Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

University of Arkansas

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "University of Arkansas"— Sunum transkripti:

1 University of Arkansas
Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama Dr. Jennifer G. Beasley University of Arkansas

2 İsim Kartı Elinizdeki kağıdı enlemesine tutun ve sonra yatay olarak katlayın. 1. Kağıdın üzerine isminizi yazmadan önce şunları yapın.: Aile içindeki durumunuz nedir? En büyük – isminizi kırmızı ile yazın En küçük- isminizi yeşil ile yazın Ortanca- isminizi mavi ile yazın Tek çocuk- isminizi mavi ile yazın Evli misiniz? Evet – El yazısı ile yazın Hayır – Düz yazı ile yazın Kendi isminizin önüne varsa çocuklarınızı resimleyin ve isimlerini yazın ki biz de isimlerini bilelim. 2. Aşağıdaki sembollerden doğum ayınıza uygun olanı isim kartınıza çizin: Ocak – Kardan adam Temmuz - Yelkenli Şubat – Kalp Ağustos - Güneş Mart – Yavru Kedi Eylül - Elma Nisan – Şemsiye Ekim – Bal kabağı Mayıs – Çiçek Kasım - Hindi Haziran – okul x işareti ile Aralık – Kutsal Yaprak 3. İsim kartınıza sınır çizgisi çizmeden önce şunları düşünün: Kaç yıldır öğretmenlik yapıyorsunuz? İsim kartınızda sınır çizgisini oluşturmak için öğretmenlik yaptığınız yıl sayısı kadar nokta koyun.! Adapted from: wvde.state.wv.us/strategybank/documents/NameTagGlyph

3 Bu çalıştayın önemli soruları: Farklılaştırmayı nasıl tanımlayacağız
Bu çalıştayın önemli soruları: Farklılaştırmayı nasıl tanımlayacağız? Zaman geçtikçe farklılaştırmanın “gelişmesi ve sürdürülebilir olması” için ne yapmak gerekir?

4 Farklılaştırma Nedir? Odanın duvarlarında asılı posterlere bakın. Önünüzdeki tanım şablonlarına bakın. Kendi kendinize düşünün: - Bu ifade doğruysa, sınıf içinde ne görmeliyim? - Bu ifadeler benim farklılaştırılmış eğitim (FE) tanımıma uyuyor mu? - Akla ne tür sorular geliyor? Saat 12 eşinizle buluşun ve aklınıza gelen fikirleri ve soruları paylaşın.

5 Farklılaştırılmış Eğitim proaktif olarak planlanmış, aşağıdakilerle belirlenmiş birbirinden bağımsız bir sistemdir. Olumlu Öğrenenler Topluluğu Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı Devamlı Değerlendirme Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevler Esnek Eğitim Düzenlemeleri

6 Farklılaştırılmış Eğitim….
BUNLAR DEĞİLDİR Bireysel eğitim değildir. Kaotik değildir Homojen bir eğitim sağlamanın bir başka yolu değildir (bunun yerine esnek gruplama kullanıyorsunuz) Sadece notlandırma sistemlerinin modifiye edilmesi ve iş yükünün azaltılması değildir. “İyi” öğrenciler için daha fazla iş, “zayıf” öğrenciler için daha az iş değildir. Yeni değildir! BUNLARDIR Farklılaştırılmış eğitimde nicelik değil, NİTELİK önemlidir. Farklılaştırılmış eğitim içerik, süreç ve ürüne BİRDEN ÇOK yaklaşım sunar. Farklılaştırılmış eğitim ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. Farklılaştırılmış eğitim tüm sınıfın, grubun ve bireyin eğitiminin harmanlanmasıdır. Farklılaştırılmış eğitim "ORGANİK”tir.

7 Farklılaştırmayı öğrenmek
Öğretmenlikte Uzmanlaşmaya doğru bir Yolculuktur.

8 Uzmanlığa doğru adım adım ilerleriz...

9 Farklılaştırılmış Eğitimi Harekete Geçiren ve Onu Besleyen Büyük Fikirler
Farklılaştırma, ilerleme sağlamak için özelikle teşvik edilmelidir. Öğretmenler eğitim ile ilgili kararlarını farklılaştırmanın altında yatan felsefeye dayandırırlar. Öğretmenler öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine, Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevlerin tasarlanması ve verilmesi için hem düşük hazırlık hem de yüksek hazırlık stratejileri kullanarak karşılık verir. Öğretmenler, farklılaştırmayı destekleyen ve uygulanmasına olanak sağlayan rutinler geliştirir.

10 Farklılaştırma, ilerleme sağlamak için özellikle teşvik edilmelidir.
Farklılaştırılmış Eğitimi Harekete Geçiren ve Onu Besleyen Büyük Fikirler Farklılaştırma, ilerleme sağlamak için özellikle teşvik edilmelidir.

11 Bu tüm parçaların yerinde olmasıyla ilgilidir…
Farklılaştırılmış Eğitimi Harekete Geçiren ve Onu Besleyen Büyük Fikirler Kaliteli Öğretim… Kime öğretiyoruz Nasıl öğretiyoruz Nerede öğretiyoruz Ne öğretiyoruz Bu tüm parçaların yerinde olmasıyla ilgilidir… Öğretmenler eğitim ile ilgili kararlarını farklılaştırmanın altında yatan felsefeye dayandırırlar. Tomlinson ‘01

12 Farklılaştırma Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili
to Öğretmenin karşılığıdır Öğrenen Farklılıkları Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili yönlendirilir Etkin Farklılaştırmanın İlerleme Zihniyeti ve Prensipleri Kaliteli Ders Programı Devamlı Değerlendirme Esnek Gruplama Stratejileri Bireysel Farklılıkların Gözetildiği ve Zorlayıcı Görevler Olumlu Sınıf Topluluğu uygulanır Ders Programının ve Eğitimin Unsurları İçerik Süreç Ürünler Duyuşsal Çevre Eğitim stratejilerinin kullanımı ile… Jarvis & Tomlinson, 2008

13 Nasıl Gerçek Bir Topluluk Oluşturabiliriz?
Olumlu Öğrenenler Topluluğu Nasıl Gerçek Bir Topluluk Oluşturabiliriz?

14 Ben - Grafikleri X ekseninde öğeleri listeleyiniz.s
Sınıf öğeleri Kişisel seçim öğeleri Y ekseni öğrencinin becerileri ve rahatlık düzeyini temsil eder. Grafikleri aktarın, yorum ve genellemeler yapın. Senelik ilerlemeler olarak uyarlayın.

15 Ben- Tişörtleri Öğrenciler kendi tişörtlerini (gerçek ya da kağıt) kim olduklarını, güçlü, zayıf yanlarını, hoşlandıkları, hoşlanmadıkları şeyleri gösteren kelimeler ve şekiller kullanarak süslerler. Tişörtler odanın yada koridorun duvarlarına asılır ve aynı “ben-grafiklerinde” olduğu gibi tartışılır.

16 Harika Bir Fikir “Ben öğrencilerimin tişörtlerinin önüne isimlerini arkasına da kendileriyle ilgili “ipucu” veren şeyler yazmalarını ya da çizmelerini isterim. Okulun ilk haftalarında bu tişörtleri sadece arkaları gözükecek şekilde sınıfın duvarlarına asarım, ve öğrencilerim tişörtlerin kimlere ait olduğunu tahmin etmeye çalışırlar. Sonunda öğrencilerin kimlikleri ortaya çıkınca, sınıf arkadaşları ile aralarında bir bağ oluşmuş olur. Bu öğrencilerin gerçekten çok ilgisini çeker ve birbirlerini daha iyi tanımalarını sağlar.”

17 Takım - Tişörtleri Beach 182
Öğrenciler takım isimleri bulurlar ve takım tişörtlerini (gerçek ya da kağıt) kim olduklarını, güçlü, zayıf yanlarını, hoşlandıkları, hoşlanmadıkları şeyleri gösteren kelimeler ve şekiller kullanarak süslerler. Beach 182

18 Başka Örnekler Tişörtler & Ayakkabılar

19

20 Başka Örnekler Tişörtler & Ayakkabılar

21 Lorena – Solana Beach Okulu
Harika Bir Fikir! “Senenin başında öğrencilerime farklılaştırma düşüncesini anlatırken bir ayakkabı analojisi kullanacağım.Ana okul öğrencilerinin bir çok hatırlatıcıya ihtiyacı var,her öğrencimin karton üzerine ayakkabısının izini çıkarmasını isteyeceğim. Sonra onların üzerini ince bir katmanla kaplayacağım, keseceğim ve üzerlerine öğrencilerin isimlerini yazacağım. Sonradan bu ayakkabı modellerini öğrencilerimi, izleme amaçlı değerlendirme sonuçlarıma göre gruplarken kullanabileceğim. Bu, öğrencilerime sürekli olarak neden farklı zamanlarda farklı şeyler yaptığımızı hatırlatacak.!” Lorena – Solana Beach Okulu San Diego, California

22 Bu stratejiler ile bir topluluk nasıl oluşturulur?
Düşün – Eşleş – Paylaş Düşün Eşleş Paylaş Bu stratejiler ile bir topluluk nasıl oluşturulur?

23 Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevler?
MÜCADELE EDEREK ÖĞRENENLER: Kuvvet ve hareket konusu ile ilgili çalışma kağıtlarını tamamlayın. Eğer isterseniz bir eşle çalışabilirsiniz. Çalışmanızı tamamladıktan sonra odanın arka tarafındaki cevap kağıdından cevaplarınızı kontrol edin. İLERİ SEVİYEDE ÖĞRENENLER: Kuvvet ve hareket konusunda anladıklarınızı, motorlu aletleri ve parlak zekanızı kullanarak, teneffüste sınıfça oynayabileceğiniz yeni bir salıncak seti yapın.

24 Farklılaştırılmış Bir Sınıfın Ana Prensibi
Farklılaştırma her zaman daha yukarı çıkmak için kullanılmalıdır, kaçmak için değil!!! KAYNAK: Tomlinson, C. (2000). Differentiating Instruction for Academic Diversity. San Antonio, TX: ASCD

25 Uygun Zorlama… Aşırı Zorlama: Yetersiz Zorlama

26 Her iki durumda da öğrenmek mümkün değildir!
Aşırı Zorlanmış Yetersiz Zorlanmış Her iki durumda da öğrenmek mümkün değildir! Strickland – UVA – ‘01

27 Çocuklar (ve yetişkinler) “bir alan içinde” olmalıdır.
Ölçülü Zorlanmış “Yakın Gelişim Alanı”* Vygotsky Problem Çözme Kontrol Başarı “Rahat kıvraklık” * (Çocuğun kendi başına hareketiyle belirlenen gerçek gelişim düzeyiyle daha bilgili olan erişkinlerle etkileşimi sonucu gerçekleşebilecek potansiyel gelişim düzeyi arasındaki farkı gösterir). Cortical arousal

28 “Çocuk Ağzından” Y.G.A (Yakın Gelişim Alanı)
“Çok kolay değildi – çaba sarf etmem gerekti! Ama beni bunaltacak ya da “uf, bu çok gıcık” dedirtecek kadar da zor değildi.” KRISTI ~ 8inci Sınıf Fen Dersi Öğrencisi

29 Farklılaştırma Aşırı Derecede Basitleştirme demek DEĞİLDİR.
“Farklılaştırma, çocukları bir mengene gibi sıkmaktansa, bir tabure görevi görerek daha “yukarı yükselmelerine” yardım eder.” EVET HAYIR Hertberg – UVA – ‘03

30 Ortak Öğrenme Hedefleri Oluşturmak
Öğrencilerimizin nereye ulaşmalarını istediğimizi onların oraya nasıl ulaşacaklarını düşünmeden önce biliyor olmalıyız.

31 GERÇEK: Öğrenciler 12 senelik eğitimleri süresince yaklaşık 20,000 ödev tamamlamaktadırlar. (Fisher & Hiebert, 1990)

32 Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı
BİLGİ - Gerçekler - Terimler - Tanımlar - Tarihler -Algoritmalar KAVRAMA - Prensipler - Genellemeler - Bir disiplinle ilgili önemli fikirler - Kavramsal fikirler BECERİ Süreçler Bir disipline dair beceriler, temel beceriler, üretim becerileri, özgürlük becerileri Zihnin alışkanlıkları

33 “Bilgi” unutulabilen bir şeydir.
Bir “bilgi” öğrencilerinizin ezberlemesini istediğiniz gerçekler, terimler, tarihler, yerler, isimler ve örneklerdir. “Bilgi” unutulabilen bir şeydir. Örnekler İç Savaş 1861 yılında başladı. Mavi bir ana renktir. Eşkenar üçgen, eko sistem, George Washington Prosedür bilgisi (nasıl...)

34 “Beceri” Hedefleri Bir “beceri” hedefi dersin sonunda ölçülebilir. Bu hedef genellikle bir beceriyi kapsar, bir çalışmayı değil. Örnek: Öğrenciler grafikleri analiz edip sonuç çıkarabilirler. Ters örnek: Öğrenciler arkadaşlarıyla eşleşerek bir grafik çalışmasını tamamlayabilirler.

35 “Beceri” Hedefleri Bir “beceri” hedefi dersin sonunda ölçülebilir. Bu hedefte her zaman bir eylem fiili kullanılır. Örnek: Öğrenciler canlı bir eko sistem tasarlayabilecekler. Ters Örnek: Öğrenciler eko sistemin karmaşıklığını takdir edebilecekler. Örnek: Öğrenciler bir başkanın yönetiminin olumlu ve olumsuz yanlarını değerlendirebiliyor olacaklar. Ters Örnek: Öğrenciler 3 farklı başkanın yönetimini öğrenmiş olacaklar.

36 “KAVRAMA” konuya anlam veren önemli gerçeklerdir.
“Öğrencilerimin şunları kavramasını istiyorum” ifadesi ile tanımlanabilir. ÖRNEKLER: “Öğrencilerimin şunları kavramasını istiyorum…” Çarpma toplamanın bir başka şeklidir. İnsanlar temel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için göç eder. Tüm kültürlerde aynı unsurlar vardır. Birbirinden bağımsız parçalar bir sistem yaratmak için beraber çalışırlar. İfade yazarın kişiliğini yansıtır. Tümevarımlı usa vurma süreçleri bağımsız öğrenmeye katkı sağlar. Her hayvanın yiyecek bulmak, üremek ve hayatta kalmak için kendine has ve özel yöntemlerle hareket etmesini sağlayan özellikleri vardır.

37 “Kavrama” Bunlar dersin ya da işlenen konunun esas anlamını veren gerçeğin yazılı ifadelerdir. Bunlar işlenen konunun bazı kısımlarıyla öğrencinin yaşantısı ya da başka konular arasında bağlantı kurulmasını sağlar. Örnek: İyi yazarlar okuyucuya vermek istedikleri mesajı aktarmak için mantıksal düzen ve güçlü ifade becerilerini kullanırlar. Ters Örnek: Yazarların neden okuyucuları bilgilendirmek, ikna etmek ya da eğlendirmek için çok çeşitli edebi unsur kullandığı.

38 Kavramanın Önemi NAEP Test Sorusu:
“Her otobüste 36 asker olduğu düşünülürse, ordunun 1,128 askeri taşıyabilmek için kaç otobüse ihtiyacı vardır?” “31 kalan 12” Amerika’daki 8inci sınıf öğrencilerinin sadece üçte biri 31 kalan 12 cevabını verdi.

39 Anlamanın en büyük düşmanı müfredattır. -Howard Gardner
Belli ki öğrenciler soruyu nasıl cevaplayacaklarını biliyorlardı ancak sorunun arkasındaki prensibi anlamadıkları için doğru cevaba ulaşamadılar. Anlamanın en büyük düşmanı müfredattır. -Howard Gardner

40 Bana Göre #61 Kahve Arası! Hepimizin aynı olduğunu hayal edin.
Politika, din ve ahlak konularında aynı düşündüğümüzü, Aynı müzik çeşitlerinden, sanattan, yiyeceklerden hatta aynı kahveden hoşlandığımızı hayal edin. Hepimizin aynı göründüğünü hayal edin. Sıkıcı değil mi? Farklılıkların bizi bölmesi gerekmiyor. Farklılığı kucaklayın. – Bu herkesin insan hakkıdır. Bill Brummel, Belgesel film yapımcısı. Daha çok insan hakları konuları üzerine programları yapmaktadır.

41 Bu Bilgiler, Kavramalar ve Beceriler PYP’ye uygun mudur?
İNGİLİZCE Bir yazarın ifade biçimi onun bakış açısını yansıtır. Bakış açısı , yazarın hikayesi için seçtiği anlatıcıyı gösterir. Kendi çalışmasında, öğrencilerin ifadelerini eski olayların düşünümsel yorumları olarak yansıtmak. MATEMATİK Pisagor teoremi de dahil olmak üzere, geometrik özellikleri ve ilişkileri uygulamak. Bir üçgenin alanının formülü (½)bh dir. Bir şeklin boyutları o şeklin çevresi, alanı ve hacmi ile bağımsız bir ilişki içerisindedir.

42 Bu Bilgiler, Kavramalar ve Beceriler PYP’ye uygun mudur?
FEN Bir değişkenin pek çok denemeden sonra manipüle edilebildiği bir deney tasarlamak. Bir deney , bir varsayımın yapılandırılmış çözümlemesidir. Kanıtın doğruluğu sonuçların güvenilir olmasını sağlar. TARİH Tarihle ilgili soruları formüle edip bulguları araştırmalara ve tefsirlere dayanarak savunmak. Keşif ve sömürgeleşme nüfusun yeniden dağılımı ile sonuçlanır. Orta Atlantik bölgesine , oraya dini özgürlük ve ekonomik fırsatlar peşinden giden ana dilleri İngilizce, Felemenkçe ve Almanca olan göçmenler yerleşmişti.

43 Bu sınıfta şunlara dikkat edin:
Farklılaştırılmış Bir Sınıfın İçinde… Bu sınıfta şunlara dikkat edin: Öğretmenlerin uyguladığı esnek öğretme ve öğrenmeyi destekleyen yaratıcı sınıflar oluşturmayı sağlayan ana öğeler.

44 Uygulamaya Koymak 1. Bölüm: Net Öğrenme Hedefleri Oluşturmak

45 Farklılaştırılmış Eğitimi Harekete Geçiren ve Onu Besleyen Büyük Fikir
Öğretmenler öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine, Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevlerin tasarlanması ve verilmesi için hem düşük hazırlık hem de yüksek hazırlık stratejileri kullanarak karşılık verir.

46 Esnek Eğitim Düzenlemeleri
Hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profiline dayandırılarak yapılır. Gruplama Düzenlemeleri: tek, eşli, küçük grup, tüm sınıf

47 Önemli olan ne? Hazır Bulunuşluk Öğrenme Profili İlgi Büyüme /İlerleme
Etkinlik Motivasyon

48 Öğrenme Sonucu

49 Yapboz Bu işbirliği içinde ortaklaşa uygulanan strateji sayesinde öğrenciler işlenen konunun küçük parçaları üzerinde uzmanlaşır ve bunları birbirlerine öğretirler. Sonunda grup üyeleri “resmin tamamını” görür.

50 Yapboz Ana Grup Yapboz Formatı Uzman Grup UzmanGrup
(Her öğrenci diğer ana grupların üyeleriyle çalışarak yapbozun bir parçası üzerinde uzmanlaşır) Ana Grup Uzman Grup UzmanGrup TÜM SINIFIN KATILDIĞI TARTIŞMA BİREYSEL KAVRAMA KONTROLÜ (Toplan, konuş, giriş bilgisi yada görev al) (Her uzman kendi ana grubuna döner ve yapbozun kendi uzmanlaştığı parçasını kendi grup üyelerine anlatır. Schematic by H. Hertberg

51 Yapboz Yönergeleri Önce... 4 kişilik gruplar halinde toplanın.
Bu sizin ANA grubunuz. Her strateji için kimin “uzman” olacağına karar verin.

52 RAFT (önde, sağ tarafta buluşun)
Burada, öğrenciler belli bir rol üstlenir ve belli bir izleyiciye, seçtikleri bir format dahilinde çalışmanın en önemli noktalarını içeren belli bir konu üzerinde çalışırlar. Triarşik (Üçlü) Eğitim (önde, sol tarafta buluşun) Bu,öğrencilerin Sternberg’in Üçlü Zeka Kuramındaki yaratıcı, analitik ve pratik zeka türlerinden tercih ettiklerini seçerek çalışması ile ilgili bir stratejidir.. Giriş Noktaları (arkada, sağ tarafta buluşun) Bu, Gardner’ın çalışmasına dayanarak oluşturulmuş, öğrencilerin yeni bir konuya başlarken ilgilerini çekerek onları konuya bağlamanın yöntemleriyle ilgili bir stratejidir. Öğrenme Menüleri (arkada, sol tarafta buluşun) Bu bir çeşit öğrenme kontratıdır; öğrencilere çalışmalarla ilgili bir “menü” sunar – bu menüdeki aktiviteleri bazılarını tüm öğrenciler yapmakla yükümlüdür bazılarını da kendileri seçebilirler. Öğrencilerin kendi öğrenme süreçleri üzerinde kontrolleri olduğu için çok iyi bir stratejidir.

53 Triarşik Eğitim RAFT Öğrenme Menüleri Giriş Noktaları Odanın Ön Tarafı
Odanın Arka Tarafı

54 SONRA... Malzemelerinizi alın.
Aynı stratejiyi seçen 3-5 kişi ile bir grup oluşturun. Bu sizin UZMAN grubunuz. Doğum günü bugüne en yakın olan kişi grup başkanı olacak.

55 Şimdi... Stratejinizle ilgili materyalleri okuyun.
Stratejinin ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve size göre avantajları ve dezavantajlarının neler olduğunu aranızda tartışın. Ajandalardan birini düşüncelerinizi kaydetmek için kullanın. Bu stratejiyi kullanarak sınıf düzeyine uygun bir örnek çalışma oluşturun ve bu çalışmayı ana gruplarınıza götürüp onlarla paylaşın. GRUBUNUZDAKİ HERKESİN BU ÖRNEĞİN BİR KOPYASINA SAHİP OLDUĞUNDAN VE STRATEJİYİ ANLATABİLECEĞİNDEN EMİN OLUN. ŞİMDİ ARTIK KENDİ ANA GRUPLARINIZA DÖNECEKSİNİZ. Go around and give each expert group an index card---and ask them to write an unanswered question on the card to give to me.

56 AJANDA 1 STRATEJİ NEDİR? BEĞENDİĞİNİZ YÖNLERİ? RAFT Triarşik Eğitim
DÜŞÜNCELER RAFT Triarşik Eğitim Giriş Noktaları Öğrenme Menüleri Yapboz

57 Sonunda... ANA grubunuzla yeniden buluşun.
Sırayla her stratejiyi öğretin/öğrenin. Ajandanızı tamamlayın. Evi okula en yakın olan kişi Grup Başkanı olacak.

58 Yapbozun Potansiyel Faydaları
Öğretmenin çok miktarda içeriği küçük parçalara ayırabilmesini sağlar. Öğrencilerin bir konuda “uzman” olmalarını sağlar. Öğretmenin yönetici (kolaylaştırıcı) rolünü üstlenmesi, öğrencilerin de aktif öğrenen olmasını teşvik eder. İşbirliği içinde, ortaklaşa öğrenmeyi teşvik eder. Farklılaştırmayı ilgi, öğrenme profili ve hazır bulunuşluk kullanılarak etkin bir şekilde kolaylaştırır.

59 Yapboz Stratejisini Uygularken Başarılı Olmak İçin İpuçları
Rol kartları kullanarak grup içerisinde denetim/yönetim sorumlulukları dağıtın. Öğrenciler kazanımlarını kendi Ana Gruplarıyla paylaşmadan önce ve paylaştıktan sonra bireysel bir kavrama kontrolü yapmayı düşünün. Yapbozun odak noktasını anahtar düşünceler, kavramlar ve perspektifler oluştursun. Ana gruplarında öğrencilerinizin Uzman Gruplarında öğrendiklerini sentezlemelerini sağlayın (örn.,yeni bir soru yanıtlama, bir görevi tamamlama)

60 Yapboz farklılaştırmayı şu durumlarda destekleyebilecek bir stratejidir…
Materyaller, ilgi, öğrenme profili ve hazır bulunuşluk kullanılarak farklılaştırılır. Öğrenciler amaçlı ve birbirlerine bağlı olacak şekilde gruplanır. Grup üyelerinin kendi hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine göre spesifik rolleri vardır.

61 Rol Kartları Lider İşi: Herkesin konuşmasını sağlamak.
Grubun ilgisini verilen görevde tutmak. Kısa Açıklamalar: “Sen ne düşünüyorsun_____?” “Bu çok ilginç ama şimdi konumuza geri dönelim.” Malzeme Müdürü İşi: Grup için bütün malzemeleri almak. Grubun yeni malzemelere ihtiyacı olup olmadığını kontrol etmek. Kısa Açıklamalar: “İhtiyacımız olan her şeye sahip miyiz?” “Alın burada biraz daha (kalem) var.” Rol Kartları Süre tutucu İşi: Süre tutar.. Gruba çalışmanın bitmesine ne kadar kaldığı ile ilgili uyarılarda ve hatırlatmalarda bulunur. Kısa Açıklamalar: “Şu anda saat 9:30. Çalışmak için 25 dakikamız daha var, 9:55’te bitirmemiz gerekiyor.” “10 dakika içinde bitirmemiz lazım.” Kaydedici İşi: Düşüncelerin özünü yakalamaya çalışır. Ajandaya grup üyelerinin yorumlarını kaydeder. Kısa Açıklamalar: “______, şöyle demiştin değil mi...” “Yazdığımı dinler misiniz?....Bu bizim burada tartıştıklarımızı ifade ediyor mu?

62 Kahve Arası! Bana Göre #283 Hayatta en önemli şey “keşke” demeyi bırakarak “yapacağım” demeye başlamaktır. Hiçbir şeyi imkansız görmeyin ve imkanlara olasılık gözüyle bakın. -David Copperfield

63 Putting It Into Practice Session 2: Sternberg Triarchic Teaching

64 Zeka Türü Tercihleri Sternberg’in Üç Zeka Türü Çoklu Zeka
İnsan beyni farklı kişilerde farklı şekillerde çalışır. Bütün normal insanlar beyinlerinin tüm fonksiyonlarını kullanıyor olsa dahi, her birimiz bazı alanlarda diğerlerinden daha iyiyizdir. (Gardner, Sternberg) Bir öğrencinin zeka türüne dayalı farklılaştırma genellikle öğrencinin o kapasitesini geliştirmek için tercih ettiği modda çalışmasıdır. Bazen öğretmenler öğrencilerinden tercih ettikleri çalışma modunu geliştirmelerini ister, ya da bu tercih ettikleri modu kullanarak daha zayıf oldukları alanları geliştirmelerini sağlarlar. Çoklu Zeka

65 Sizin Tercihiniz nedir?
Arabanızda olduğunuzu ve radyo dinlediğinizi düşünün. Radyoda sizin önceden bilmediğiniz bir şey hakkında konuşuluyor. Sizin merakınızı uyandırmasındaki en önemli sebep ne olabilir? ___ Tüm detayları bilmek istiyorum (örn. Kim, ne, nerede, ne zaman, neden, nasıl). ___ Benim ya da başkalarının hayatını nasıl etkileyeceğini bilmek istiyorum. ___ Duyduğum hikaye ile alakası olmayan bir şey getirdi aklıma.

66 Sternberg’in Triarşik Zeka Teorisi
Yenilikçi, alışılmışın dışında, olasılıklara önem veren --- “Ya şöyle olsa…..?” Doğrusal, mantıksal, ardışık – “Bunun sonucunu nasıl hesaplarım?” Yaratıcı Analitik Pratik Başarılı Zeka Şehirli, bağlamsal--- “Buna zaten ne zaman ihtiyacım olacak ki? Bilişsel Psikolog Robert Sternberg’e göre çoğumuz bu üç zeka türüne de sahibiz ancak bir ya da iki zeka türünde diğerlerinden daha iyiyiz.

67 Konu: Şekiller Sınıf Seviyesi: Ana Sınıfı
Bilgi: -Dört ana şeklin özellikleri(kare, dikdörtgen,üçgen,daire) Kavrama: -şekiller yeni şekiller oluşturmak için bölünebilir ya da birleştirilebilir. -şekiller günlük hayatın bir parçasıdır ve etrafımızdaki eşyalarda bu şekilleri görebiliriz. Beceri: -şekilleri ayırıp, sınıflandırın. -şekiller yaratın. by Carol Jewell, Jen O’Malley, and Lee Andrews, 2008

68 Sternberg - Şekiller Çalışması!
Pratik bir öğrenme deneyimi için: Bugün daha iyi oyun parkı malzemeleri yapacağız. Oyun parkımız için bizi daha çok zorlayacak bir tırmanma oyuncağı yapacak olsak sizce neye benzerdi? Oyuncak kutunuzda bulunan şekilleri alın ve bir tırmanma oyuncağı yapın. Yaptığınız tırmanma oyuncağı neden bizi daha fazla zorlayıcı, hangi açıdan? Zamanınız kalırsa tırmanması daha kolay bir oyuncak da yapabilirsiniz. Bunun nesi bizim için daha kolay? Analitik bir öğrenme deneyimi için: Bu çalışma, bir yetişkinin liderliğinde şekillerle ilgili yapılan bir tartışma ile başlar.Öğretmen ve öğrenciler çeşitli bloklarla yerde oturur, ve öğretmen öğrencilerinden bu blokları tanımlamalarını, benzerliklerini ve farklılıklarını söylemelerini ister. Grup bu şekillerin tanımlarını (yada “kurallarını”) belirler ve bu tanımları (kuralları) kullanarak kendi şekil torbalarındaki şekilleri değerlendirirler. Yaratıcı bir öğrenme deneyimi için: Öğrenciler oyun hamuru ya da sanat kutusundaki farklı malzemeleri kullanarak bu şekillerden birini, günlük hayatta kullandığımız nesnelerden birine uyarlar ve öğretmene kendi yarattıkları şeklin o şeklin tanımına nasıl uyduğunu açıklar. by Carol Jewell, Jen O’Malley, and Lee Andrews, 2008

69 Sayıyı Anlamak Analitik Görev Pratik Görev Yaratıcı Görev
5 sayısını göstermek için her yolun kullanıldığı bir sayı çizelgesi hazırlayın. Okulda ve evde 5 sayısı ile bir ilgisi olabilecek mümkün olduğunca çok şey bulun. Bulduklarınızı bizimle de paylaşın ki biz de sizin ne yaptığınızı anlayabilelim. Pratik Görev 5 sayısı ile ilgili bir şiir ya da bulmaca yazın, biz de bu sayede 5 sayısının bir çok değişik ve ilginç yönünü öğrenebilelim. Yaratıcı Görev

70 ÜÇLÜ ZEKA ÖRNEĞİ - MATEMATİK
Çalışmaların Öğrenme Hedefleri: Öğrenciler kesirlerde bölme işlemini kavrayacaklar. Sonra kesirlerde bölme işleminden anladıklarını uygulayacaklar. Yaratıcı İnsanlara kesirleri bölmenin ne demek olduğunu ve bunun nasıl yapıldığını öğreten yeni bir yöntem bul. Pratik Okulda, evde ya da yaşadığın bölgede seçtiğin birine kesirlerle bölme yapmanın gerçek ihtiyaçları nasıl karşıladığını göster.Bize bu kişinin kesirlerle bölmeyi nasıl ve neden kullandığını göster. Analitik Arkadaşının kesirlerde bölme işlemi ile ilgili gerçekten açık, adım adım yapılmış bir açıklamaya ihtiyacı var. Lütfen bir açıklama yarat!

71 Sizin Tercihiniz nedir?
Arabanızda olduğunuzu ve radyo dinlediğinizi düşünün. Radyoda sizin önceden bilmediğiniz bir şey hakkında konuşuluyor. Sizin merakınızı uyandırmasındaki en önemli sebep ne olabilir? ___ Tüm detayları bilmek istiyorum (örn. Kim, ne, nerede, ne zaman, neden, nasıl). ___ Benim ya da başkalarının hayatını nasıl etkileyeceğini bilmek istiyorum. ___ Duyduğum hikaye ile alakası olmayan bir şey getirdi aklıma.

72 Analitik Düşünenler ………….hoşlanır.
_________ in parçalarını ve nasıl çalıştığını gösterir. _______ in neden o şekilde çalıştığını açıklar. __________ nin __________________i nasıl etkilediğinin diyagramını çıkartır. _____________________ nin önemli parçalarını tanımlar. _________________ e adım adım yaklaşımını sunar. .

73 Pratik düşünenler…………hoşlanır.
Bir kişinin ________ i yaşantısında / işinde nasıl kullandığını gösterir. _____ i bu gerçek yaşam sorunu ____i çözmek için nasıl kullanacağımızı gösterir. Kendi deneyiminize dayanarak, _____ nin nasıl kullanılabileceğini açıklayın. Okulda ________problem var. ______________bilginizi kullanarak, bu problemi çözmek için bir plan geliştirin.

74 Yaratıcı Düşünenler………..hoşlanır
_____________i gösterecek yeni bir yol bulmaktan. ________________i açıklamak için kullanılacak olağandışı malzemelerden. ____________________i göstermek için mizah kullanmaktan. ____________ yapmak için yeni ve daha iyi bir yöntem göstermekten. _____ ve _____ arasında bağlantı kurup ____________i anlamamıza yardımcı olmaktan. Bir ____ olmak ve bizim ____________ hakkında düşünmemize yardım etmek için “yeni” perspektiflerini kullanmaktan.

75 Bir Sternberg Çalışması Deneme Sırası Sizde…
Yakın zamanda işleyeceğiniz bir ünite ya da konu seçin. Öğrencilerinizin ulaşmasını istediğiniz öğrenme hedeflerini belirleyin. Sternberg şablonunu kullanın ve öğrencilerinizi belirlediğiniz hedeflere ulaştıracak Yaratıcı, Analitik ve Pratik bir çalışma tasarlayın.

76 Falmouth High School Social Studies Teachers (Falmoth, MA)
Farklılaştırma Bu konuda: Umut verici olan ne? Kafa karıştırıcı olan ne? Falmouth High School Social Studies Teachers (Falmoth, MA)


"University of Arkansas" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları