Digital Opportunity Trust (DOT) Orta Anadolu Kalkınma Ajansı (ORAN), Kayseri Kayseri Ticaret Odası Genel Sekreteri Kemal Tekden, Tekden Hastanesi Memduh Keskinkılıç, Alto Tour Acıbadem Hastanesi, Kayseri Muammer Sak, Argeus Turizm Modern Diş, Kayseri Maya Göz Hastanesi, Kayseri Sn. Mevlüt Bilici, Kayseri Valisi Saha asistanlarımıza ve tercümanlarımıza da özellikle teşekkür etmek isteriz

66 Teşekkürler! Gracias Obrigado Thank You Teşekkürler! Danke Grazie
Spanish Obrigado Hindi Brazilian Portuguese Russian Danke Korean German Grazie Thank You Traditional Chinese Italian Merci Arabic French Tamil Simplified Chinese Japanese DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY 66


"Kayseri ve Bölgesinde Sağlık Turizmi IBM Kurumsal Hizmet Gücü Türkiye 6. Ekibi 27 Nisan 2011 DRAFT - FOR DISCUSSION PURPOSES ONLY." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları