Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İş Verimliliğinde Yeni Çağ: Dün, Bugün, Yarın

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İş Verimliliğinde Yeni Çağ: Dün, Bugün, Yarın"— Sunum transkripti:

1 İş Verimliliğinde Yeni Çağ: Dün, Bugün, Yarın
Çağlayan Nur İş Geliştirme Müdürü Microsoft Türkiye Bilişim Zirvesi 6 Eylül 2002, Cuma

2 Bilgiyi İşlerken... Eriş İrdele İletişim Kur İşbirliği Yap Karar Ver
Bilgiye Kişilere Gruplara İrdele Oku Düzelt Analiz Et İletişim Kur Telefonla Konuş Yayınla Bilgiyi İşlerken... İşbirliği Yap Toplantı yap Telefonla toplantı yap Uzaktan paylaş Karar Ver Eyleme geç Görevlerini Yönet Yaz El yazısıyla yaz Not Al Sınıfla Tablet PC Seslen Diz

3 Bilgiyi işlerken teknoloji nerede?
Kişisel 1980’ler Tablolar Metin yazma, işleme Sunumlar, grafikler

4 Bilgiyi işlerken teknoloji nerede?
Kurumsal 1990’lar Kişisel 1980’ler Tablolar Metin yazma, işleme Sunumlar, grafikler Ağlar İnternet/İntranet İş uygulamaları: ERP, CRM...

5 Bilgiyi işlerken teknoloji nerede?
Kurumsal 1990’lar Ekosistem 2000’ler Kişisel 1980’ler Tablolar Metin yazma, işleme Sunumlar, grafikler Ağlar İnternet/İntranet İş uygulamaları: ERP, CRM... İnsan Süreç Veri elele...

6 Her Derde Deva: Verimlilik/Üretkenlik
Operasyonel maliyetlerde azalma Çalışanların verimliliğinde artış Ürünlerin pazara çıkış hızında artış Müşteri tatmin düzeyinde artış Yeni ürün ve servis geliştirme Analiz Strateji Geliştirme

7 Verimlilik/Üretkenlik, Kişilerden Başlar,. Gruplarda Devam Eder,
Verimlilik/Üretkenlik, Kişilerden Başlar, Gruplarda Devam Eder, Kurumun Tamamını Etkiler...

8 Bireyler, Gruplar, Şirketler
OTOMATİZE ET ÜRET BÜYÜ PAZARLA SAT YÖNET İŞLET REKABET ET KURUMSAL VERİMLİLİK KEŞFET İŞLE YAZ GÖNDER ORGANİZE ET BİREYSEL VERİMLİLİK KOORDİNE ET İLETİŞİ M KUR İŞBİRLİĞİ YAP PAYLAŞ MANAGE GRUP VERİMLİLİĞİ

9 Kurumlararası Verimlilik Deyince...
Kendi Şİrketiniz Müşterileriniz / İş Ortaklarınız / Tedarikçileriniz ÜRET BÜYÜ OTOMATİZE ET PAZARLAMA SAT YÖNET İŞLET REKABET ET KOORDİNE ET İLETİŞİM KUR İŞBİRLİĞİ YAP PAYLAŞ KEŞFET ORGANİZE ET İŞLE YAZ GÖNDER Bağlan Eriş Otomatize Et Güven Duy

10 Kurumsal İş Verimliliği Formüllleri

11 İşte Formül Temel altyapıyı kurun ve Kişisel Verimlilik Araçlarını kullanıma sunun Kurumsal İç İletişimi ve İşbirliği Altyapısını kurun İş Çözümleri oluşturun ve kurumlararası verimliliği temin edin Sürekli mükemmelliğe ulaşma yolunda sürekli olarak gelişime odaklanın

12 Önemli Noktalar... Stratejiler Teknolojik Karizma
Baştan Sona Zengin Çözüm Altyapı Desteği Kurma ve Yönetme Değer Katan İş Çözümleri

13 Hangi İhtiyaçlarıMız Var?
İş Süreçlerinde Hangi İhtiyaçlarıMız Var? Son Kullanıcılar Tarayıcı, Office, Cep Telefonu Mobil Araçlar, Cep Bilgisayarı… 5 İş Süreçlerine Ait Şablonlar Masraf/sipariş Yönetimi, Birleşmeler, Satınalmalar ARGE, Legal, İletişim Yönetimi … 4 İş Süreçlerine Ait Teknolojiler İş Akışı, Paylaşım Ortamları Döküman Yönetimi, Portal,... 3 Atlyapı Hizmetleri Yetki Verme Kişiselleştirme, Profilleme, Ölçme Yönetim – İntranet & Extranet 2 İşletim Sistemi ve İletişim Hizmetleri İşletim Sistemi İletişim Platform ve Hizmetleri 1

14 Jon Ekoniak, kıdemli araştırma analisti US Bancorp Piper Jaffrey
“Şirketler ERP ve CRM sistemleri kurmak için çok para harcadı ve bunlar süper. Kurumların omurgası görevini üstleniyorlar. Ancak o kadar çok bilgi üretiyorlar ki aşırı yüklemeler oluşuyor.”    Jon Ekoniak, kıdemli araştırma analisti US Bancorp Piper Jaffrey Analiz Yazılımlarının büyümesine ilişkin yorumları TheStreet.com, 18 Şubat 2002

15 “Teknoloji almak için yapılan harcamaların yerini artık mevcut yatırımlardan daha fazla yararlanmak için yapılan harcamalar aldı.”    Jeetu Patel Başkan Yardımcısı president, Doculabs Infoword, 4 Şubat 2002

16 “Kullanıcılar en çok alışık oldukları uygulamalarla çalıştıkları zaman rahat ediyor…”
Andrew Mahon Kıdemli Ürün Müdürü Groove Networks Infoworld, 4 Şubat 2002

17 “Rekabetçi avantaj denilen şey, bir şirketin öğrenme ve bu öğrendiklerini hızlı bir şekilde eyleme dönüştürme becerisidir.” Jack Welch Yönetim Kurulu Başkanı General Electric

18 Kurumsal Gücünüzün Farkına Varın...
SharePoint Ailesi Exchange Server Real Time Conferencing SQL Server Diğer Yazılımlar Araçlar Verimlilik Servisleri XML XML Web Servisleri Web Part Teknolojileri ASP.NET ve VS.NET

19 Örnek1: Tüm satış ekibimiz kendi raporunu kendisi hazırlar.

20 Veri Analizi Grafiksel Analiz ve Görsellik
İşiniz ile ilgili merak ettiklerinize çok daha kolay ulaşırsınız Yapmış olduğunuz yatırımlardan daha fazla yararlanırsınız İster Excel’de otomatik olarak rapor, isterseniz PowerPoint’de otomatik olarak sunum yapabilirsiniz

21 Peki ya bu analizleri paylaşmak istersek?..

22 Groups GROUP PRODUCTIVITY COMMUNICATE COORDINATE MANAGE COLLABORATE
DISCOVER ORGANIZE PROCESS AUTHOR SUBMIT MANAGE COLLABORATE SHARE

23 Maya Portalleri ...Jeo-fiziksel portaller tapınak işlevli piramitlerin içindedir. Her piramitin tepesinde bir giriş ve üç tane de özel çalışma odası bulunur. Merkezi oda bir minyatür evdir. Maya kültürünün gizli kalmış yerlerine doğru başlayan bir macerayı temsil eden bu zeki yapı, Maya’nın yaşadığı boyutla aynı boyuttadır. Fiziksel portalin içinde Maya tarafından “Öteki Dünya” adı verilen ve doğaüstü alana geçişi sağlayan jeofiziksel portal bulunur. Portal açıldığında Öteki Dünyanın tüm Enerjisi bedene girer ve bedeni heyecanlandırırdı. (alıntı) © SpiritWeb.org, USA

24 “Kalabalığın” Gücü Paylaşım Bilgi Adaları = Verimlilik Adaları
Enterprise Bölümler Ekipler Paylaşım Bilgi Adaları = Verimlilik Adaları SharePoint ve Office Birey

25 Örnek2: Tüm çalışanlarımız bilgiye 7x24 portallerden ulaşır.

26 The hiring manager then reviews candidate resumes and then read information from Championzone’s internal web site.

27

28

29 E-Learning

30 Proje Yönetimi

31 Kulak Verelim: Standish Group: “…projelerin %75’inden fazlası ya projenin başında hedeflenen faydayı getirmediği ya minimum kapsamda bile ortaya birşey çıkmadığı ya da büyük ölçüde bütçesini aştıkları veya planlanan zamanın büyük ölçüde gerisinde olmalarından dolayı başarısız olmakta veya destekleyicileri tarafından iptal edilmektedir.” Gartner Group diyor ki: 2004 yılından itibaren proje yönetimi için gerekli yönetim araçlarını sağlayan araçları da içermek üzere kurumsal bir standart kullanan şirketler, kullanmayan şirketlerin yaşadığı proje maliyet aşımlarının, gecikmelerin ve en kötüsi iptallerin yarısını yaşayacaklar 2004 yılından itibaren “en iyi” proje yönetimine ulaşmak için iç ve dış kaynakları harmanlama konusunda bir stratejisi olmayan şirketler, olan şirketlerden %25 daha fazla işgücü maliyetine katlanmak zorunda kalacaklar.

32

33 Kurumsal Proje Yönetimi (KPY)
Nereye Ulaşmak İstiyoruz? Üst Yönetim Karar Desteği İş Hedefleriyle Uyumlu mu? Kurumsal Strateji Elimizdeki Kaynakları Nerede Kullanıyoruz? Yatırım, Kaynak ve Önceliklendirme Kararları Entegre Bir Bakışımız Var mı? Programlar, İnsiyatifler Yönetilen Projelerden Oluşan Portföy İşbirliği Yapıyor ve Projelerimizi Yönetiyor muyuz? Tutarlı, Tekrarlanabilir Proje Deneyimi Projeler Araçlar, Teknoloji, Eğitim ve Bilgi Transferi

34 Projede İşbirliği Bilgi Merkezi AÇIK İLETİŞİM VE KARAR VERME
Kaynak Yöneticileri İlgi Grupları Harici İş Ortakları Proje Ekip Üyeleri Liderleri Nereye? Neyle? Nasıl? Durum nedir? AÇIK İLETİŞİM VE KARAR VERME DAHİL OLMA İSTEĞİ YARATMA ÖRNEK MÜKEMMEL İŞ SÜREÇLERİNDEN YARARLANMA

35 göstermenize nasıl “Vizyo”nun Vizyonu yardımcı olmak İşinin
İşletmelerin İşinin nasıl çalıştığını başkalarına göstermenize yardımcı olmak

36 Kaleydoskop 1 2 3 Office için tamamlayıcı bir araç
Teknik tasarım, kurulum ve bakıma yardımcı bir araç 2 Özgün görsel çözümler üretmek için bir araç 3

37 Örnek Çözüm: Ürün Montajları
Seçenekleri form üzerinden belirleme Montajı otomatik olarak çizme Ön görünüş Üst görünüş Parça listesi Eklenecek parçaları sürükleyerek ekleme

38 Excel’den fiyat listelerini çekme
Excel’de mevcut çizime ait ürün ağacını oluşturma Visio’da ürettiğiniz çizimi de içerecek şekilde Word ile müşterinize teklif oluşturma

39 Örnek Çözüm: Kaza Raporlama
Müşterimiz: ABD’de büyük bir sigorta şirketi

40 Mobil Hayat

41 Mobil çalışanların yüzdesi

42 En Önemli Mobil Uygulama?

43 Pocket PC Phone Edition
Akıllı Mobil Araçlar Kablosuz PDA PDA Telefon Smartphone Pocket PC Pocket PC Phone Edition

44 OFİS MOBİL M

45 Örnek3: Tüm çalışanlarımız emaillerine 7x24 GPRS bağlantısı üzerinden ulaşır.

46 İşte Formül Temel altyapıyı kurun ve Kişisel Verimlilik Araçlarını kullanıma sunun Kurumsal İç İletişimi ve İşbirliği Altyapısını kurun İş Çözümleri oluşturun ve kurumlararası verimliliği temin edin Sürekli mükemmelliğe ulaşma yolunda sürekli olarak gelişime odaklanın

47 1. Adım: Temel Altyapı Her Ortama Windows Server
Temel Servisler File and Print Directory Güvenlik Ek Servisler Medya Terminal Ölçeklenebilirlik Yazılım ve Donanım Ölçeklenebilirliği

48 1. Adım: Kişisel Verimlilik Araçları

49 Kurumsal Harici Firewall
2. Adım: Kurumsal İletişim Altyapısı Kurumsal Ağ PBX(s) Mobil Araçlar Kurumsal Harici Firewall Kurumsal Dahili Firewall 3rd Party UM İnternet Outlook Mobile Access Outlook (MAPI) Outlook WebAccess Windows ISA Exchange Exchange MIS Windows Active Directory XML Web Servisleri Windows, IM

50 3. Adım: İş Çözümleri Oluşturun ve kurumlararası verimliliği temin edin
ÜRET BÜYÜ OTOMATİZE ET PAZARLAMA SAT YÖNET İŞLET REKABET ET KOORDİNE ET İLETİŞİM KUR İŞBİRLİĞİ YAP PAYLAŞ KEŞFET ORGANİZE ET İŞLE YAZ GÖNDER Bağlan Eriş Otomatize Et Güven Duy

51 ZAMANINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER!


"İş Verimliliğinde Yeni Çağ: Dün, Bugün, Yarın" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları