Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ"— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders - IX Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ

2 Giriş “Bir işi yapan birey ya da grubun konulan hedefe nicel (miktar) ve nitel (kalite) olarak ne derece ulaşabildiğinin belirlenmesi” performans yönetiminin temel konusudur. Örgütsel performans da farklı değildir. Bu anlamda, örgütsel performans, işletme için belirlenmiş amaçların ne derece yerine getirildiğinin bir ifadesidir.

3 Neden Ölçmeye Gerek Var?
Ölçmediğiniz şeyler, kontrol edilemez. Kontrol edemediğiniz şeyler yönetilemez. Hedefsiz gemiye hiçbir rüzgâr yardım etmez. Ölçmeye başladığınız anda, çevrenizdeki bir şeyler iyileşmeye ve düzelmeye başlar!

4 Performans Ölçüm Yasaları
Ölçmediğiniz şeyler, kontrol edilemez. Ölçüm hedefleriniz SMART olmalıdır: Specific-Kesin, Measurable-Ölçülebilir, Achievable-Başarılabilir, Realistic-Gerçekçi, Time Framed-Zamanı Belirlenmiş Mükemmel bir ölçme ve değerlendirme sistemi yoktur. Sürekli eleştiri gerektirir.

5 Performans Ölçüm Yasaları
Ölçüm ile strateji arasındaki ilişki belirsizdir. İşlevler ve süreçler karmaşıktır ve sıklıkla uyumlu değildir. Ölçülen hedef doğrultusunda çalışan bireyler bilgiyi paylaşmakta isteksizdir. Terminolojide uzlaşma eksikliği vardır.

6 Performans Ölçüm Yasaları
Performans ölçümü tüm ülkelerde, sektörlerde ve iş süreçlerinde geçerlidir. Temel performans ölçümleri oluşturmak konuya bakış açınızı ortaya koyar. Lojistik ise işletme sınırlarını aşar. Lojistik işletmeleri, tedarik zincirinin tüm işletmeleri ile etkileşim halindedir. Bu nedenle, lojistik performans ölçümü zordur. Lojistik akışların iç ve dış koordinasyonu getiri ve maliyet yönetimi açısından kritiktir.

7 Neden Performans Değerleme?
Konu Avrupa Kuzey Amerika Asya - Pasifik İşbirlikleri – İlişki Yönetimi 4 3 7 Çevresel Duyarlılık 9 10 Küreselleşme 8 IT 1 Stok Yerleştirme 5 Lojistik Ağ Tasarımı 6 2 Örgüt Tasarımı Performans Ölçümü Zaman-Temelli Lojistik Stratejileri Müşteriye Özel Eşsiz Dağıtım Stratejileri

8 Performans Değerleme Amaçları
Performans yönetim sistemlerinin geliştirilmesinin ve uygulamaya geçirilmesinin üç ana amacı vardır: İzleme, Hizmet düzeyi, lojistik maliyet unsurları, vb. Denetleme, Süregelen performansı izleme ve standartları aştığında kontrol etme. Örneğin, taşıma sırasında karşılaşılan zararlar, vb. Lojistik operasyonları yönlendirme Çalışanların etkinlik ve verimliliğini yükseltmek amacıyla performansa dayalı ödeme sistemleri, vb.

9 Performans Değerleme Bakış Açısı
Bakış açısı tamamen faaliyet temelliden tamamen süreç temelliye uzanan bir aralıkta yer alabilir. Faaliyet temelli, Sipariş başına sipariş giriş süresi, Sipariş başına teslimat süresi, Sipariş başına sipariş seçim süresi, vb. Süreç temelli, Toplam performans döngü süresi, Toplam hizmet kalitesi, “Mükemmel sipariş”, vb.

10 İçsel Performans Ölçütleri
Maliyet Toplam maliyet, birim maliyet, satış/maliyet yüzdesi, giriş / çıkış navlunu, depolama, genel yönetim maliyetleri, sipariş işleme, direkt işçilik, vb. Müşteri Hizmetleri Karşılama oranı, yok satış, sevkiyat hataları, tam zamanında teslimat, müşteri geribildirimleri, müşteri araştırmaları, yeniden sipariş miktarları, vb. Verimlilik Çalışan başına sevkiyat miktarı, satış temsilcisi başına sipariş miktarı, vb.

11 İçsel Performans Ölçütleri
Varlık Yönetimi Stok çevrim hızı, elde bulundurma maliyeti, modası geçmiş ürün miktarı, net varlık getirisi, yatırım kârlılığı, vb. Kalite Hasar sıklığı, hasar miktarı, iade miktarları, vb. Mükemmel sipariş: İstenilen tüm ürünlerin teslimatı, İstenilen zamanın en fazla +1 gün içerisinde ulaştırılması, Siparişe ilişkin tüm dokümantasyonun doğruluğu ve tamamlığı, Mükemmel “kondisyon”.

12 Dışsal Performans Ölçütleri
Müşteri algı ölçümü, “En iyi uygulama” kıyaslaması, Varlık yönetimi, maliyet, müşteri hizmetleri, verimlilik, kalite, strateji, teknoloji, taşıma, depolama, sipariş işleme, vb. Müşteri tatmini / kalite, Zamanında teslimat, garanti maliyetleri, iade ve indirimler. Zaman, Çevrim süreleri, tedarik zinciri tepki süresi, üretim planı başarısı. Maliyet, Katma değer verimliliği.

13 Dışsal Performans Ölçütleri
Varlıklar, Tahmin doğruluğu, kapasite kullanımı, stoktaki modası geçmiş ürünler. Geniş tedarik zinciri ölçümü, Müşteri tatmini / kalite, Zaman, Maliyet, Varlıklar başlığında geçen tüm ürünler.

14 Toplam lojistik maliyeti / Satış oranı
0.00 0.20 0.40 0.60 0.80 1.00 Toplam lojistik maliyeti / Satış oranı Toplam stok devrinin Satışlara oranı Stok yoğunluğu Müşteri sipariş süresi Zaman (günler) Araç kapasite Kullanım oranı Toplam mükemmel siparişler XYZ Şirketi Dünya Ortalaması

15 İdeal Ölçüm Sisteminin Özellikleri
Maliyet / Hizmet Uzlaşısı, Belirli veri tiplerini toplamak ve neden-sonuç ilişkilerini koordine etmenin zorluğu nedeniyle, raporların büyük bir çoğunluğu belirli bir zaman periyodu içerisindeki lojistik harcamaları gösterir. Dinamik Bilgi Temelli Raporlama, Lojistik raporlamada en büyük sıkıntı, durağan yerine dinamik bilginin sunulmasıdır. Ayrıklık Temelli Raporlama. Lojistik ölçümü ayrıklık temelli olmalıdır.

16 Ölçüm Düzeyleri ve Bilgi Akışı
Bilgi Seçicilik Düzeyi Veri Bankası Operasyonel Politika CEO Karar Başkan Yrd. Sapma Birim Mdr. Yön İlk Kademe Y.

17 Rapor Yapıları Durum Raporu ABC Dağıtım İşletmesi A. Ş. 03.10.2009
Depo Stok Durum Raporu A Kullanıcısı A B C D E F G H I J K L M Birim Stok Açık Alım Sipariş Detayları Stok Kodu Yer Durum Mevcut Miktar Sipariş Edilen Miktar Tahmini Haftalık Kullanım Birikmiş Sipariş Önerilen Sipariş Miktarı Stok Değeri Sipariş Stok Değeri Sipariş Tarihi Sipariş Teslim Tarihi Sipariş Miktarı 10-326 İst. Normal 183,00 - 25,00 457,50 Ank. Stok Dışı 365,00 40,00 45,00 912,50 İzmir Aşırı Stok 293,00 15,00 72,50 Adana Sipariş 55,00 30,00 75,00 737,50 Bursa 103,00 10,00 137,50 Toplam 634,00 120,00 1.405,00

18 Rapor Yapıları Eğilim Raporu 28 Kasım Haftası Performans Kriteri
28 Kasım Haftası Performans Kriteri 07 Kasım Haftası 14 Kasım Haftası 21 Kasım Haftası Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Stok Karşılama Oranı (%) 88,00 86,00 81,00 82,00 85,00 86,20 87,30 87,50 Stok Miktarı (TL) ,00 ,00 ,00 95.417,00 98.106,00 96.412,00 ,00 ,00 Teslimat Yüzdesi (%) 99,00 97,00 98,00 96,00 Yeniden Sipariş Miktarları 365,00 691,00 780,00 193,00 217,00 238,00 165,00 101,00


"Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları