Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ. BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ. BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1

2 BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ

3 VATANDAŞLA DEVLET ARASINDAKİ MÜRACAAT ETMESİNE İMKAN TANIR.
BİMER VATANDAŞLA DEVLET ARASINDAKİ İLETİŞİMİ SAĞLAR. VATANDAŞIN HER ZAMAN HER YERDEN MÜRACAAT ETMESİNE İMKAN TANIR.

4 BAKANLIKLARA, VALİLİKLERE, BELEDİYELERE, KAYMAKAMLIKLARA,
BİMER VATANDAŞIN BAKANLIKLARA, VALİLİKLERE, BELEDİYELERE, KAYMAKAMLIKLARA, İL VE İLÇELERDEKİ TÜM İDARİ BİRİMLERE ULAŞMASINI SAĞLAR

5 BİMER’in kapsamı VATANDAŞLAR,
HER TÜRLÜ YAZILI İHBAR, ŞİKAYET, TEKLİF VE DİLEKLERİ İLE BİLGİ TALEBİNİ İÇEREN BAŞVURULARINI BİMER YOLUYLA YAPABİLİR.

6 BAŞVURU İŞLEMLERİNİ YAPMAK ÜZERE
BİMER AĞI BAŞVURU İŞLEMLERİNİ YAPMAK ÜZERE TÜRKİYE GENELİNDE TÜM BÜROKRASİDE KULLANICI İLE DEV BİR İLETİŞİM AĞI OLUŞTURULMUŞTUR

7 EN ALT İDARİ BİRİME KADAR
BİMERİN AMACI BAŞBAKANLIKTAN, EN ALT İDARİ BİRİME KADAR KAMUSAL İLETİŞİME HIZ VE ETKİNLİK KAZANDIRMAKTIR.

8 BİMER Uygulama Alanı DİLEKÇE HAKKININ KULLANILMASINA DAİR KANUN
BİLGİ EDİNME HAKKI KANUNU İNSAN HAKLARI KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU KANUNLARINI KAPSAMAKTADIR.

9 BİMER’e ulaşım BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİNE
MEKTUP, FAKS VE İNTERNET YOLUYLA DİLEKÇE GÖNDEREREK, İNTERNETTEKİ BİMER FORMUNU KULLANARAK, ŞAHSEN MÜRACAAT EDEREK, ALO 150 HATTI KULLANILARAK TELEFONLA ULAŞILABİLİR.

10 E-POSTA ADRESLERİNDEN İNTERNET YOLUYLA ULAŞILABİLİR.
BİMER’e ulaşım VEYA E-POSTA ADRESLERİNDEN İNTERNET YOLUYLA ULAŞILABİLİR.

11 BİMER’e ulaşım Vatandaşlar Başbakanlığın yanısıra, tüm bakanlıklar, valilikler ve kaymakamlıklarda kurulan“halkla ilişkiler müracaat büroları” aracılığıyla BİMER’e ulaşabilir. Valiliklerde oluşturulan çağrı merkezleri aracığıyla “ALO 150” hattını kullanarak BİMER’e ulaşabilir.

12 BİMER nasıl çalışır? Yazılı, sözlü veya şahsen olmak üzere herhangi bir yolla (BİMER’e) yapılan BAŞVURULAR; BİMER SİSTEMİNE KAYDEDİLİR. “ALO 150” numarası kullanılarak yapılan başvurularda, numara arandığında o ilin valilik halkla ilişkiler görevlisi telefonunuzu açar. Telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgileri ve başvuru konusu BİMER sistemine kaydedilir. BİMER’e kaydedilen tüm başvurulara sistem tarafından otomatik olarak bir kayıt numarası verilir.

13 BİMER nasıl çalışır? Her türlü yazılı ihbar, şikayet, teklif ve dilekleri içeren başvurular 1 iş günü içerisinde işleme alınır. Bilgi Edinme ve Dilekçe Hakkı kanunu kapsamında yapılan başvuruların değerlendirilmesi 5 iş günü içerisinde yapılır. Bilgi Edinme ve Değerlendirme Kurulu’na yapılan başvuruların değerlendirilme süresi ise 15 iş günüdür. Başvurulara cevap verme süresi ise Dilekçe Hakkı Kanunu’na göre 30, Bilgi Edinme Hakkı Kanunu’na göre ise 15 gündür.

14 BİMER nasıl çalışır? Vatandaşlar başvurularının DURUMLARINI veya e-posta adreslerinden BİMER sorgu ekranında başvuru tarih ve sayısını yazarak öğrenebilirler. VEYA “ALO 150” numarasını arayarak başvurularının AŞAMALARINI takip edebilirler.

15 BİMER Neyi Başarmıştır ?
ŞUBAT 2006 DAN BUGÜNE YAKLAŞIK BAŞVURU YAPILMIŞTIR

16 BİMER Neyi Başarmıştır ?
ORTALAMA 30 GÜN OLAN İŞLEM SÜRECİ BİMER İLE 1 GÜNE İNMİŞTİR.

17 BİMER Neyi Başarmıştır ? TASARRUF SAĞLANMIŞTIR.
ŞUBAT 2006 DAN BUGÜNE KADAR YAKLAŞIK ,00 TL TASARRUF SAĞLANMIŞTIR.

18 (Türkiye Bilişim Vakfı) tarafından
BİMER, TÜSİAD ve TBV (Türkiye Bilişim Vakfı) tarafından “2006 Yılı eTR Ödülleri” kapsamında “Kamudan Kamuya eHizmetler” kategorisinde ödüle layık görülmüştür. TÜHİD

19 BİMER, TÜHİD-2007 “6. Altın Pusula” Halkla İlişkiler Ödülleri kapsamında “eİletişim” kategorisinde ödüle layık görülmüştür. TÜHİD

20 “İyi Uygulamalar” listesine seçilmiştir.
BİMER, Avrupa Komisyonu'nun düzenlediği 4. Avrupa e-Devlet Ödülleri Yarışması'nda Vatandaşlara Yönelik e-Devlet Uygulamaları kategorisinde “İyi Uygulamalar” listesine seçilmiştir. 20

21 “E-DEVLET UYGULAMALARI” ÖRNEK GÖSTERİLEN BİR PROJEDİR.
BİMER “E-DEVLET UYGULAMALARI” KAPSAMINDA ÖRNEK GÖSTERİLEN BİR PROJEDİR. 21

22 Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE) Başkanlığı'nca düzenlenen ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ( UNDP), Türk İşbirliği ve Kalkınma Ajansı (TİKA), İslam Ülkeleri İstatistiksel, Ekonomik ve Sosyal Araştırma ve Eğitim Merkezi (SESRİC)'nin katılımı ile düzenlenen "eGOVsharE 2009" Konferansı'nda “e-Devlet Uygulamaları” kapsamında BİMER'in sunumu yapılmıştır. 22

23 Halk-devlet iletişimi için
BİMER’i tercih edin.

24 Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı


"BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ. BİMER BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları