Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları"— Sunum transkripti:

1 GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları
Gönül YÜZBEY İş Güvenliği ve Çevre Müdürü Duygu KUMBARACI İş Güvenliği ve Çevre Koordinatörü

2 ŞİRKET HAKKINDA 1898’de A.B.D’nin Ohio eyaletinin Akron kentinde kuruldu. İsmini, vulkanizasyon işlemini icat eden Charles Goodyear’dan aldı. Dünya üzerindeki en büyük lastik üreticilerinden biri Üretim: 25 ülkede 60’tan fazla tesis Merkez : Akron, Ohio - A.B.D. Yıllık Ar-Ge Yatırımı: $ 400 milyon Çalışan sayısı:

3 TEKNİK MERKEZLER Hanau Lüksemburg Akron Japonya

4 ÜRÜN GRUPLARI Kamyonet / Minibüs Lastikleri Kamyon / Otobüs Lastikleri
Binek Araç Lastikleri Traktör Lastikleri İş Makinası / Grayder Lastikleri Uçak Lastikleri Motosiklet

5 GOODYEAR LASTİKLERİ T.A.Ş. HAKKINDA
1961: Kuruluş 1962 : İzmit Fabrikası 1986 : Adapazarı Fabrikası Üretim: 6,6 milyon lastik / yıl Genel Merkez: Maslak - İstanbul Çalışan sayısı: 1.000’in üzerinde Bayi sayısı: 600’ün üzerinde Markalar: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Debica

6 Goodyear Lastikleri T.A.Ş.
Markalar

7 OTOMOTİV ÜRETİCİSİ MÜŞTERİLERİMİZ
Türkiye Avrupa Renault Renault Fiat Fiat Ford Ford Case New Holland Volkswagen-Audi Massey Ferguson MAN BMC Volvo Peugeot Iveco Toyota Daimler-Chrysler Mercedes-Benz DAF MAN Nissan Otokar Isuzu

8 YÖNETİM SİSTEMLERİ SERTİFİKALARIMIZ
TSE Türk Standartları Enstitü BS 7750 Çevre Yönetim Sistemi Sertifikası (1994) ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Sertifikası (1996) EMAS Çevre Yönetimi ve Kontrol Sertifikası (1996) BS 8800 İş Güvenliği Yönetim Sertifikası (1998) OHSAS18001 İş Güvenliği Yönetim Sertifikası (2000) Q1 FORD Kalite Sertifikası (2006) ISO TS 16949 Kalite Yönetim Sertifikası (2006)

9 Dik oturmana dikkat et, sırt ve bel ağrılarına veda et
GÜVENLİK MESAJI Dik oturmana dikkat et, sırt ve bel ağrılarına veda et

10 ERGONOMİ EKİP ÇALIŞMALARI Goodyear - İzmit
Leave this slide up while people are coming into the training room.

11 Ergonomi Nedir ? Ergonomi kişiyi işe uydurmaktır.
işi kişiye uydurmaktır. This operator is performing a maintenance operation that requires the operator to crawl through a small opening in the side of the tank. Its clear to see that the designers and engineers who constructed this tank did not take the operator into account. This slide is an example of “fitting the person to the job” as opposed to “fitting the job to the person”. In fact, in the Human Resources department of the this facility, there is a ring that is the same size as the tank opening so that they can accurately “fit the person to the job”.

12 Çalışanlarımız işlerini daha iyi yapabilirler mi ?
Bizi Yönlendiren Soru Çalışanlarımız işlerini daha iyi yapabilirler mi ? Çözmeye çalıştığımız problem nedir ? The question that will drive the ergonomic process: Can our people do there jobs better? If we answer yes to this, then we need to come up with an answer to the question: How? How could mean a simple change or a more complex change. We are going to have to weigh out the cost benefit. Let’s face it, not all solutions are going to make the job 100% better. But, is a solution that improves a job 40% not better than leaving the workstation unchanged and not improved? As a team we must strive to make jobs better, that’s all, and don’t worry if it is only 20% better cause in the end, better is better.

13 Ergonomik iyileştirmede önceliği nasıl belirliyoruz ?
Ergonomi risk analizleri yaparak operasyonların risk puanlarını belirliyoruz Yaşanan kaza ve ucuz atlatma raporları incelenerek ergonomik risk faktörlerini belirliyoruz Sonuçları yüksek operasyonlara öncelik veriyoruz Meslek hastalığı konusunda revir kayıtlarını inceliyoruz

14 Ergonomi Ekiplerinin Amacı Nedir ?
Çalışanların iş güvenliğini, verimliliğini ve yaşam kalitesini iyileştirmek için, işyerinin ergonomik koşullarını hızlı, basit ve sürekli bir şekilde geliştirmek Our purpose is simple. Simply read from slide.

15 Ergonomi Ekip Çalışmaları Nasıl İşler ?
Basit ve kurallara dayanan bir yaklaşım Bul Çöz Başarıyı kontrol et Mevcut görevimizi ve yeteneklerimizi sonuç almak için kullanmak Hızlı ama doğru yönde ilerlemek RAPID events are being used as an accelerated approach to making immediate changes to the workplace that improve ergonomic conditions. We are having RAPID Events because top management wants to make quick improvements to our workstations in order to reduce workplace injuries. They have set the goal to eliminate or at least reduce the ergonomic risk associated with poor workstation set-up. This RAPID event is the first step in making improvements. The team will use a simple, rules based approach that follows: Find It, Fix It, and Check for Success. The cross-functional team that has been assembled will leverage their existing roles and abilities by drawing on their experience and knowledge of the processes to help identify opportunities and constraints. Although the week is a full week of work and a lot needs to get done, the pace will remain accurate to ensure things are done properly.

16 Ergonomi Ekip Çalışmalarının Hedefleri
Tasarımların insanların yeteneklerine göre değerlendirilmesi - Bul İşle ilgili zorlanmaların önlenmesi Yüksek risk taşıyan duruşlar, sık tekrar edilen hareketler ve / veya aşırı güç uygulama Değer katmayan faaliyetlerin ortadan kaldırılması – Çöz Çalışanla uyumlu makinalar - basit, yüksek güvenilirliği olan ve kolayca iyileştirilebilen Çalışma istasyonun boyutları ve uygun ekipman Maliyetlerin azaltılması – Başarıyı Kontrol Et Yaralanmalarda azalma - İnsan kaynağının israfı Zorlanmalarda azalma / Daha güvenli çalışma ortamı Çalışanlar için daha kaliteli bir iş hayatı Relate the site or company’s goals to the goals of the RAPID event. There are 3 main goals of a RAPID Event: to Find problems, Fix problems, and Check for success. We will find problems relating to ergonomic risk by focusing on awkward postures, high frequency, and excessive forces. We will fix problems using knowledge of proper workstation geometry and proper equipment. But most importantly, we will also check for success to make sure we have improved the work environment and quality of work life for our employees. As a team, we are going to achieve these by following the RAPID process to modify workstations and tools effectively. Our changes may look similar to the following examples, taken from 5 existing Ergonomic Centers of Excellence (Gadsden, AL; Izmit, Turkey; St.Mary’s, OH; Amiens, France; and Buffalo, NY).

17 Ergonomi Ekipleri Kimlerden Oluşur ?
Üretim Bölümü Kalite Bölümü Endüstri Mühendisliği Bölümü Farklı bölümlerden gelen operatörler ve memurlar Mühendislik Bölümü Once again, RAPID is an acronym for Risk and Performance Improvement Deployment. Our team will be together for 5 days assessing, brainstorming ideas, and changing the workstations. Read Expectations of the Team from the slide. İş Güvenliği ve Çevre Bölümü Sürekli İyileştirme Bölümü

18 Ekipten Beklenenler Nelerdir ?
Gözlem yaparak ergonomik risk faktörlerini belirlemek Risk faktörlerini ortadan kaldırmak için etkili çözümleri seçmek Çözümleri hemen uygulamak için işyerinde gerekli değişiklikleri yapmak Daha uzun vadede uygulanacak olan çözümler için plan yapmak ve bunları ilgililere bildirmek Ergonomi prosesinin sürekliliğini sağlamak Once again, RAPID is an acronym for Risk and Performance Improvement Deployment. Our team will be together for 5 days assessing, brainstorming ideas, and changing the workstations. Read Expectations of the Team from the slide.

19 Ekip Programı 1. gün: 2. gün: 3. ve 4. gün: 5. gün: Ergonomi eğitimi
Problemlerin ve çözümlerin belirlenmesi 3. ve 4. gün: Çözümlerin uygulanması ve uzun vadede tamamlanacak iyileştirmeler için plan oluşturulması 5. gün: Sonuçlarla ilgili sunum hazırlanması ve fabrika yönetimine sunulması Update schedule to reflect agreed upon schedule Read schedule from the slide.


"GOODYEAR LASTİKLERİ Ergonomi Ekip Çalışmaları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları