Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi"— Sunum transkripti:

1 DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi
Mehmet Zahit KUTLU Mersin DynEd İl Koordinatörü / Türkiye

2 DynEd ne değildir? Sadece internet tabanlı dil eğitimi değildir
Sadece bilgisayar tabanlı dil eğitimi değildir CD-Rom üzerindeki bir program

3 DynEd nedir? Bilgisayar/Teknoloji Destekli İngilizce Dil Eğitimi
Sistemi Karma Dil Eğitimi Sistemi DynEd yazılımı Yapay Zeka Eğitmen Kullanıcılar önce yazılımı görürler fakat bunun arkasında yapay zeka ve onun da arkasında eğitmen gurubu çalışır. Yapay zeka ve nörobilimsel temelini Lance Knowles 7 Mayıs konuşacağız.

4 Şirket Ve Özel Sektör 10 milyon kullanıcı Turkish Airlines, Air China,
ASTD Certified (American Society for Training & Development) Shell, Conoco-Phillips, Chevron, NATO Turkish Airlines, Air China, Vietnam Airlines, Airbus, Boeing, Dow Chemical, USAID Epson, Canon, YKK, IBM, Oracle, Intel Samsung, Shangri La Hotels, RELC 10 milyon kullanıcı

5 Üniversiteler Hacettepe Üniversitesi (Türkiye)
Osaka Ekonomi Üniversitesi (Japonya) UGM (Meksika) Guanghua İşletme Fakültesi–bütün MBA’ler (Beijing, Çin) Uluslararası İşletme ve Ekonomi Üniversitesi (Beijing, Çin) Ulusal Teknoloji Üniversitesi– ( Buenos Aires,Arjantin) Michigan Üniversitesi (USA) Santa Maria Üniversitesi (Venezuella) Wuhan Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (Çin) Mara Teknoloji Üniversitesi (Malezya) Zayed Üniversitesi (Birleşik Arap Emirlikleri)

6 Üniversiteler/ Amerika
Michigan State University Texas Christian University University of Texas-Pan American University of Texas El-Paso University of Texas, San Antonio

7 DynEd Eğitim Yazılımları
Dyned yazılımı Yapay Zeka Eğitmen DynEd Katmanları DynEd Eğitim Yazılımları Yapay Zeka DynEd Eğitmenleri

8 DynEd Düzey Belirleme Sınavı
0.0 0.5 1.0 1.5 2.0 2.5 3.0 3.5 Hiç Bilmeyen Başlangıç Temel Orta Altı Orta Orta Üstü İleri Öncesi İleri A1 A2 B1 B2 C1 C2

9 İlerleme Hedefimiz Nedir?
0.0 0.5 1.0 1.5 2.0 2.5 3.0 3.5 Hiç Bilmeyen Başlangıç Temel Orta Altı Orta Orta Üstü İleri Öncesi İleri 1 öğrenci,12 ay boyunca haftada en az 8 saat, ayda en az 32 saat ve 12 ayda en az 360 saatlik sistemi verimli olarak kullanmasına ilişkin kriterlere uygun olarak yaptığı çalışma sonrasında, İngilizce’yi, (1) hiç bilmeyen (başlangıç) (elementary) düzeyinden, (4) orta-üstü (upper-intermediate)/ TOEFL- IBT 75 / CEFR B2 düzeyine yükselecektir. 4.3.8.b. Aynı şekilde, (2) orta-altı (pre-intermediate) düzeyindeki bir öğrenci ise (5) ileri-öncesi (pre-advanced) / CEFR C1 düzeye ulaşabilecektir. 4.3.8.c. (3) orta (intermediate) ve (4) orta-üstü (upper-intermediate) öğrencileri ise (5) ileri-öncesi (pre-advanced) / CEFR C1 düzeye yükseltecektir. 4.3.8.d. (5) ileri-öncesi (pre-advanced) öğrencileri (6) ileri (advanced) / CEFR C2 düzeye ulaştıracaktır. A1 A2 B1 B2 C1 C2 Haftada en az 8 saat,12 ayda 360 saat verimli çalışma 360 saat verimli çalışma Verimli çalışma

10 1 öğrenci,12 ay boyunca haftada en az 8 saat, ayda en az 32 saat ve 12 ayda en az 360 saatlik sistemi verimli olarak kullanmasına ilişkin kriterlere uygun olarak yaptığı çalışma sonrasında, İngilizce’yi, (1) hiç bilmeyen (başlangıç) (elementary) düzeyinden, (4) orta-üstü (upper-intermediate)/ TOEFL- IBT 75 / CEFR B2 düzeyine yükselecektir. 4.3.8.b. Aynı şekilde, (2) orta-altı (pre-intermediate) düzeyindeki bir öğrenci ise (5) ileri-öncesi (pre-advanced) / CEFR C1 düzeye ulaşabilecektir. 4.3.8.c. (3) orta (intermediate) ve (4) orta-üstü (upper-intermediate) öğrencileri ise (5) ileri-öncesi (pre-advanced) / CEFR C1 düzeye yükseltecektir. 4.3.8.d. (5) ileri-öncesi (pre-advanced) öğrencileri (6) ileri (advanced) / CEFR C2 düzeye ulaştıracaktır.

11

12 DynEd Akıllı Tutor Tamamlama Yüzdesi Çalışma Sıklığı ve Zamanı
Ses Kaydetme Sınav Sonuç Seviyesi Tekrar Ses Tanıma Tutor (Danışman) Pek çok öğrenci bir alıştırmayı anladığında onu bir daha yapmama eğilimindedir. Ancak, bir dili öğrenmek edinilecek bir beceri olarak düşünülmeli, sadece gramer kurallarının ve kelime bilgisinin ‘anlaşılması’ olarak düşünülmemelidir. İletişimde yeterlilik ve dilin otomatikleşmesi için tekrar, anlama, yoğun tekrarlama, yeniden inceleme ve yerleştirici tekrar evrelerinin belli bir süre boyunca yinelenmesi gereklidir. DynEd yazılımında bulunan Tutor, her sınıf ve her öğrenci için tamamlama yüzdesi, çalışma sıklığı, sınav sonuç seviyesi ve ses kaydetme gibi yazılım özelliklerinin sonuçlarına göre öğrencilerin çalışma verilerini inceleyerek geliştirme önerilerinde bulunur. DynEd’in Tutor yazılımı kullanıcılara çalışmaları sırasındaki davranışları hakkında yazılı bir rapor ve not vererek daha verimli bir öğrenim için yapılması gerekenleri belirtmektedir. -12 Çalışma Verim Notu +12 Öğrencilerin çalışmaları sırasındaki davranışları hakkında yazılı bir rapor ve not vererek daha verimli bir öğrenim için yapılması gerekenleri bildirir.

13 Eğitimde odaklanmamız gereken nokta
-12 12

14 DynEd Yönetim Yazılımı
Tek Tek Tüm Öğrencilerin Çalışma Kayıtları Tüm Sanal Sınıfların Çalışma Kayıtları Öğrencilerin Çalışmalarının Yönetilmesi Öğrencilerin Çalışma Raporları Tüm Sanal Sınıfların Çalışma Raporları Sınıf Uygulamaları ile Ders Planları

15 Eğitmenin Rolü Öğrencilerin Çalışmalarının İzlenmesi
Öğrencilerin Çalışmalarının Yönetilmesi Öğrencilerin Çalışmalarının Yönlendirilmesi Sınıf Ortamında Uygulama . Haftada iki saat . Çalışma Yöntemleri & Motivasyon . Çalışma Verimi Arttırma Yöntemleri . Sunum, Dialog ve Uygulama . Yazılı Sınavlar Haftada 2 saat 200 öğrenci için. Her bir eğitmenin ders yükü haftada 4 saat (400 öğrenci)

16 Dil Öğrenme bir Beceri edinme sürecidir
Pratik yapmak çok önemlidir

17 Pratik yapmanın 4 önemli boyutu:
öğrencilerin yeterince tekrar etmesi öğrencilerin ne sıklıkta tekrar ettikleri öğrencilerin nasıl tekrar ettikleri öğrencilerin neyi tekrar ettikleri Quantity, scheduling, frequency, allowing time for the unconscious to work efficiently. Quality of practice: multiple processors: cells that fire together wire together – appropriate tension. Learning path: focusing on the trunk and branches of the treee rather than the leaves. Branches correspond to concepts. The brain needs to create the subassemblies to handle them in the target language, and these subassemblies are hierarchical and connected.

18 Beceri Kazanma Süreci İnceleme Anlama Hedefe Yönelik Tekrar Yeniden
This path is used in every lesson – both in the classroom presentation mode and when students are studying on their own. Most students think they are done when they comprehend the material. However, in a skill-based subject, like English, comprehension is really the first step. Practice and review AFTER comprehension leads to mastery and acquisition. Yerleştirici Tekrar

19 Copyright © 2007-2013 MZK ®©™. All rights reserved
MERSİN Copyright © MZK ®©™. All rights reserved 25


"DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları