Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İş Sürekliliği Stratejileri & Felaket Planlaması Konferansı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İş Sürekliliği Stratejileri & Felaket Planlaması Konferansı"— Sunum transkripti:

1 İş Sürekliliği Stratejileri & Felaket Planlaması Konferansı
15 Ocak İstanbul Atilla Yıldıztekin Arkas Lojistik Genel Müdürü

2 Felaket planlaması yerine Kriz Yönetimi

3 Lojistiğin Önemi “ Gelecekte kurumların rekabeti ürettikleri ürünlerde veya tüketilen ülkelerde değil, kullandıkları tedarik zincirleri arasında olacaktır ” Professor Martin Christopher, Cranfield University, U.K.

4 Lojistik ? 21. Yüzyılın gelişecek 3 önemli iş kolundan biridir.
Bilgi Teknolojisi ( İletişim teknolojisi ) Mikro Biyoloji ( Gen teknolojisi ) Lojistik

5 Lojistik Nedir? Lojistik, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere, ham maddenin başlangıç noktasından, ürünün tüketildiği son noktaya kadar olan tedarik zinciri içindeki malzemelerin, servis hizmetlerinin ve bilgi akışının etkili ve verimli bir şekilde, her iki yöne doğru taşınmasının ve depolanmasının, planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesidir. CLM 2002

6 Taşıyıcı Üretici Paketleme Yan Sanayi Paketleme Taşıyıcı Taşıyıcı
Kabul Lojistik Firması BAX Global: BAX receive copy of P.O. P.O. Is entered into BAX MOMS system (Materials & Order Management System) BAX Call Centre proactively follow up each order to ensure compliance with on-dock requirements DA BFE Team & Airline are pre-alerted on shipment despatch status with; Shipping details, P.O. No., Vendor, Part No., Quantity and MSN (Manufacturers Serial No.) Hammadde Depolama Sevkiyat Kullanıcı Taşıyıcı

7 Kriz Yönetimi İş yapma süreçlerimizde oluşacak beklenmedik değişikliklerin meydana gelmesini önlemek, geciktirmek ve kaçınılmaz durumlarda etkisini azaltmak

8 Krizi Yaratan Faktörler
Değişime kapalı olmak Tutuculuk, gelişime direnç, dar çerçeve Hazırlık yapılmaması Tedbirsizlik, senaryo eksikliği Tecrübe eksikliği Tarihçe, danışman, eleman Altyapı eksikliği Dar olanaklar, destek eksikliği Ölçek sorunu Küçük olma, bölgesellik, tek tip iş yapmak Gelişme hızı Günümüz değişim çağı, zaman hızlı geçiyor

9 Kriz Çeşitleri Ekonomik krizler Ham madde ve ürün krizleri Enerji krizleri Çalışanlardan oluşan krizler Tabii afetler ve kazalar Haksız rekabet Politik krizler

10 Krizle başa çıkmanın ilk şartı krize hazırlıklı olmaktır
Krizle başa çıkmanın ilk şartı krize hazırlıklı olmaktır. Bu da krizin olmadığı dönemde alınacak tedbirlerle sağlanabilir. Şemsiyenizi yağmur yağmadan alın.

11 Ekonomik Krizler Kur değişimleri Faizlerde ki değişim
Açık Pozisyonlar, satış-maliyet fiyatlarının tespiti Faizlerde ki değişim Dış banka kredileri Yatırımlar banka yerine satıcı kredileri Alacakların yaratacağı krizler Vade farklarının takibi Borçların yaratacağı krizler Bütçeleme, planlama ve kontrol

12 Ham madde, ürün ve servis krizleri
Temin sorunu Farklı kaynaklar 60-40 Yeni kaynak arayışı Kalite sorunu Denetim Stoklama Stok krizleri Minimum stok Satıcı stokları-Müşteri stokları

13 Enerji yetersizliği Elektrik kesintileri Yakıt sıkıntısı Jeneratör
Farklı enerji hatları Yakıt sıkıntısı Depolama Farklı kaynaklar

14 Çalışanların yaratacağı krizler
Organizasyon değişimi Eğitim Kademeli geçiş Çalışanların yetkinlikleri Eleman kalitesi Eleman ayrılmaları Yedekleme ve kariyer planlama İletişim Eksikliği CC iletişim ve sorumluluk paylaşımı Grevler Outsourcing Satışın ayrılması Emekli işçilerle ilişkiler

15 Tabii afetler ve kazalar
Doğal Afetler Afet senaryoları İlk yardım ekipleri Sigortalama Periyodik kontrol İş kazaları Eğitim Sigorta Yedekleme ve çift görev Sistem çökmeleri, virüsler Firewall, Back-up Depolama

16 Rekabet Teknolojik değişim Bilgi kaçışı Haksız rekabet
Araştırma ve Geliştirme Eğitim Bilgi kaçışı Yetki limitleri Gizlilik sözleşmeleri Haksız rekabet Kalite, fiyat şikayeti Satın alma grupları Direkt satış Pazar daralması ve pay azalması Hazır reklam projeleri Hazır kampanyalar Karalamalar Medya ilişkileri Hukuk işleri

17 Politik krizler Dış politika krizleri Terör Ulusal savaşlar
Yakın takip Alternatif kanallardan satın alma Farklı ülkelere satış Terör Güvenlik güçleri ile ilişkiler Özel güvenlik Ulusal savaşlar Askeri amaçlı üretim veya hizmet Yerel Çatışmalar Farklı bölgelerde hizmet

18 Kriz geldi hoş geldi Gizli kriz aşaması
Stratejik açıklık, dedikodu Etkilerin hissedilmesi Kontrol altına alınabilen dönem Erken uyarı sistemi Yedeklerin kullanılması Göstergelerdeki düşüş Kontrol dışına çıkış Değişim planları sorumluluk alma veya kaçış Kriz önleme ekipleri ve planları, kurtarıcı arayışı Bekleme dönemi, mesih gelecek Verim düşüklüğü, gerileme Çöküş Suçlama Kaçış

19 Krizin Algılanması Çalışanlarda gerginliğin artması
Yorgunluk, tepki, gerili, güvensizlik,endişe, yalnızlık Kararlarda niteliğin bozulması Öncelikler,Organizasyon, irade eksikliği Merkezi yönetime dönüm Genelgeler, kurallar, ilanlar Otoriter eğilimler Yetki azaltılması, üst yönetim görünürlüğü Örgütsel çalışmanın artması Gruplar ve bölümler arası çatışmalar, gruplaşmalar Çevreye uyum özelliğinin azalması Dışarı kapanma, gizlilik Zaman sıkıntısı Kararların ertelenmesi, yapılacak işlerin birikmesi Stres Baskı ve bekleme

20 Krizin Algılanması Kriz sinyalini algılama Krize karşı durma
Reaktif, proaktif yönetim Krize karşı durma Önceden alınan tedbirler, olumlu tutum, yazılı planlar Krizi denetim altına alma Kriz kontrol ekipleri, etkilenme haritası Olumlu yönlerinin saptanması Uyum kazanılması, rekabet fırsatı, yöntem değişiklikleri Çözme yaklaşımı Kısa süreli planlar, süreç analizi, verim analizi, hedef ve vizyon Kriz sonrası yeniden yapılanma Organizasyon değişimi, rotasyon, ödüllendirme, lider geliştirme Değerlendirme ve öğrenme Senaryo yenilenmesi, başarı hikayesi

21 Kriz etkisini azaltmak
Kurumsal hedef ve amaçların tespiti Duyguları ve inançları ortaya çıkartmak İnisiyatif kullanımında esneklik Örgüt geliştirme ve zihinsel canlandırma Kriz yönetim ekiplerinin oluşturulması Ortak vizyon ve misyon paylaşımı Yetki verme ve görevlendirme Performans değerlendirmeleri Zaman yönetimi Halkla ilişkiler ve iletişim Liderlik

22 Krizin olumlu yönleri Kriz mutlaka bitecektir
Olumlu veya olumsuz, kurumlar veya çalışanlar için Her kriz tekrarı için tecrübe demektir İkinci sefer daha çabuk atlatılır, önlemler alınır Kriz sonrası yeniden yapılanma fırsatıdır Yeni süreçler, yeni çalışanlar, yeni kurallar, yeni ümitler Eleman performansları için ölçektir. Başarılı elemanlar, dayanıklılık, liderlik, kariyer planlama örneği Kurumun kaynaşmasını sağlar Savaş kazanılması Rekabette daha iyi bir noktadan başlatır Zarar gören rakipler, Pazar genişlemesi, kaynak artışı

23 Kurumlar kar ettikleri sürece yaşar Kar risk ile doğru orantılıdır.
Risk olmadan iş yapılamaz. Kriz riski iş yapmanın ayrılmaz bir parçasıdır Birlikte yaşamayı öğreniniz Atilla Yıldıztekin Arkas Lojistik Genel Müdürü


"İş Sürekliliği Stratejileri & Felaket Planlaması Konferansı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları