Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÖZEL İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Verimli/siz Ders Çalışmak ÖZEL İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Rehberlik Servisi Rehber Öğr. Şaban YILMAZ / Ekim 2006
2
Seminerde neler var ? Hedef belirleme Öğrenmenin doğası
Verimli çalışma Program hazırlama Zamanlama Doğru bakış açısı
3
Başarının ilk basamağı
Antrenör biz, koşucu siz
4
Belirlenen hedefler planlı Verimli Çalışma Nedir ?
doğrultusunda zamanı planlı kullanabilme gücüdür.
5
“Sis olmasaydı kıyıya ulaşırdım”
Amerikalı yüzücü: “Sis olmasaydı kıyıya ulaşırdım”
6
Etkili bir çalışma programı için;
1- Zihnin düzenlenmesi 2- Çalışma ortamının düzenlenmesi 3- Günlük hayatın düzenlenmesi
7
Nasıl sağlanır ? Hedefinizle ve şimdiki düzeyiniz arasındaki mesâfeyi gerçekçi biçimde saptayın Verimliliği azaltan temel problemleri belirlemelisiniz, Çalışmalarınızda verimliliği artırıcı stratejileri öğrenmelisiniz, Çalışmalarınızı programlı biçimde yürütmelisiniz.
8
Akıllı Gözlemcinin Hesabı
Kaybedene bak Kazanana bak = Hamleni yap
9
Ve 2 soru sor kendine Ne yapmaktayım ?
Bu yaptıklarımla nereye varırım ?
10
Yel değirmeninin hikayesi
Başarının sırrı Sürekliliktir
11
ÖSS basamaklarını birer birer tırmanın
12
gelen biyokimyasal bir olay.
Öğrenme nedir? Beyinde meydana gelen biyokimyasal bir olay. Uyanıklık Motivasyon (istek) Dikkat Aktif katılım Geri bildirim
13
Öğrenmede en etkili yöntem
Çalışmak Tekrar etmek Öğrenilenleri sınamak Dinlenmektir
14
mâl edebiliyor musunuz?
Bilgileri kendinize mâl edebiliyor musunuz? Aldığınız bilgileri kendiniz için anlamlı hâle getirmek ve böylece öğrendiğini kullanma gücünü geliştirmektir. Çünkü ancak bu yolla, bilginin uzun bir süre korunması ve de doğru ve hızlı kullanılması sağlanabilir.
15
Ders çalışmak niye zor gelir ? Çünkü hayatın eğlenceli
tarafıyla hep çatışır.
16
O halde çalışmak için bir şeyler çıkarmak gerekiyor.
Gün tek ve 24 saat O halde çalışmak için bir şeyler çıkarmak gerekiyor.
17
Yutar çünkü ders çalışmayla
Bir uzaylı gelse ders çalışmayı eğlenceli bir şey olarak yutar mı ? Uzaylı amca Yutar çünkü ders çalışmayla ilgili ön yargıları yoktur.
18
Alışkanlık: Otomatikleşen davranış biçimi. Özelliği:
Hayatın eğlenceli tarafı: Arkadaş,müzik ve telefon Özelliği: İradenin üzerindeki etkisi en az davranışlar.
19
Siz kavanozdaki pire değilsiniz
20
Sende 1 yıl yaşayabilirsin.
Yeni ve daha değerli şeylere, yol açmak için Hayatınızdaki küçük ve önemsiz şeylerden, vazgeçin Binlerce yıl insanlar cepsiz ve chatsız yaşadı Sende 1 yıl yaşayabilirsin.
21
Başarının gerçek ölçüsü
Nelere sahip olduğun değil Nelerden vazgeçebildiğindir
22
Sınavdan önce çok mu TV seyrediyorsun
Eğer öyleyse sınavdan sonra seyredeceğin tek şey TRT 4’ deki AÖF programları olacak.
23
güneşi görebilmek size bağlı.”
Bilinçaltı aptaldır şakadan hiç anlamaz “Şimşek çakarken, güneşi görebilmek size bağlı.”
24
Biraz tebessüm 1
29
Çooooook çalışmak değil Etkili ve Programlı Çalışmak
30
Programlı çalışmanın iki faydası
Çalışmaya başlamak kolaylaşır Ders dışı etkinlikleriniz sırasında suçluluk duymanız gerekmez ve bu etkinliklerin tadını çıkartarak, hayattan daha fazla zevk alırsınız.
31
Ders Çalışmayı da Planlarken…
Derslerin başlama ve bitiş sürelerini takviminize yazın. 1 seansın 1 saati aşmamasına dikkat edin, aralıklı çalışın. Çalışırken yemek yemeyin, bunun için ayrı süre ayırın. Dinlenme sürenizin dışında ayrıca boş vakit ayırın ki, beklenmedik durumlarda programınız aksarsa, bu saatlerden yararlanmanız mümkün olsun ve programınız sarkmasın.
32
Konuları sıraya koyarak çalışın.
Telefon, televizyon ve bilgisayar saatlerini de planlayın. Telefon konusunda, "hayır", "gelemeyeceğim", "olmaz" demeye alışın ve böyle davranmaktan sıkıntı duymayın. Televizyon programlarını ise seçerek izlediğinizde bir problem yaşatmayacaktır. Programa uymakta zorlanıyorsanız "bu konu, şu güne kadar bitmezse, kendimi şundan mahrum bırakacağım ya da şuna hediye alacağım" deyin.
33
60 Dakikam = 1 Seans Konuyu çalış Tekrar et Dinlen 40 + 10
34
En verimli saatler Sabah Akşam
35
Neden Programlı Çalışmalıyız?
Zamanı programlamak, yaşamı programlamaktır. Başarı rastlantılara teslim edilemez. Programlama psiko-biyolojik (nörolojik) bir durumdur. Bir plan yaptığımızda, beynimiz de o plana ilişkin protein sentezlemeye, enerji ayırmaya, kendini hazırlamaya ve iç motivasyonunu oluşturmaya koyulmaktadır. “Görünürde hayatımız programlandırıyorsak ta, içten içe beynimizi de programlamaktayız.”
36
Çalışma Programı Nasıl Düzenlenir?
Günlük yaşantınızı ve zamanı yiyen durumları belirleyin. Okula veyâ eve gidiş-geliş saatlerinizi, çalışma sürelerinizi,yemek aralarını,dinlenme, gezme vb. hobiler için ayıracağınız zamanı da saptamalısınız. Sonuç olarak, çalışmalarınızı yürütebilmek için ilk başta “NEYİ”, “NASIL”, “NE ZAMAN” çalışacağınıza karar vermelisiniz. "Kafanda kurduğun düşünceye benziyorsun.“ Faust
37
Çalışmaya virgülle başlamayın. . ,
38
Uygun ortam çalışmayı tetikler.
39
Çalışma masanızın üzerinde, çalışmayla ilgili
olmayan hiçbir şey bulundurmayın. Gazete, dergi, roman, resimli roman, arkadaştan gelen mektup, model oyuncak veya maket gibi malzemelerin hiçbiri çalışmayla ilgili değildir. Çünkü masadaki harici şeyler dikkatinizi dağıtır ve masada geçirdiğiniz süre uzar, veriminiz azalır ve motivasyon düşer.
40
Çalışma masası sadece çalışma içindir. Çünkü ancak böylece, çalışma
Yemek yemek, hayal kurmak, mektup yazmak, uyumak ye gazete okumak veya uyuklamak, çay içmek, müzik dinlemek , kitap ve gazete okumak gibi etkinliklerin hepsini ait oldukları yerlerde yapın. Asla çalışma masasında değil. Çünkü ancak böylece, çalışma masanıza oturduğunuz anda çalışma davranışını kendiliğinden başlatacak alışkanlığı kurabilirsiniz.
41
Yatarak veya uzanarak çalışanlar bir süre sonra gevşer ve okuduğunu anlamamaya başlar.
Çünkü beyin sapında bulunan bir merkeze gevşemeyle ilgili bilgiler gelmeye başladığı zaman, uykuyu başlatacak olan hormonlar salgılanır.
42
Çünkü bunların hepsi dikkatin düşmanıdır.
Dağınık masada, posterlerin bulunduğu odada ve kulağında müzikle çalışma. Çünkü bunların hepsi dikkatin düşmanıdır.
43
Hiç kimse hatasız doğmaz. En iyi olan, en küçük hatayı yapandır
Hiç kimse hatasız doğmaz. En iyi olan, en küçük hatayı yapandır. Marshall Hiç kimse başarı basamaklarını elleri cebinde çıkmamıştır. Çiçero
44
Einstein'ın başarı formülünü
hatırlatalım. Einstein'ın Başarı Formülü : A = X + Y + Z A: Başarı X: Çalışma Y : Yerinde ve zamanında davranma Z : Dinlenme ve eğlenme
45
Biraz tebessüm 2
48
Başarmak için doğru pencereden bakabilmek
49
Antrenmanların her dakikasından nefret ediyordum
Antrenmanların her dakikasından nefret ediyordum. Fakat kendi kendime ‘Vazgeçme ! Şimdi sıkıntı çek ve hayatının geri kalanını şampiyon olarak yaşa’ diyordum. Muhammed Ali
50
Sorunlara çözüm arayın
Çözümsüzlük değil
52
düşünmek Bardak dolu İdare eder Bardak boş kazandırır.
53
Ama bardağın içine de düşmeyin
54
Tesadüf ve Şansa bu maratonda yer yok
55
Beyninizi dengeli yorun
Sayısal Sözel
56
Beyin mesajlarının hızı saatte 588 km hıza ulaşabilmektedir.
Beyin yorulması fiziksel olarak mümkün değildir. Elektro kimyasal sistemlerle çalışan beynimizin kas sistemi ile çalışan el,kol ve göz gibi organlardan farklı yanı yorulmamasıdır. Beyin mesajlarının hızı saatte 588 km hıza ulaşabilmektedir.
57
Beynimiz dakikada 100 bin kelimeyi (ortalama 400 sayfa ) anlayabilecek kapasiteye sahiptir.
58
Kediciklerin beyni çalışıyor
59
Siz duygusal olabilirsiniz
ama sınav öyle değil
60
Öğrencilik görevim nedir
Bütün bu hikayeyi sindirmekten başka bir şey değil.
61
ÖZEL BAHÇELİEVLER İHLAS ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Rehberlik Servisi 2006 EKİM İletişim: Dahili 221 Psk.Dan. Şaban YILMAZ Teşekkür ederim.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.