Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

e-ticarete davet İNTERNET ve EĞİTİM İnternet Yaşamdır! Mustafa Akgül

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "e-ticarete davet İNTERNET ve EĞİTİM İnternet Yaşamdır! Mustafa Akgül"— Sunum transkripti:

0 e-ticarete davet yarışa hazır mıyız?
Evolution From E-Business to Business as Usual — The Transformation yarışa hazır mıyız? e-ticarete davet Prof.Dr. Zeynel Cebeci Mersin,Adana KÜGEM, 10. İnternet Haftası Etkinlikleri 16 Nisan 2003, Tarsus, Mersin , Adana, K.Maraş Çukurova Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Adana Midsize Enterprise Summit 2001 Mika Yamamoto Krammer Entire contents © 2000 by Gartner Group, Inc. All rights reserved. Reproduction of this publication in any form without prior written permission is forbidden. The information contained herein has been obtained from sources believed to be reliable. Gartner Group disclaims all warranties as to the accuracy, completeness or adequacy of such information. Gartner Group shall have no liability for errors, omissions or inadequacies in the information contained herein or for interpretations thereof. The reader assumes sole responsibility for the selection of these materials to achieve its intended results. The opinions expressed herein are subject to change without notice. 56 Top Gallant Road P. O. Box 10212 Stamford, CT Copyright © 2000

1 e-ticarete davet İNTERNET ve EĞİTİM İnternet Yaşamdır! Mustafa Akgül
Yaşamda iki eşitleyici vardır: İNTERNET ve EĞİTİM John Chambers İnternet Yaşamdır! Mustafa Akgül Strategic Planning Assumption: E-business as a discrete set of management and technological activities will end in the 2006–2008 time frame (0.8 probability). sayısal uçurum e-ticaret nedir? m-ticaret nedir? e-iş nedir? e- olmak e-ticaret değerleri görevler ve roller gelecekte ne var? ne yapmalı? ne yapılmalı?

2 Yeni yüzyılda iki tür toplum olacaktır: ak ve kara toplumlar
sayısal uçurum bilişim açıklığı digital divide information gap Başta İnternet olmak üzere sayısal bilgi ve iletişim teknolojilerinin (CIT) hızla gelişmesi ve kullanımının yaygınlaşması nedeniyle (endüstrileşmiş ve daha az gelişmiş) toplumlar/ülkeler arasında oluşan sosyo-ekonomik boşluk, aralık veya açıklıktır. bilgi toplumu <> bilgi ekonomisi information society <> knowledge/information economy ISOCs <> KBE/IE

3 Sayısal Uçurum Bilgi toplumu olmak veya...
Finlandiya, norveç, isveç, abd, danimarka, fransa, ingiltere... Uçuruma düşmek Bunu kimse istemez! Source: ITU (internet host data: Network Wizards, Ripe 2000

4 Sayısal Uçurum İnternete Bağlı Bilgisayar Sayıları (hosts)
Information Society", a society in which low-cost information and ICT are in general use, İnternete Bağlı Bilgisayar Sayıları (hosts) Telefon, İnternet ve e.iş "Knowledge(-based) Society", to stress the fact that the most valuable asset is investment in intangible, human and social capital and that the key factors are knowledge and creativity Kaynak: ITU (internet host data: Network Wizards, Ripe 2000

5 Sayısal Uçurum Türkiye ve Türkçe 4/649 = (%0,007)
Diğerleriyle mavi bölge Dillere Göre İnternet Kullanıcıları Toplam: 649 milyon, Mart 2003

6 uçuruma düşecek miyiz? Türkiye Dünya Yüzde
İnt. Erişimi mi mi binde 7 İnt. Erişimi mi mi binde 8 Nüfus mi mi yüzde 1 Toplam milli gelir $ 431 mlr mlr yüzde 1 Kişi başına milli gelir$ 6400 Bir yıl içinde dünyada %38’lik bir artışa karşılık Türkiye’de %52’lik bir artış beklenmektedir, Türkiye Dünya Ekonomisinin %1’i iken İnternet’te %0,007 ‘lik varlığa sahip, yaklaşık kat bilgi ekonomisi farkı var ve oluşacak demektir. Ümitler Sabit telefon sayısı :19.5 mi (1999)... Cep telefonu sayısı :12.1 mi (1999)... Genç nüfus oranı

7 uçuruma düşecek miyiz? Bin kişiye düşen cep telefonu sayısında Türkiye, 229 ile, 236 adetlik AB ortalamasına yakın durumda bulunuyor. Türkiye bu rakam ile 410 olan AB ortalamasına yaklaşmış durumda. Bu arada, aday ülkelerden Çek Cumhuriyeti ve Slovenya'da cep telefonu sayısı AB ortamasının üstünde. Türkiye, yüz kişiye düşen bilgisayar sayısı açısından da, adaylar arasında Bulgaristan ve Romanya'dan sonra en yetersiz durumda bulunan 3. ülke olarak belirlendi. Bilgisayar sayısı açısından aday ülkelerde sadece Slovenya'nın, AB ortalamasının üstünde olduğu belirtiliyor. Özgür Politika, Haziran 2002

8 türkiye nerede? uçurumun kenarında
İyi yerde değiliz!!! İnterneti, e-ticareti, e-işletmeyi, e-eğitimi ve e-devleti ihmal etmeye devam ettikçe daha iyi yerde olamayacak. Çünkü soruna e-ticaret için bakarsak rekabetin yolu: Her dakika, her yerde Az maliyetle Hızlı Etkin Sürdürülebilir Gelişen şekilde müşteriye ulaşmaktan geçiyor!

9 e-ticaret nedir? e-iş nedir?
Electronic Commerce = e-commerce = ec Elektronik Ticaret = e-ticaret = et Electronic Business = e-business = eb Elektronik İş = e-iş = ei Çok geniş bir terimdir. Uluslar arası genel kabul görmüş tam bir tanımı yoktur. En basit şekliyle işletmeler/kurumların ticari işlemlerini tamamen veya kısmen elektronik araçlarla gerçekleştirilmesidir. veya Temel olarak elektronik sistemler, özelde Internet veya daha yaygın olarak Web üzerinde mal ve hizmet alım-satımıdır.

10 e-ticaret nedir? İşletmece yürütülen işler ve bilgi akışının sağlanmasında elektronik araçlar ve iletişim teknolojilerinin kullanımıdır. Tasarımdan alış, satış ve ulaştırmaya işletmelerce yürütülen işlerin tüm safhalarını hızlandırmak, basitleştirmek, kolaylaştırmak için elektronik araçlar ve ağ kullanımıdır. Elektronik ağlar vasıtasıyla destek zincirinin herhangi bir aşamasında, organizasyon içinde olsun veya olmasın, işletmeler arasında, işletmeler ve müşteriler arasında veya kamu ve özel sektörler arasında ödemeli veya ödemesiz gerçekleştirilen ticari işlemlerdir. Mal, hizmet veya bilginin sayısal araçlarla transferini kapsayan herhangi bir işlem veya bu işlemleri yapabilmeyi sağlayan sayısal fonksiyonlardır. WTO’ya göre, elektronik ağlar vasıtasıyla mal ve hizmet üretimi, tanıtımı, alış ve satışı gibi işlemlerdir.

11 e-ticaret x t-ticaret Temel stratejiler teknoloji esaslıdır.
Gerçek-zamanlı rekabet söz konusudur. İşletme daima açıktır. Teknoloji tabanlı müşteri arayüzü vardır. Müşteriye özel yönlendirme ve denetim vardır. Tüketici davranışları şeffaf ve izlenebilirdir. Ağ ekonomisine dayanır. Geleneksel olmayan ölçme yöntemleri kullanılır.

12 e-ticaret biçimleri B2B işletme business işletme business
networks intranet extranet internet B2G B2A B2C G2B devlet government müşteri customer EDI EFT EPS CALS...EC C2G P2G G2C G2P C2C P2P İşletmeden İşletmeye Business-to-Business B2B İşletmeden Müşteriye Business-to-Costumer B2C Devletten İşletmeye Government-to-Business G2B Müşteriden Müşteriye Customer-to-Customer C2C Kişiden Kişiye People-to-People P2P Devletten Müşteriye Government-to-Customer G2C Devletten Halka Goverment-to-Citizen G2C Devletten Devlete Government-to-Government G2G

13 Tüketici Müşteri Halk Vatandaş Tüketici Müşteri Halk Vatandaş
ilişkiler ve örnekler Satıcı Tüketici Müşteri Halk Vatandaş Şirket Devlet Çalışanlar B2E Şirket B2B C2B G2B b2b.migros.com.tr Alıcı Tüketici Müşteri Halk Vatandaş B2C C2C G2C B2G C2G G2G Devlet C2B2C - B2B2C- B2M ??? Horoz Nakliyat Nerede? Bankalar Nerede? PayPal?

14 B2C Doğrudan müşteriyle ilişki kurulan bir e-ticaret şeklidir.
Kitap satışı amazon.com arkadas.com.tr Otomobil satışı automall.com Uçak/tren bileti ayırma ve alma ryanair.com ... Genellikle perakende ticaret için geçerlidir. İnternet’le büyük gelişme göstermiştir. 65 Milyar Dolar (2001) 600 Milyar Dolar (2005) Yeni B2C uygulamaları (C2B mi?) Mağaza portalları Cybermalls Fiyat karşılaştırma Pricegrabber pricewatch Japonya e-dükkan sayısı

15 B2C Avantajları Dezavantajları
Müşterilere daha iyi hizmet (yer ve zaman bağımsız) Müşteri sayısında artış Daha geniş seçenekler ve daha ucuz fiyat Dünya çapında pazarlama ve satış Kesintisiz 24/7 hizmet ve satış Dezavantajları Düşük dönüş (alış) oranları ABD’de yaklaşık %2 Yüksek risk (Siberfobi : Cyberphobia) İflaslar nedeniyle oluşan irrasyonel korku e-shopping...e-store e-tailing e-auctioning e-banking e-trading e-entertaining e-learning e-realtor e-gambling e-directory e-news e-zine e-adversiting e-logistics

16 B2B Şirketler arası finansal ve ticari işlemler ve aktivitelerin ağ üzerinden yürütülmesidir. Bazı uygulama örnekleri E-edinimler (e-procurement) E-pazaryeri (e-marketplace) İş hacmi B2C’den çok yüksektir. 700 milyar dolar (2001) 4 trilyon dolar (2005)

17 B2B E-edinimler (e-procurement)
Mal ve hizmet üretimi için gereksinim duyulan mal ve hizmetleri satın alma, tedarik etme işlemidir. Değerlendirme Satınalma Emri Taşıma Araştırma Görüşme Faturalama Ödeme Malı al Taşıma belgelerini stok sistemine gir Faturayı onayla ve doğrula Faturayı yeniden gönder Çek kes Doğru faturayı ofis sistemine gir Kataloglar Internet Satış temsilcileri Broşürler Telefon Faks Araştırma Kredi Geçmişi Rakipleri Kontrol Telefon Araştırması Fiyat Kredi Kalite Zamanlama Sipariş emri (PO) Siparişi başlat Sisteme gir PO’yu postala PO’yu Al Finansal Sist.e gir Üretim sistemine gir Fatura gönder Siparişi Karşıla Internet Görüşme yap Stok sistemine gir Taşıyıcı izleme sistemine gir Malı taşı Malı ulaştır İzleme sistemine gir

18 e-pazaryeri: Covisint LLC
En büyük B2B e-pazaryeri Daimler Chysler, General Motors, Ford, Nissan, Renault, Peugeot , 1999 Çelik, cam, plastik parçalar, elektronik vb otomotiv sektöründe kullanılan ham madde alım-satımı yapılmaktadır. 2001’de 1700 tedarikçi $129 milyar iş hacmi $37.6 milyar mezat hacmi Ford, 2001’de 70 milyon dolar edinim tasarrufu sağladı.

19 B2B Avantajlar Şirketler arasındaki işlerin daha kolay, hızlı ve az maliyetle gerçekleştirilmesini sağlar. Maliyet ve fiyatlarda ciddi düşüş sağlar. Yanlışların azaltılmasını sağlar. Dezavantajlar Çoğu kez eski sistemle entegrasyonu gerektirir. B2E Ticari olmayan bir sistem olup işletme çalışanlarının sistem kaynaklarına ve belgelere erişimi ve karşılıklı iletişim kurmaları ve birlikte çalışma süreçlerini sağlayan bir e-iş uygulama biçimidir. Genellikle intranet şeklinde çalışırlar.

20 C2C Müşteriler veya kişilerin çoğu kez bir aracı platform kullanarak görüşmesi ve ticaret yapmasıdır. Örnekler Ebay Autotrader.com Otoilan.com Arabam.com 5 milyar dolar iş hacmi (2001) P2P ? İnternet kullanıcılarının dosyaları ve bilgisayar kaynaklarını paylaşmasıdır. Napster Kazaa

21 C2C Avantajlar Dezavantajları
Müşterilerin kendi aralarında doğrudan ilişki kurmasını sağlar. Kişilere mal ve himzetlerini satmak için yeni bir iş yapma şekli sağlar. Dezavantajları Kazancın az oluşu

22 B2G İşletmeler ve kamu yönetimi (devlet) arasındaki tüm işlemlerin elektronik yoldan yapılmasıdır. Genellikle ABD’de yaygındır.

23 CocaCola’dan Otomata B2M B2M (Business to Machines)
Yeni gelişen bir e-ticaret şeklidir. Şirket İnternet aracılığıyla uzaktaki makinelerle iletişim kurabildiğinden bilgi alıp iş süreçlerini otomasyona geçirir. Örneğin, Coca Cola otomatlarını doldurmakla görevli olan bir şirket düşünün. Otomat makineleri şirkete bilgi geçer, şirket en yakındaki kamyonu otomata gönderir. Sipariş ve dağıtım bilgileri otomatik olarak SCM’de işlenir. Coca Cola otomatlarının durumunu, satış miktarlarını, teknik ayrıntılarını uzaktan izler. B2M

24 e-ticaret araçları telefon, faks, televizyon
elektronik ödeme sistemleri electronic payment systems (EPS) elektronik fon transferi…1970 electronic fund transfer (EFT) elektronik veri değişimi…1980 electronic data interchange (EDI) elektronik araçlar uzun zamandan veri kullanılmaktadır ve bu nedenle e-ticaret yeni bir şey değildir. Ancak... Telefonda sipariş almak elektronik ticaretin en basit şekillerinden biridir. İnternet’te yapılan ticaret de bir e-ticarettir, ancak işletmeler arasında teknoloji, tümleşik uygulamalar ve işletme süreçlerinde ileri düzey iletişim ve bilişim teknolojilerine dayanan bir e-ticaret şeklidir. E-Ticaret İNTERNET’in yaygınlaşmasıyla popüler oldu. Çünkü internet ile: ticari işlemlerin tümü etkileşimli olarak yapılabilir, zaman ve yer sınırlaması yoktur, göreceli olarak ucuz ve kaliteli içerik sağlanabilir, dolayısıyla e-ticaretin en baskın kolu olarak: i-ticaret (internet commerce) m-ticaret (mobile commerce) ortaya çıkmaktadır.

25 İŞLETME İŞ HAREKETLERİ
e-ticaretin gelişimi İŞLETME İŞ HAREKETLERİ internet e-pazaryeri veri 1980 metin faks teknoloji ses telefon fiziksel posta zaman tedarikçiler müşteriler İŞLETME

26 m-ticaret, me-ticaret, cepten ticaret
Cep telefonları Ses, resim veya SMS kanalı Mikro tarayıcılar, WAP tarayıcı Uygulama istemcisi, Java veya PDA O/S Akıllı kart uygulamaları & verilerin host edilmesi Başka bir cihazla veri bağlantısı - Bluetooth Kimlik ve konum bilgisi Gelecek Kuşak Özellikleri Ses tanıma, parmak izi tanıma, 2. Kart slotu, mikroşarz, yüksek hızda veri ağları... Me-business (Mobil e-iş) Ağ sağlayıcısından katma değer yaratıcı hizmetler Microcharging Kişisel finans uygulaması e-bilet & e-jeton Bilgi, haber... Konuma bağlı bilgi ve hizmetler E-ticaret Jenerik terminaller (Ör. saha hizmetleri için)

27 e.işletme S.Alma/Tedarik
e-iş nedir? e-business (electronic business) Gelir/kar yaratmak ve ağ ekonomisinin sunmuş olduğu fırsatlardan en yüksek düzeyde yararlanmak için işletme içi ve işletme dışı ilişkiler ve işlemlerin elektronik sistemler ve özellikle internet tabanlı yapıldığı bir iş biçimidir. e.işletme S.Alma/Tedarik Satış/Pazarlama Finans/Muhasebe Üretim Ulaştırma/Dağıtım İnsan Kaynakları IT üretim taşeronlar tedarikçiler lojistik firması B2C B2B Intranet Internet Extranet müşteri B2B İşletme birimleri arasında (intranet) Mevcut iş ilişkilerinin sürdürülmesi (extranet) Yeni iş ilişkileri (internet) B2C Yeni ilişkiler (internet) Arka Uç Ön Uç Tedarikçiler, lojistik şirketleri ve diğer işletmeler Müşteriler.... O halde e-ticaret e-iş’in bir parçası, bir alt kümesidir.

28 e-dönüşüm aşamaları 1996 1998 2000 2003 Dönüşüm Aşaması
Strategic Planning Assumption: By 2002, approximately 8 percent of MSEs will have made all the necessary organizational, operational and technology adjustments to qualify as true e-businesses (0.7 probability). Dönüşüm Aşaması Uçtan uca işlemlerin optimizasyonu İş yapma Aşaması E-ticaret Etkileşim Aşaması Arama (iş aklı) İletişim Varlık Aşaması Broşür Erişim Yok $5,000 - $50,000 $150,000 -$500,000 $1 Milyon - $3 Milyon $3 Milyon - $15 Milyon E-Ticaret E-İş The rules have changed, and so have strategies to ensure profitability in the future. There is no detailed map to lead MSEs out of this fast-paced, crazy era. In the last decade, we saw the proliferation of Web sites and the adolescence of e-commerce. Emphasis is now shifting to broader e-business. Speedy, directionally correct actions provide bottom-line benefits, but only temporary competitive advantage(s). The question is no longer if; the questions are when and how. MSEs have the option to lead, catch up or exit. Current technology solutions enable MSEs to jump immediately into conducting transactions with customers. Once thought of as a stepwise set of phases, MSEs have the option to leap ahead and gain some ground, provided they have a clear, strategic direction and effective leadership. Action Item: MSEs must begin to think in a nonlinear fashion with respect to e-business strategy and organizational structures. MSEs must make rapid but balanced decisions based on a well-defined e-business strategy, which will evolve as business models mature and as the new economy presents new opportunities.

29 e-ticaret & e-iş e-iş e-ticaret CRM SCM ERP HRM e-işletme dönüşüm
[EB = EC + BI + CRM + SCM + ERP + HRM +…] Burada, EC = e-commerce BI = business intelligence CRM = customer relationship management SCM = supply chain management ERP = enterprise resource planning HRM = human resource management e-ticaret CRM SCM ERP HRM e-işletme e-iş dönüşüm ortak kaynak kullanımı To some, e-commerce and e-business are synonymous. To others, buying and selling over the Web is all that e-business is about. MSEs that believe the latter maintain a myopic perspective of market opportunities. Gartner defines e-commerce and e-business as follows: E-commerce: Buying and selling over a computer-mediated network E-business: Any business process performed via a computer-mediated network E-commerce is therefore a subset of e-business and not something that MSEs can ignore. Enabling static Web sites, communities and transactions over the Web is considered to be the cost of doing business these days. MSEs must look beyond this horizon. The pressure on MSEs to transform their enterprises is further amplified by larger enterprises transforming their value chains, forcing companies up and down the chain to follow suit or risk being substituted. Action Item: With increasing pressure to deliver results and all efficiencies squeezed out of existing systems, MSEs must investigate new strategic endeavors enabled by e-business. This includes evaluating both sell-side and buy-side opportunities — in addition to extending the enterprise view through the entire value chain — and exploring entirely new business models, products and services. yeni ürünler ve hizmetler yeni iş modelleri birlikte çalışma

30 e-iş bileşenleri İçerik ... Content Bağlantı ... Connectivity
Donanım Hardware Yazılım Software Güç Power Güvenli Ortam Secure environment Profesyonel Veri Merkezleri ... Professional Data Centers Eşleşme Noktaları Peering Points Ortaklıklar Partnerships

31 e-ticaret’te kime danışılmalı?
Üç katmanlı yapı Grafiğe bakınız. Dilimler arasında fark var mı? ... e-ticaretle her disiplin bir derece ilgilidir. Hepsi aynı derecede önemlidir. E-Ticaret sadece teknoloji dayalı bir iş değildir. Örneğin ben, E-Ticaret’e yazılım ve sistem mimarisi bakımından bakabiliyorum. Çünkü bir işletmeci veya ekonomist veya sosyolog değilim.

32 e-ticaret uygulamalarının mimarisi
Üç katmanlı yapı en ideal yapıdır. Üç katmanlı yapı E-Ticaret Platformu ERP Sunum Katmanı İş Mantığı Katmanı Veri & Eski Sistemler Eski Sistemler İşlemler Güvenlik Oturum Kaynak Havuzlama Yük Dengeleme Veritabanı Yatay Servisler Uygulama Sunucusu İstemci Katmanı Sunucu Katmanı Veri Katmanı

33 e-ticaret uygulamalarında ilkeler
Güvenlik Kolay ve güvenli erişim esastır. Müşteri parasının kaybolmayacağı veya çalınmayacağından emin olmalıdır. Esneklik Hızlı ve kolay dönüştürülebilme önemlidir. Yapısal değişimlere açık Ölçeklenebilirlik Çok sayıda müşteriye performanstan ödün vermeden hizmet. Süreklilik Kesintisiz hizmet önemlidir. Entegrasyon Eski ve mevcut sistemlerle entegre çalışabilmelidir. Arayüzler Kişiselleştirilebilir, çarpıcı, kolay kullanılabilir olmalıdır. Web, Wap, TV, PDA destekleri olması çok kanallı olması avantajdır. Pazarlama Zamanında, doğru pazarlama teknikleri elbette önemlidir.

34 Imperative e- beklentiler eğrisi E-business will go through the hype cycle into the trough of disillusionment, finally to emerge as optimised e-business, then to “just” business. Organizations must recognize what is hype and what is real to ensure that they focus on adding real value and do not just “follow everyone” through the hype cycle. Görünebilirlik 2006–2008 E-iş uçları “e” en iyi durumda Avustralya Halka arz Dot.Com hisseleri Düşüşte 1999 Yatırımcı hayal kırıklığı U.S. Yılbaşı 1998 Yapısal düşüşler U.S. Halka arz Dot.Com Sarsıntısı etkin e-iş 1997/8 optimize Açıklanan Dot-Com E-Başarı- sızlıklar “Gerçek” E-iş başlıyor e-iş başlangıç Internet WWW İşletme düş kırıklığı teknolojik Şişirilmiş Düş Kırıklığı Aydınlanma Karlılık tetikleme Beklentiler Tepesi Çukuru çizgisi Platosu Key Issue: What are the winning e-business models, and which are doomed to fail? The GartnerGroup “Hype Cycle” has been applied to demonstrate that e-business will at some point in time become normal business; that is, when every business has integrated digital technology and the Internet into its operations, then e-business will cease to be an identifiable and separate activity. By then, all businesses will, by definition, be e-businesses. Before this stage is reached there will be many instances where the promise of going “e” has resulted in unfavourable business outcomes, either because of misapplication or because expectations have been set to high. However, despite such setbacks, the fact will remain that e-business is not going to go away and that organizations that survive through the “e” discontinuity will be the enterprises that remain in business.

35 Küresel Eğilimler ve Tespitler
İşletmelerin e-işletme olması ve e-iş ve e-ticaret yapması için büyük bir baskı oluşmaktadır. Satış ve pazarlama için hedef ülkelerin iş yapma şekli olan e-ortamları tanıma ve bu şekilde çalışma zorunluluğu oluşmaktadır. Eğilimlerin bilinmesi, iş aklı (business intelligence) çok önemli bir düzeydedir. ABD, B2B e-ticarette baş aktördür ve bunu Avrupa ve Japonya izlemektedir. ABD pazarı 2002’den sonra doyuma ulaşacaktır. Global büyüme Batı Avrupa ve Asya’nın gelişmiş kesimlerinde devam edecektir. Asya’da, Japonya yüksek düzeyde eğitimli ağ kullanıcıları nedeniyle lider olacaktır.

36 e-ticaret ve e-iş için sorunlar
Kültürel Sorunlar İsteksizlik ve güven eksikliği Dil engeli Politikalar ve Yasal Sorunlar Kişisellik ve verinin korunmasında sorunlar Vergilendirmede sorunlar Devlet desteğinin eksikliği Altyapı Yetersizlikleri Altyapının yetersizliği Ödeme yöntemlerinin belirsizliği Sipariş memnuniyeti ile ilgili sorunlar Pazar Tanımları ve istatistik bilgi Ev pazarının hacmi Yerel satış teknikleri Venture capital’in varlığı ve yeterliliği

37 abd e-ticareti

38 abd perakende e-ticareti

39 .jp’de en çok gidenler

40 .tr için stratejiler Teknolojik Altyapı Teknoloji Üretimi
Kurumsal Ulusal Uluslarüstü Teknolojik Altyapı Teknoloji Üretimi Teknoloji Kullanımı Eğitim ve yaygınlaştırma Yerelleştirme -Küreselleştirme Yasal Düzenlemeler Dönüşüm çalışmaları Toplumsal Bilinç Oluşturma Uluslar arası ilişkiler ve anlaşmalar

41 ya e-devlet başa... altyapı geliştirme ücretlendirme politikaları
Ulusal internet omurgası geliştirilmelidir (FO STM omurgalar) Uluslar arası omurga çıkışları geliştirilmelidir. Bant genişliğini arttıracak uygulamalara geçilmelidir (PSTN, ISDN, XDSL, Cable TV...) İnternet’e erişim ve kullanım için kiosklar, atm’ler, internet erişim merkezleri kurulmalıdır. İnternet erişimleri ücretsiz veya çok ucuz olmalıdır. İnternet erişim cihazları üretimi sağlanmalı Her yer ve ortamda İnternet uygulamaları yapılmalıdır (TV, telefon, otomobil, buzdolabı, mikrodalgalar, özel işlevli cihazlar, akıllı evler) altyapı geliştirme ücretlendirme politikaları eğitim ve farkındalık yaratma özendirme ve önderlik etme yasal düzenlemeleri gerçekleştirme e-devlet uygulamalarına geçme e-hizmet (kimlik tanıma vb) verme teknoloji üretimine geçme

42 .ja mucizesinden görüntüler
İnternet kioskları sabit erişim noktaları gezici erişim noktaları Akıllı evler

43 e-işletme olmak varmış!
İşletmelerin e-işe geçmeleri için yalnızca 2-3 yılı var. Önümüzdeki 2-3 yılda e-iş talepleri hızla artacak ve b2b ticaretin neredeyse tamamı e-ticaret şeklinde olacaktır! Gelecek 2-3 yıl içinde kullanıcı güdümlü bir e-ticaret beklenmektedir. Birçok işletme müşterileri kadar hızlı olamayacaktır. Mevcut etkili alanları dışında çalışmaya hazır olmalı, Tüm destek zincirleriyle birlikte yeni ilişkiler kurmalı, Kültürel değişim sürmektedir. İş süreçlerinin gözden geçirilmesi Üreticiler, destek zinciri ortakları ve dağıtıcılar ile ilişkileri gözden geçirmek Teknik yeterliliğin geliştirilmesi Uygulamaların tümleştirmesi, birleştirilmesi Müşterilerin eğitimi (Siz eğitmezseniz başkaları eğitecektir. Tüm bu işleri doğru şekilde yapmak uzun bir zaman alabilir. Şimdi başlasanız bile zamana ihtiyacımız var! Ama bir yerlerden başlamalı!!!!

44 kobiler ve e-kobiler Elektronik Ticaret KOBİ'ler için, yeni pazarlara erişmek, ve rakipleriyle rekabet etmek konusunda çok önemli imkanlar sunmaktadır. Üretim yapan işletmeler, ürünlerini pazarlamada e-dükkan kullanımıyla, pazarlama ve reklam masraflarını neredeyse sıfırlayarak çok geniş pazarlara (dünyanın her yerinde) erişmektedirler. Ancak, KOBİ'lerin üretime dönük doğaları, internet teknolojilerine yatırım yapmalarını ve kaynak ayırmalarını zorlaştırmaktadır. KOBİ'lerin e-ticaret imkanlarından yararlanma oranları özellikle Finlandiya, İtalya, İngiltere, İsveç gibi ülkelerde çok yüksek boyutlardayken ülkemizde web ve ilgili teknolojileri kullanarak ürettiklerini satan KOBİ örnekleri (2000 yılı başlarında) çok azdır. Bu kuruluşların, sanal dükkan açmalarını kolaylaştıracak ve KOBİ'leri mevcut e-ticaret imkanları konusunda yönlendirecek daha fazla sayıda mekanizmalara ihtiyaç vardır.

45 kobiler ve e-kobiler Elektronik ticaret, özellikle KOBİ'ler için çok uygun bir ticaret şeklidir. Elektronik ticaret, ürün seçeneklerinin artmasını, ürünlerin kalitesinin yükselmesini ve daha hızlı bir şekilde ödenerek teslim alınmasını sağlamaktadır. Potansiyel tüketicilerin dünyanın her yanında pazara arz edilen ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına ve yeni üreticilerin dünya pazarlarına girmelerine imkan vermektedir. Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesi üreticiler arasında rekabetin artmasına ve tüm ticari işlemlerin maliyetinin düşmesine neden olmaktadır. Elektronik ticaret, üretici ve tüketicileri, özellikle KOBİ'leri geleneksel ticaret engelleri olan pazara uzaklık, bilgi eksikliği ve talebe uygun üretim yapılamayışı gibi dezavantajlardan kurtarabildiği ölçüde yararlı olacaktır. Ancak, elektronik ticaret ülkelerin tüm ticari sorunlarını (örneğin ulusal tedarik zincirindeki halkaları) çözemez. Elektronik ticaret konusunda yeterli bilgi ve deneyime sahip olmayan ülkeler ilk aşamada interneti sadece reklam veya pazar araştırması amacıyla kullanabilirler.

46 şimdi ne düşünüyorsunuz?
Dünya kim? Ben kim? Ben Mersin’de çalışan bir manifaturacıyım! Benim bu işlerle uğraşacak zamanım yok! Benim bu işi yapacak param yok! E-Ticaret yaptığımda ne olacak ki? Bir şey değişmez! Bana bir şey olmaz. Gün ola, harman ola! YARIŞMAK SİZE GÖRE DEĞİL! DEVLETİ/DEVLETE ŞİKAYET EDİN! KIZIN, BAĞIRIN, ÇAĞIRIN. PARTİ DEĞİŞTİRİN. IMF YARDIMINI HAYAL EDİN!

47 ne düşünüyorsunuz? Ben bu işi yaparım. Çok ta para varmış. Fıstık mağazamın 1 Milyar müşterisi mi olacak? Japonya’ya pul biber, zeytinyağı satmak çok kolay olabilir. Amerika’da bir şirkete çevirmenlik yapabilir miyim? KOSGEB’e danışsam mı? YARIŞMAK TAM SİZE GÖRE! ÜLKEYİ SİZ KALKINDIRIRSINIZ! KAZANIRSINIZ, MUTLU OLURSUNUZ. AKILCI POLİTİKALARI DESTEKLERSİNİZ. IMF’E BORÇ VERİRSİNİZ!

48 kobinet

49 e-ticaret.gov.tr

50 edukkan.cukurova.edu.tr

51 cybermalls

52 pricewatch

53 pricegrabber

54 meşhur amazon

55 hepsiburada.com

56 arabam.com

57 ebay 1

58 e-denizbank.com.tr

59 eticaret.garanti.com.tr

60 turkfreezone

61 worldbidturkey

62 b2b.migros.com.tr

63 pencer-e.com

64 irs.gov

65 gelirler.gov.tr

66 govcommerce.net

67 aracılar ! hala var mı?

68 Çözüm Sağlayıcılar

69 Çözüm Sağlayıcılar


"e-ticarete davet İNTERNET ve EĞİTİM İnternet Yaşamdır! Mustafa Akgül" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları