Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BECERİ’10 Projesi Yapılanlar ve Yapılacaklar

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BECERİ’10 Projesi Yapılanlar ve Yapılacaklar"— Sunum transkripti:

1 BECERİ’10 Projesi Yapılanlar ve Yapılacaklar
tepav tepav Relations with Neighbours-South Caucasus tepav BECERİ’10: Beceri Kazandırma ve İş Edindirme Seferberliği Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı BECERİ’10 Projesi Yapılanlar ve Yapılacaklar Sarp Kalkan Kiev, 25 Ocak 2011

2 Çerçeve Bu proje öncekilerden neden farklı?
Bugüne kadar proje kapsamında neler yapıldı? Bundan sonraki süreçte neler yapılacak?

3 Relations with Neighbours-South Caucasus
Bu proje neden farklı? Kamu-özel sektör-üniversite ortaklığının çok güzel bir örneği İlk defa tüm Türkiye’de yerel işgücü piyasası analizleri yapılmaktadır Odaların sisteme dahil edilmesiyle işverenler de mesleki eğitim sisteminin bir parçası haline gelmeye başlamıştır

4 Şirketler bu sisteme neden sahip çıkmalı?
Relations with Neighbours-South Caucasus Şirketler bu sisteme neden sahip çıkmalı? Bundan önce özel sektörün şikayetleri nelerdi? Kurslar bizim üretim alanına hitap etmiyor Artık ihtiyaç analizleri doğrultusunda kurslar açılacak Verilen eğitimlerin niteliği düşük Okullara yapılan yatırım ve eğiticilerin eğitimi programı ile eğitimlerin kalitesi artırılacak Kursların işleyişine müdahil olamıyoruz Artık Odalar kanalıyla işverenler kursların yönetimine ortak

5 Şirketler bu sisteme neden sahip çıkmalı?
Relations with Neighbours-South Caucasus Şirketler bu sisteme neden sahip çıkmalı? Bundan önce özel sektörün şikayetleri nelerdi? Kursiyeri seçme şansımız olmuyor İşverenler kursiyerleri kurslar başlamadan seçebilecek Kursiyerlere verilen haklar yetersiz, kaliteli personel eğitime katılmıyor Sağlanan iş garantisi ve genel sağlık sigortası imkanı sağlanmasıyla kursiyer kalitesi yükselecek İşgücü maliyetleri yüksek, eğitimsiz insan kaynağıyla çalışmak zorunda kalıyoruz Hazırlanan teşvik paketiyle uzun yıllar işveren sigorta priminden muaf olunacak

6 Sağlanan teşvikler Kurs ve staj süresince sağlanan teşvikler
Günlük 15 TL, ayda 330 TL harcırah Genel sağlık sigortası Başarılı kursiyerin istihdam edilmesi durumunda Tüm kurs mezunlarına 30 aya kadar varan süreyle Kadınlara ve yaş arasındaki erkeklere ilave 24 ay sigorta primi işveren payı ödenmeyecektir

7 Oldukça büyük bir kamu kaynağı bu projeye aktarılıyor
Okulların yenilenmesi ve eğiticilerin eğitimi Yaklaşık 120 milyon TL Eğitim ücretleri ve temrinlik malzeme gideri Yaklaşık 380 milyon TL Kursiyerlere ödenen ücretler ve sigorta Yaklaşık 2,6 milyar TL Şirketlere sigorta primi teşvikleri Yaklaşık 4,4 milyar TL

8 Bugüne kadar neler yapıldı?
Relations with Neighbours-South Caucasus Bugüne kadar neler yapıldı? 81 ilde UMEM kapsamındaki 121 meslek lisesine yaklaşık 90 milyon TL’lik makine teçhizat yatırımı yapıldı

9 Bugüne kadar neler yapıldı? (2)
Türkiye’nin istihdamının yüzde 80’ini oluşturan 19 ilde sanayi sektörü ağırlıklı Mesleki Eğitim İhtiyaç Analizi tamamlandı. Analizler sonucunda firmaların elemanlarına ilişkin ihtiyaçları ve stajyer talepleri tespit edildi.

10 Bugüne kadar neler yapıldı? (3)
19 ilde Odak Grup Toplantıları düzenlenerek analiz sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Yapılan toplantılarda yüzlerce sanayici ile işgücü piyasasının sorunları görüşüldü.

11 Bugüne kadar neler yapıldı? (4)
Projenin basın yoluyla tanıtımı hızla devam ediyor. Basında çıkan haberler üzerine proje web sitesi, bir saatte 409 bin, bir günde 4 milyon 100 bin kişi ile tıklanma rekoru kırdı.

12 Bugüne kadar sadece 19 ilde 22 bin kişilik talep topladık
Relations with Neighbours-South Caucasus Bugüne kadar sadece 19 ilde 22 bin kişilik talep topladık İller Anket Sayısı Stajyer Talep Formu Oran (%) Stajyer Talebi Adana 151 69 45,7 % 599 Ankara 369 130 35,2 % 735 Antalya 101 57 56,4 % 520 Bursa 501 212 42,3 % 1,878 Denizli 199 129 64,8 % 754 Diyarbakır 78 30 38,5 % 625 Erzurum 74 63 85,1 % 244 Gaziantep 191 141 73,8 % 2,679 İstanbul 1,544 635 41,1 % 5,052 İzmir 505 164 32,5 % 1,096 Kayseri 87 60 69,0 % 1,303 Kocaeli, Gebze 265 33 12,5 % 614 Konya 162 87,0 % 1,143 Malatya 100 49 49,0 % 1,024 Manisa 68 47 69,1 % 908 Mersin, Tarsus 82 53 64,6 % 697 Samsun 55 54,5 % 514 Tekirdağ, Çorlu 293 125 42,7 % 1,117 Trabzon 42 53,8 % 255 Toplam 4,949 2,235 45,2 % 21,757

13 En çok stajyer talep edilen meslekler
Stajyer Talebi (kişi) Makineci (Dikiş) 764 Gaz Altı Kaynakçısı 376 Dikiş Makinesi Operatörü (Kumaş) 337 Dokumacı (Dokuma Makineleri Operatörü) 314 Konfeksiyon İşçisi 303 CNC Tezgah Operatörü 278 İplikçi (Ring/Vater/Vargel) 276 Kalite Kontrolcü (Tekstil) 273 Kaynakçı (Oksijen ve Elektrik) 233 Ütücü 231 Plastik Enjeksiyon Kalıplama Makinesi Operatörü 219 Diğer Dikişçiler ve Nakışçılar 212 Mekanik Bakım-Onarımcı 201 Tornacı (Torna Tezgahı Operatörü) Overlok Makinesi Operatörü 197 Bobin-Katlama-Büküm Makine Operatörü 192

14 İllerde en çok aranan 3 meslek
Relations with Neighbours-South Caucasus İllerde en çok aranan 3 meslek İstanbul Tekstil-Kalite Kontrolcü Dikiş Makinecisi Remayözcü Tekirdağ Kauçuk Mam. İmalat İşç. Plastik Enj. Kal. Mak. Oper Plastik Mamulleri Montaj İşç. Denizli Dokumacı Tekstil Kalite Kontrolcü Antalya Gaz Altı Kaynakçısı Çamaşırhane Elemanı Mobilya Döşemecisi Kayseri Beden İşçisi Diğer Elektrik İşçileri Gaziantep İplikçi Konfeksiyon İşçisi Halı Dokuyucu Ankara CNC Tezgah Oper. Tornacı Bursa Dikiş Makinesi Operatörü Samsun Aşçı Adana Bobin-Katlama-Bük. Oper Metal İşleri Teknikeri İzmir Makineci Dekoratörler ve ticari tasarımlar CNC Tezgah Operatörü Kocaeli Kaynakçılar Ortacı Konya Gaz Altı Kaynakçıcı CNC Torna T. Operatörü Manisa Çiftlik işleri Ağaç ürünleri yetişt. Mersin Diğer Makine Operatörleri Overlok Makinesi Operatörü Ambalajcı Trabzon Pazarlamacı Fırıncı Erzurum Kasap Ön Muhasebeci Diyarbakır Dikişçiler nakışçılar Ütücü Overlok Makinesi Oper. Malatya Garson ARANAN İLK 3 MESLEK

15 Relations with Neighbours-South Caucasus
tepav Relations with Neighbours-South Caucasus tepav BECERİ’10: Beceri Kazandırma ve İş Edindirme Seferberliği Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı Süreç Nasıl İşleyecek?

16 Kritik bir dönemeçteyiz…
Projenin ilk aşamasını başarıyla tamamladık İlk aşamada 19 ildeki 22 bin kişilik talebi karşılamalıyız Geri kalan 62 il de boş durmuyor Örneğin Eskişehir 670, Balıkesir 584, Kırıkkale 372, Bilecik 358, Çanakkale 343, Aksaray 297, Yalova 296 talep toplamış durumda Bir günde 4 milyon 100 bin tık almak hem büyük bir başarı hem de büyük bir sorumluluktur

17 Büyük resme nasıl bakmalı?
BECERİ’10 projesinde göstereceğimiz başarı hizmet alanlarını genişletmek adına da son derece önemlidir 10 yıl sonra, Her yıl işgücü piyasası ihtiyaçlarını belirleyen, Staj eşleştirmelerini yapan ve denetleyen, Özellikle orta düzey mavi yakalı işe yerleştirmelerde Özel İstihdam Bürosu rolü üstelenen, Mesleki yeterlilikler kapsamındaki sınav ve belgelendirmeleri yapan, Meslek okullarını diğer paydaşlarla birlikte yöneten Sanayi ve Ticaret Odalarımız nasıl olur?

18 Bundan sonra biz neler yapacağız?
19 ilin Mesleki Eğitim İhtiyaç Analizi raporları bu ay sonunda tamamlanacak Türkiye için yapılan analizlerle birlikte tüm raporlar kitap haline getirilecek 5 ilde hizmetler sektöründe de analiz yapılarak proje hizmetler sektörüne genişletilecek İşgücü piyasası analizlerinin Odalar bünyesinde sürekli hale getirilebilmesi için eğitim semineri yapılacak Ama öncelikli olarak sizin talep toplama, eşleştirme ve kurs yönetimi sürecinize destek vereceğiz…

19 Süreç Nasıl İşleyecek? (1)
TEPAV’ın anketlerindeki stajyer talepleri odalar aracılığıyla Kurs Yönetimlerine iletilir. Daha önce stajyer talep etmemiş olan firmalar da web sitesinden stajyer talep edebilir. Kurs yönetimleri, kursların açılacağı alanları belirler ve detayları (alanlar, başvuru süresi, başlangıç tarihi, katılım kriterleri) İŞKUR’un sistemine girer. Kurs yönetimleri şirketlerden gelen talepler doğrultusunda kurs müfredatını değiştirir, niteliğini artırır ve usta eğitmenleri de eğitimlere dahil eder Açılacak kurslarla ilgili bilgiler İŞKUR’dan TOBB’a iletilir ve proje web sitesinden duyurulur ( Ayrıca TOBB ana sayfasından da proje sayfasına bir bağlantı (link) eklenir.

20 Süreç Nasıl İşleyecek? (2)
Proje web sitesinden başvurular alınır. İŞKUR veri tabanındaki işsizlere SMS yoluyla proje duyurulur ve web sitesinden kurslara başvurmaları istenir. Başvuru sırasında işsizlere TC Kimlik No sorulur. Başvuran kişi İŞKUR’a kayıtlıysa ve kriterleri sağlıyorsa, sistem başvuruyu alır. Eğer kişi İŞKUR’da kayıtlı değilse, sistem bu kişiyi önce İŞKUR’a kayıt olması için uyarır.

21 Süreç Nasıl İşleyecek? (3)
Kurs başvurusu alınan tüm adaylar Kurs Yönetimleri tarafından incelenir, kriterleri sağlayan adaylar İŞKUR’a mülakata çağrılır. Firmalar, iş garantisi ve tercihlerini Kurs Yönetimine bildirir. Kurs Yönetimi, mülakat sonunda nihai kursiyer listesini belirleyerek İŞKUR’un sistemine girer. Kursiyer listesi proje web sitesinden duyurulur.

22 Süreç Nasıl İşleyecek? (4)
Kursların teorik ve uygulamalı eğitimi UMEM okullarında veya diğer eğitim kurumlarında gerçekleştirilir. Kurslardan sonra katılımcılara uygulanacak anketler doğrultusunda Kurs Yönetimleri kurslarda gerekli iyileştirmeleri yapacaklardır. Kurslarda verilen teorik-uygulamalı eğitim sonunda bir komisyon tarafından sınav yapılır. Sınav komisyonunda derse giren öğretmen, İŞKUR ve Oda temsilcisi görev alır. Sınavı geçen adaylar eşleştirildikleri firmaya staja gönderilir.

23 Süreç Nasıl İşleyecek? (5)
Staj sonunda aynı komisyon tarafından ikinci bir sınav daha yapılır. Bu iki sınavdan ortalama 60 ve üzeri not alanlara MEB tarafından belge verilir. Kursiyerler, staj sonunda işveren tarafından da değerlendirilir. İşveren, kursiyerin mesleki becerilerini ve iş ahlakını değerlendirerek Kurs Yönetimi’ne olumlu veya olumsuz görüşünü bildirir. İki sınav ve işveren değerlendirmesi sonucu başarılı olanlar, istihdam edilmek üzere değerlendirilir.

24 Organize olmamız gerekiyor
Tüm bu süreci başarılı bir şekilde tamamlayabilmek için çok iyi organize olmamız gerekiyor Kaldı ki süreç sürekli kendini tekrarlayacak Bir yandan kurslar yürütülürken Diğer taraftan eşleştirme yapılacak Üçüncü bir kanaldan da yeni stajyer taleplerinin alınması için çalışmalar yürütülecek Periyodik olarak analiz yapabilecek kapasiteyi de Odalarda geliştireceğiz

25 Süreci sahiplenmek ve kaynak ayırmak önemlidir
Tüm bu süreci özümsemek, yönetim kurulu ve genel sekreterlik olarak süreci sahiplenmek önemlidir Gerekli personelin bu projeye ayrılması başarıyı artıracaktır Şirketlerimizle sürekli irtibat içinde olmalıyız Böylece staj ve istihdam oranlarını artırabiliriz Mülakat sürecine firma temsilcilerinin de katılımı sağlanmalıdır Ayrıca eğitimlere sanayiden usta eğitmenlerin katılımı hedeflenmelidir

26 Relations with Neighbours-South Caucasus
Detaylı bilgi için: Bize ulaşın:


"BECERİ’10 Projesi Yapılanlar ve Yapılacaklar" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları