Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni Sınav Sistemi (OGES)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni Sınav Sistemi (OGES)"— Sunum transkripti:

1 Yeni Sınav Sistemi (OGES)
Rehber Öğretmen Ömer CİMEM

2 Merak edilenler Bu sınav da nerden çıktı? Nasıl bir sınav bu?
Ne zaman yapılacak? Nerede yapılacak? Nasıl yapılacak ? Nerelerden çıkacak ? Puanım nasıl hesaplanacak?

3 Bu sınav (OGES) Sınav stresini en aza indirmek
Sınava telafi imkanı sağlamak Sınavı zamana yaymak Okul devamsızlığını azaltmak Okulun verimini arttırmak amacıyla Hazırlanmıstır.

4 Merak edilenler Nasıl bir sınav bu? Bu sınav da nerden çıktı?
Ne zaman yapılacak? Nerede yapılacak? Nasıl yapılacak ? Nerelerden çıkacak ? Puanım nasıl hesaplanacak?

5 Nasıl bir sınav bu? 8. sınıf konularını kapsayan
Çoktan seçmeli (test) 3 yanlış 1 doğruyu götürmeyecek 6 dersten olusan ; Matematik Fen Bilgisi Türkçe İnkilap tarihi ve Atatürkçülük Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Yabancı Dil

6 3 yazılısı olan derslerin 2. yazılıları (sınavları)
Yani inkilap tarihi ve Din sınavlarının ilki, Türkçe-fen bilgisi-matematik ve ingilize nin ikinci sınavları Merkezi sistemle ortak yapılacak

7 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
DERSLER YAZILI 2. YAZILI 3. YAZILI Matematik Ekim 5. Hafta Kasım 4. Hafta Ocak 1. Hafta Fen Bilgisi Ekim hafta Ocak 2. Hafta Türkçe Yabancı Dil Kasım 2. haftası Ocak 3. hafta Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İnkilap tarihi ve Atatürkçülük

8 Merak edilenler Ne zaman yapılacak? Bu sınav da nerden çıktı?
Nasıl bir sınav bu? Ne zaman yapılacak? Nerede yapılacak? Nasıl yapılacak ? Nerelerden çıkacak ? Puanım nasıl hesaplanacak?

9 Ne zaman yapılacak? İlk dönem Kasım’ ın son haftası (22 gun kaldı)
İkinci dönem Nisan’ ın son haftası merkezi sınav yapılacak

10 Merak edilenler Nerede yapılacak? Bu sınav da nerden çıktı?
Nasıl bir sınav bu? Ne zaman yapılacak? Nerede yapılacak? Nasıl yapılacak ? Nerelerden çıkacak ? Puanım nasıl hesaplanacak?

11 Nerede yapılacak? Öğrenciler kendi okullarında sınava girecekler, başka okul arama, başka bire atmosferde sınava girme stresinden kurtulmuş olacaklar. Sınavlarda başka okulun öğretmenleri gözetmen olarak bulunacak. Bizlerde başka okullara gideceğiz.

12 Merak edilenler Nasıl yapılacak ? Bu sınav da nerden çıktı?
Nasıl bir sınav bu? Ne zaman yapılacak? Nerede yapılacak? Nasıl yapılacak ? Nerelerden çıkacak ? Puanım nasıl hesaplanacak?

13 Nasıl yapılacak ? Okullar tatil edilerek 2 günde 6 sınav (günde 3 Sınav) olarak uygulanacak 2 dönemde toplam 4 günde 12 sınav yapılacak Mazareti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere takip eden hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak

14 Derslerin Ağırlıkları

15

16 Merak edilenler Nerelerden çıkacak ? Bu sınav da nerden çıktı?
Nasıl bir sınav bu? Ne zaman yapılacak? Nerede yapılacak? Nasıl yapılacak ? Nerelerden çıkacak ? Puanım nasıl hesaplanacak?

17 Nerelerden çıkacak ? Matematik
İlk dönem : Geometri Örüntü ve Süslemeler, Dönüşüm Geometrisi, Sayılar Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, İkinci dönem: olasılık, bağımlı bağımsız olay, gerçek sayılar, üçgenler, merkezi eğilim-yayılım, cebirsel ifadeler,permutasyon, kombinasyon, denklemler, geometrik isimler

18 Fen Bilgisi: İlk dönem: Hücre Bölünmesi ve Kalıtım, Kuvvet ve Hareket İkinci dönem: Maddenin yapısı ve özellikleri, ses, maddenin halleri ve ısı, canlılar ve enerji ilişkileri

19 Türkçe İlk dönem: Fiilimsiler ile ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama, İkinci dönem: Cümleyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama,

20 İngilizce İlk dönem: Frienship, Road to Success, Improving One's Looks, dreams İkinci dönem: Ataturk, the founder of Turkısh Republic, personal experiences, cooperation in the family, success stories, reading for entertainment, personal goals, personality types, lenguage learnings.

21 TC İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük
İlk dönem: Bir kahraman doğuyor, Milli Uyanış: Yurdumuzun İşgaline Tepkiler, İkinci dönem: ya istiklal ya ölüm, çağdaş Türkiye yoluna adımlar, atatürkçülük,

22 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi:
İlk dönem: Zekat, Hac ve Kurban İbadeti, Kaza ve Kader İkinci dönem: hz. Muhammed’ in hayatı ve örnek davranışlar,Kur’an’ da akıl ve bilgi, islam dinine göre kötü alışkanlıklar, dinler ve evrensel öğütleri

23 Merak edilenler Puanım nasıl hesaplanacak? Bu sınav da nerden çıktı?
Nasıl bir sınav bu? Ne zaman yapılacak? Nerede yapılacak? Nasıl yapılacak ? Nerelerden çıkacak ? Puanım nasıl hesaplanacak?

24 Puanım nasıl hesaplanacak?
Merkezi sınavlardan alınan notlar %70 sınıfların not ortalamaları %30 Her ders; Ders saati ağırlığınca etki edecek, Eşit puan olduğu durumlarda devamsızlığı az olan öğrenci öncelikli olacak

25 BESLENME UYKU SINAVA HAZIRLIK

26 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

27 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ NELERDİR?
1- Bir Amaç Belirleyiniz Kendinize açık, net, belirleyici bir hedef belirleyin. Kısa ve uzun vadeli amaçlarınız olsun.

28 2- Planlı Çalışınız PLAN; "nasıl", "ne zaman" ve
"nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir. 

29 3- Zamanınızı Etkin Şekilde Değerlendiriniz.
Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. (45’+15’ dk) Böylece dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. ZAMANINIZI GERİ GETİREMEZSİNİZ ÇÜNKÜ. Çalışmalarınızdan yeterince verim alabilmek için dengeli ve düzenli beslenmeli, özellikle sabah kahvaltılarınızı düzenli ve yeterli kaloriyi alacak şekilde yapmalısınız.

30  Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır.
Ders araç ve gereçlerini çalısmaya baslamadan önce hazırlamalı, unutulmamalıdır ki araç ve gereç ihtiyacı olduğunda temin edilmeye çalışılırsa hem zaman kaybına hem de dikkat dağılmasına neden olur.

31 4- Çalışma Ortamınızı Seçiniz
Unutmayınız ki ; dağınık oda = dağınık zihin. Sıcaklık Işık Havalandırılmış Oda

32 5- Ders Çalışırken Aynı Anda Birden Fazla İş Yapmayınız

33 6.Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyiniz
Zihin izleme stratejisi: “Neyi biliyorum?” “Neyi bilmiyorum?” Tekrar yaparken; sadece okumak degil, şemalarla, grafiklerle not çıkarmak, anahtar kavramları belirleyip tekrar etmeniz etkili olacaktır

34 7- Etkili ve Verimli Okuyunuz

35 Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır.
8- Not Tutunuz. Not tutarken ;   Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır.   Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır. Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.

36 9- Diğer Kaynaklardan Yararlanınız

37 DERSİ DERSTE DİNLEMEK Derste anlaşılmayan konu, dersten sonra da soğuk gelecek, çalışılmayacak, bu şekilde konular birikecek, önünüzde büyü bir yığın olacaktır.

38 Konunun başlığını, önemli noktalarını gözden geçirmektir.
Bu şekilde kafanızda soru işaretleri belirebilir, bu da dersi daha dikkatli dinlemenize kolaylık sağlar.

39 VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN TUZAKLAR
  Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek,   Müzik eşliğinde çalışmak, Zorlanılan derslerin dışlanması, Aşırı kaygı(güvensizlik), Yatarak(uzanarak)çalışmak,       

40 Uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak,
Çalışmayı tamamlamadan bırakmak, Arkadaşlara “hayır!” diyememek, Televizyona takılıp kalmak,

41 Dersler,konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak,
Düzenli tekrarlar yapmamak, Plansız, programsız çalışmak, Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak, Zamanı denetleyememek,

42 Yanlışlardan ders almamak,eksikleri gidermemek,
Sınav bilgi ve tekniklerini yeterince bilmemek, Motivasyon eksikligi, isteksizlik.

43 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Biliyorum bu sınavda başarılı olamayacağım. Başarmak için elimden geleni yapacağım!

44 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Bu bilgiler çok gereksiz ve saçma. Nerede ve ne zaman kullanacağım ki? Yapabildigimin en iyisini yapmamın bana ne zararı olabilir? Ne kaybederim?

45 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Yeterli zamanımın olmadığı doğru. Ancak olan zamanımı en etkili şekilde nasıl kullanabilirim? Sınava hazırlanmak için gerekli zamanım yok ki!

46 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Sınavlar niye yapılıyor, ne gerek var? Yapmam gereken nedir?

47 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER
Tüm kaynakları çalışamasam bile, önemli bölümlere öncelik vererek sınava hazırlanabilirim, hiç olmazsa bu bölümlerden puan kazanırım. Çok fazla konu var, hangi birine hazırlanabilirim ki?

48 Dinlediğiniz için Teşekkür ederim Ömer CİMEM
Detaylı bilgiyi Rehberlik Servislerinden alabilirsiniz. Dinlediğiniz için Teşekkür ederim Ömer CİMEM


"Yeni Sınav Sistemi (OGES)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları