Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜNÜMÜZDE KURUMSAL İLETİŞİM ve MEDYA İLİŞKİLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜNÜMÜZDE KURUMSAL İLETİŞİM ve MEDYA İLİŞKİLERİ"— Sunum transkripti:

1 GÜNÜMÜZDE KURUMSAL İLETİŞİM ve MEDYA İLİŞKİLERİ
GAYE SOMUNCU

2 Gaye Somuncu Kimdir? İŞ TECRÜBESİ Müşteri İlişkileri Müdürü
Çalık Holding Kurumsal İletişim Müdürü Saydampr İletişim ve Etkinlik Hizmetleri Müşteri Direktörü Türk Hava Yolları A.O. Müşteri İlişkileri Müdürü Halkla İlişkiler Müdürü Uluslararası İlişkiler ve Anlaşmalar Uzmanı 1998 – Kazova Trikotaj A.Ş. Müşteri Temsilcisi, EĞİTİM 1994– Bilkent Üniversitesi Iktisadi, İdari Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Mezunu.

3 İÇERİK Kurumsal İletişim Nedir? Kurumsal İletişim Bölümü Ne yapar? SIP
Sosyal paydaş / Hedef kitle Sosyal Paydaş Medya İletişim Süreci İletişimin önemli 3 kuralı

4 Kurumsal İletişim Nedir?
Kurumların karlılığını, varlığını ve itibarını sürdürebilmesi için; temel amaçlarını, hedeflerini ve değerlerini doğru yöntem ve teknikleri kullanarak ilgili çevrelere aktarabilmesidir.

5 Kurumsal İletişim Bölümü Ne Yapar?
bilgi akışını sağlar; kurum kimliğini oluşturur; şirketin ve yöneticilerin itibarını yükseltir; şirket aidiyetini artırır; kriz yönetimi yapar; kurumsal sosyal sorumlulukları projelendirir; IK ile ortak çalışanların yeteneklerinin geliştirilmesi için eğitim düzenler.

6 Nasıl mı? Tabi ki Stratejik İletişim Planı (SIP) ile….
SIP, kurumun iletişim faaliyetlerine yönelik yıllık bir plandır. Kurumun ne elde etmek istediğini ortaya çıkarır ve bunu nasıl başaracağının belirler. Stratejinin dual focus'u vardır: Kurumun alacağı aksiyon (proaktif ve reaktif) ve bununla ilgili ne söyleyeceği, yani vereceği mesajların içeriği. Stratejik süreç: birbiriyle alakalı (interrelated) ve birbirine bağlı (interdependent) işleyen bir süreçtir. Yani amaç, hedeflerin belirlenmesine rehberlik eder, bu da problem ve fırsatların değerlendirilmesine yönelik ikna edici stratejilerin ve taktiklerin belirlenmesine yardımcı olur.

7 Nasıl mı? Tabi ki Stratejik İletişim Planı (SIP) ile….
Durum analizi/SWOT Hedef Hedef Kitle Sosyal Paydaş Mesaj Strateji Taktik Zaman Planı Bütçe Değerlendirme

8 Sosyal paydaşlar / Hedef kitle….
Sosyal paydaş; bir kurumun etkileşim içinde ve sorumlu olduğu herkes, kamuoyu. SOSYAL PAYDAŞLAR / HEDEF KİTLE MÜŞTERİ HİSSEDAR MEDYA ÇALIŞAN YATIRIMCI DEVLET ERKANI STK KAMUOYU Hedef kitle, kuruluşun dikkate alması gereken, ortak beklentileri olan, kuruluşla doğrudan ya da dolaylı bağı olan insan toplulukları

9 Sosyal Paydaş – Medya Sosyal paydaşlardan medya, yapısı itibariyle diğer paydaşlardan farklı özelliklere sahiptir. İşletmeyle olan birebir ilişkisinin yanı sıra diğer paydaşların işletmeye bakışını etkileyebilir, işletme üzerinde fazla bir gücü olmayan paydaş grubunun etki alanını artırabilir . Medya sayesinde kısa sürede kurumun veya bir ürünün tüm toplum tarafından bilinirliği ve ilgisi artabilirken, yine yanlış politikalar veya ilişkilerdeki aksaklıklar hiç beklenmeyen problemlerin yaşanmasına yol açabilmektedir

10 Sosyal Paydaş – Medya Nasıl bir iletişim? Sürekli
1- Doğru bilgilendirme: Basın toplantıları Basın bültenleri Özel röportajlar Özel toplantılar sorulara zamanında / doğru cevap verme 2- Ulaşılabilir olma: telefonlarına, larına zamanında eksiksiz geri dönme 3- İyi ve sürdürülebilir İlişki içinde olma Belirli aralıklarla arama Özel günlerini takip etmek Ziyaret etmek

11 Mesaj (içerik) İLETİŞİM SÜRECİ Kanal Mesajın alıcıya giderken
izlediği yol (yazı, işaret, konuşma vb.) Geri Bildirim KAYNAK (İletişimin Başlatıcısı) ALICI (Mesajın gönderildiği birim)

12 Kurumsal İletişim İki Türlü İletişim Şekli Kullanır
Eski Model Etki Piramidi Yeni Model Çapraz etki dairesi Şirket Kamuoyu PR Centric Pinging (PR odaklı çok yönlü yaklaşım) Advertising-Centric One Way (Reklam odaklı tek yönlü yaklaşım)

13 İletişimde EN Önemli 3 Kural
Doğru bilgiyi, Doğru zamanda, Doğru kanal aracılığı ile Doğru hedef kitlesine ulaştır. 2 Her zaman doğru söyle AMA her doğruyu, her yerde söyleme! 3 Gerekli bilgilendirmeyi yapmazsan, gereksiz ve yanlış bilgilerle uğraşırsın

14 İletişimde EN Önemli 3 Kural - 1
Doğru bilgiyi, Doğru zamanda, Doğru kanal aracılığı ile Doğru hedef kitlesine ulaştır. Fındık Tanıtım Grubu / Ali Taran

15 İletişimde EN Önemli 3 Kural - 2
Her zaman doğru söyle AMA her doğruyu, her yerde söyleme! Sabah gazetesi yazarı Hıncal Uluç, Defne Joy Foster'ın bir gecelik macera için kocasını aldatırken öldüğünü yazdı. 18 aylık bebeğini bırakıp bekar bir erkeğin evinde sabahlamasını konu alan yazar, merhume hakkındaki gerçeğe parmak bastı.

16 İletişimde EN Önemli 3 Kural - 3
Gerekli bilgilendirmeyi yapmazsan, gereksiz ve yanlış bilgilerle uğraşırsın Mattel Oyuncakları 2007 tarihinde dünyanın en büyük oyuncak üreticilerinden Mattel üretimden kaynaklanan büyük bir kriz yaşadı. 5 milyon Fisher-Price çin yapımı oyuncaklar içindeki kurşun seviyesinin yüksek olması dolayısıyla raflardan kaldırıldı. 1-2 hafta sonra ise 9.3 milyon çin yapımı oyuncaklar daha raflardan kalktı. Sebep: oyuncakların içinde çocukların yutabileceği minik sağlığa zararlı parçaların olması. During our recent product recalls, we have taken a variety of prompt, corrective actions. We've strengthened our organization to maintain the place we have long held at the forefront of responsible corporate citizenship... Our recent challenges have presented an opportunity to again be an industry leader.” - Robert A. Eckert, Chairman and Chief Executive Officer, Mattel Inc., in August 2007. "Mattel takes full responsibility for those recalls and I would like to apologise personally to you, the Chinese people and all of the customers who received toys that have been manufactured."26 - Thomas Debrowski, Executive Vice President of worldwide operations, Mattel Inc., in September 2007.

17 TEŞEKKÜRLER


"GÜNÜMÜZDE KURUMSAL İLETİŞİM ve MEDYA İLİŞKİLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları